Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@11:01:27 GMT

سوال از وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۲۴۶

سوال از وزیر جهاد کشاورزی اعلام وصول شد

سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال ۹۴ تاکنون و واردات گندم توسط برخی افراد خاص، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش مشرق،  سوال علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی درباره حذف بودجه خودکفایی گندم در نشست علنی امروز(یکشنبه) پارلمان اعلام وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال خضریان درباره حذف بودجه خودکفایی گندم و واردات توسط حجاریان و فرزندش بود که چندی پیش در کمیسیون کشاورزی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً خضریان نماینده مردم تهران از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و بنابر این، سوال به صحن علنی مجلس ارسال شد.

احد آزادی خواه در خصوص جزئیات نشست اخیر کمیسیون کشاورزی در این خصوص اظهار داشت: یک ردیف از قبل آماده شده بود که از بودجه سنواتی برای خرید تضمینی گندم بگنجاند که به خود کفایی گندم برسیم که این از سال 93 از این ردیف حذف شده است. 

وی بیان کرد: از سال 94 حدود 3 میلیون تن سالانه واردات گندم داشتیم که رانت و سواستفاده در این قصه محتمل است یعنی یک شرکت خاص توسط  سعیدحجاریان و آقازاده اش، 3 تا 4 میلیون تن گندم وارد می‌کند. 

آزادی خواه تصریح کرد: سوال خضریان این بود که چرا باید این ردیف حذف شود که از آن طرف چند برابر آن واردات کنیم که متاسفانه این اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: وزیر توضیح داد که حذف این ردیفها فقط مختص گندم نیست و برای خیلی موارد دیگر هم بوده است البته معاونان وی هم توضیح دادند که خرید تضمینی انجام می‌شود و کم نشده که خضریان از توضیحات آنها قانع نشد و نهایتا سوال به صحن مجلس ارسال شد. 

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین نمایندگان مجلس مجلس یازدهم وزیر جهاد کشاورزی اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد