Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:26:14 GMT

۶۰ درصد مردم خمین از ماسک استفاده می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۸۸۵۶

۶۰ درصد مردم خمین از ماسک استفاده می‌کنند

دکتر « مجتبی دیده دار » روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خمین افزود: استفاده مستمر از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی همچنان بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.
وی بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۲۹ آزمایش کرونا در خمین انجام شده است و ۸۴ درصد بیماران مبتلا نیز بهبود یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: آمار بالای بهبود یافتگان از بیماری کرونا نشان می‌دهد که مردم نباید از این بیماری بترسند بلکه باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.
دیده دار ادامه داد: وضعیت خمین از لحاظ ابتلا به بیکاری کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان مناسب بود اما پس از آغاز مسافرت‌ها و کاهش محدودیت‌ها ابتلا به این بیماری روند افزایشی به خود گرفت.
وی گفت: میزان ابتلا و مرگ و میر در خمین به در ماه‌های اخیر نسبت به گذشته ۶ برابر افزایش یافت و این شهرستان از وضعیت زرد به  قرمز رسید.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: برگزاری مجالس عروسی بدون رعایت فاصله‌گذاری یکی از مهمترین دلایل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان است و ۳۴ درصد علت ابتلا به دلیل حضور در تجمعات است.
دیده دار با اشاره به اقدامات دانشکده علوم پزشکی خمین در مبارزه با بیماری کرونا گفت: در مرحله اول طرح غربالگری، ۹۵ هزار و ۷۱۳ نفر معادل ۹۲ درصد از جمعیت خمین غربالگری شدند.
وی ادامه داد: ۴۸ هزار و ۴۸۳ نفر در مرحله دوم اجرای این طرح که از ۱۵ فروردین آغاز شده تاکنون غربالگری شدند که شامل ۴۶ درصد از افراد در معرض خطر را شامل می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۳۹ نفر در سامانه سلامت ثبت نام و فرآیند خود اظهاری را تکمیل کردند.
دیده دار با اشاره به راه اندازی مرکز ۱۶ ساعته برای شناسایی افراد مشکوک بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۸۲ نفر در مرکز ۱۶ ساعته خدمات دریافت کردند.
وی اضافه کرد: هفت هزار و ۹۴۳ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در خمین انجام شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲۴۹ اخطار به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی صادر و ۵۴ مرکز نیز مهر و موم شدند.

شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک خمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک خمین ویروس کرونا ماسک خمین ویروس کرونا دیده دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌و همزمان با هفتۀ جهانی واکسیناسیون در مجموعۀ زیر پوشش  دانشگاه آغاز خواهد شد.

دکتر محمد قربانی با بیان این‌که برنامۀ توسعۀ ایمن‌سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائۀ خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده است، گفت: فراهم‌آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به‌موقع واکسن و به‌کارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب گردید که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یک سال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به‌بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و به‌لطف الهی و در سایۀ تلاش خدمت‌گزاران نظام سلامت کشور، در ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها، حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشم‌گیر موارد شدید بیماری سل در دورۀ کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجۀ مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال بوده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه هم با بیان اینکه پنج درصد بیماری‌های تهاجمی و ۸۳ درصد مننژیت‌ها در کودکان زیر دو سال رُخ می‌دهد، گفت: استرپتوکوک پنومونیه از علت‌های اصلی بیماری‌های پنومونی، مننژیت، سینوزیت، اوتیت مدیا و سپتی سمی است که در سال ۲۰۱۵ این عفونت‌ها، عامل مرگ حدود ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده است.

جواد علی‌نژاد زرمهری با اشاره به این‌که این واکسن از واکسن‌های کم‌عارضه در گروه هدف کودکان زیر یک سال است، افزود: ایمنی‌زایی این واکسن تا پایان عمر می‌باشد و کودکان زیر یک سال در سه نوبت این واکسن را دریافت می‌کنند که اولین نوبت نیز در دو ماهگی کودکان تزریق می‌گردد.

وی گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام آغاز و بعد از تامین واکسن مورد نیاز، در سراسر کشور اجرا می شود
پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است. این باکتری‌ می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت،  اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس،  مننژیت،  استئومیلیت،  آرتریت، سپتیک،  اندوکاردیت،  پریتونیت،  پریکاردیت،  سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند