Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال-سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم می روند اما تصمیم عجیب فرهاد مجیدی تا حدود زیادی برنامه های این مربی را برای ادامه راه مشخص کرد.

استقلال و سپاهان روز دوشنبه ( 20 مرداد) در چارچوب رقابت های جام حذفی مرحله یک چهارم نهایی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش طرفداری، ما نمی توانیم اصالت و جام های قدیمی را تنها مولفه یک تیم بزرگ بدانیم، یک تیم بزرگ قبل از هرچیزی باید بتواند با مطرح شدن نامش در هر تورنومنتی خود را به عنوان یک مدعی معرفی کند، در فوتبال ایران تیم های مختلفی با این ویژگی ها را می توانیم نام ببریم، ما استقلال را همواره به عنوان یک از تیم هایی شناخته ایم که به واسطه نام و قدمتش هم که شده در رقابت ها و تورنومنت های مختلف به عنوان یک مدعی بازی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تعریف یک تیم مدعی چیست؟ حداقل کاری که یک تیم برای مدعی بودن باید انجام دهد این است که تمام توانش را برای کسب جام و حضور در مراحل بالا به کار ببرد......

داستان این فصل استقلال شاید یکی از عجیب ترین سرگذشت های تاریخ 75 ساله این باشگاه بوده است. شروع نا امید کننده با مردی که به او امید داشتند، فصل هرچه جلوتر می رفت اثبات می شد که این امید ها واهی نبوده اند، استقلال جسور بازی می کرد اما فواره استقلال در اوج سقوط کرد. استراماچونی خواسته یا ناخواسته باشگاه را ترک کرده بود، فرهاد مجیدی که در صدر لیست ارزش هایش امضای معنوی هواداران را شرط حضور روی نیمکت استقلال می دانست، برای ادامه راه آمده بود، همه چیز خوب به نظر می رسید اما انگار با ورود کرونا و خالی شدن صندلی استادیوم ها،  امیدهای قهرمانی در لیگ برتر نیز در این تیم رنگ باخت تا هدف از قهرمانی به کسب سهمیه آسیایی تغییر کند...

سهمیه آسیایی یا کسب جام حذفی؟

در فوتبال ایران کوتاه ترین راه برای رسیدن به آسیا، جام حذفی است و این دو هدف مانند دو خط موازی بوده اند که هیچگاه یکدیگر را قطع نمی کردند، اما تعجب نکنید چرا که این بار حکایت وارونه است. چینش برنامه ها و وضعیت جدول طوری است که فرهاد مجیدی راهی کوتاه تر از جام حذفی برای رسیدن به آسیا کشف کرده است. اما آیا انتخاب کردن راه کم ریسک تر برای کسب سهمیه آسیایی در حدو اندازه های تیم استقلال است؟ آیا هواداران با این کشف مجیدی کنار می آیند؟ سوال هم اینجاست که آیا فرهاد مجیدی با یک سهمیه در سمت خود ابقا می شود؟ برای پی بردن به کشف فرهاد مجیدی بیایید مسیر های استقلال در لیگ برتر و جام حذفی را بررسی کنیم.

مسیر اول؛ دو بازی باقی مانده لیگ برتر

نیمه بالایی جدول رده بندی لیگ ایران

 

با بررسی جدول بالا متوجه می شویم که استقلال شانس اول کسب سهمیه در لیگ برتر است اما این جایگاه بسیار لغزنده است چرا که اگر تراکتور و فولاد بازی های عقب افتاده خود را در روز دوشنبه که هم زمان با بازی استقلال در جام حذفی مقابل سپاهان است ببرند با استقلال هم امتیاز می شوند و جدول دارای 3 تیم 49 امتیازی می شود. پس استقلال برای کسب جایگاه دوم یا سوم که به آسیا ختم می شود باید در دو بازی بعدی خود بهترین عملکردش را به نمایش بگذارد تا پایان این قصه برای استقلال خوش شود. بیایید نگاهی به رقبای سه تیم استقلال، فولاد و تراکتور در دو هفته پایانی لیگ برتر بیندازیم:

دیدارهای باقی مانده تیم های مدعی در کسب سهمیه آسیا هفته استقلال فولاد تراکتور 29 پیکان پارس جنوبی جم ماشین سازی 30 شاهین بوشهر تراکتور فولاد

هر سه تیم در هفته 29 با رقبایی بازی دارند که در نیمه پایینی جدول حضور دارند اما قصه هفته 30 ام فرق دارد، فولاد و تراکتور به مصاف هم می روند و قطعا امتیاز از دست می دهند، پس استقلال باید با یک پیروزی در بوشهر کار را تمام کند، فرهاد مجیدی تصمیمش را گرفته و قصد دارد که با تمام قوا برای این دو بازی وارد میدان شود، این روز ها نیز خط آتش استقلال به شیخ دیاباته بسیار وابسته است پس فرهاد برای برداشتن آخرین گام ها برای کسب سهمیه به او نیاز دارد.... بازی های هفته آخر برای فرهاد حائز اهمیت است. او با غلبه بر پاشازاده، یکی از رقبای سال های آتی خود برای نشستن روی نیمکت استقلال را کنار می گذارد و با بالاتر ایستادن از فولاد در جدول رده بندی، جنگ غیرمستقیم را از جواد نکونام که یکی دیگر از گزینه های نیمکت استقلال است، می برد. فرهاد تمام نیروهایش را برای این بازی و البته بازی قبل از آن یعنی دیدار مقابل پیکان می خواهد.

مسیر دوم؛ جام حذفی

قصه جام حذفی امسال بسیار با سال های دیگر فرق دارد خبری از تیم های لیگ یکی شگفتی ساز در بین 4 تیم پایانی نیست، استقلال، تراکتور، سپاهان و پرسپولیس 4 تیم قدرتمند در این جام حضور دارند پس پیروزی مقابل سپاهان تازه اول راه است و شاگردان فرهاد مجیدی پس از این بازی باید آماده هر اتفاقی باشد بعنی قرعه آن ها می تواند پرسپولیس یا تراکتور باشد که این مسیر را برای استقلال بسیار سخت کرده است، تیم دیگری هم که احتمال بازی با آن وجود دارد نفت مسجدسلیمان است که به این راحتی ها شکست نمی خورد. فرهاد فردا بدون دیاباته، اسماعیلی و مطهری به مصاف سپاهان می رود و غیبت همین سه نفر، می تواند به هضم باخت احتمالی استقلال مقابل سپاهان کمک کند.

اولویت های فرهاد

فرهاد مجیدی در خط حمله تیمش با چالش های بسیاری روبه رو است مصدومیت مطهری و افت قایدی باعث شده است تا این مربی دست به عصا تر برای دیاباته تصمیم بگیرد او که سابقه بازی دادن به دیاباته مصدوم و نا آماده را مقابل تراکتور  و سپاهان داشته است حالا تصمیم گرفته دیاباته و فرشید اسماعیلی که از ستاره های اصلی تیمش محسوب می شوند را برای بازی با سپاهان حتی روی نیمکت نیز نگذارد تا برای بازی دادن به آن ها وسوسه نشود و برای دو بازی سرنوشت ساز لیگ آن ها را در اوج آمادگی روانه زمین کند. پس فرهاد لیگ برتر را اولویت قرارداده است و پس از مطمئن شدن از کسب سهمیه با استفاده از مسیر لیگ برتر، در صورت صعود در بازی فردا گوشه چشمی هم به کسب جام خواهد داشت....

همچنین بخوانید:

خط خوردن دیاباته و اسماعیلی از لیست با وجود مصدومیت جزیی!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فرهاد مجیدی سهمیه آسیا کسب سهمیه لیگ برتر جام حذفی برای کسب دو بازی یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید باز هم از اوسمار حمایت کرد

به گزارش ورزش سه، محمود کلهر با اشاره به اینکه پرسپولیس مقابل سپاهان فرصت صدنشینی را از دست داد درباره نقش مربیان در رسیدن به موفقیت صحبت می‌کند: مربیان حرفه‌ای زمانی موفق می‌شوند که تیم‌شان را از حاشیه بیرون بیاورند و البته تابع بازیکن، مدیر و سایر موارد نباشند. نمونه این مسئله هم به بازی بیشتر بازیکنان در دیدار جام حذفی بازمی‌گشت در حالی که نیاز نبود همه بازیکنان بازی کنند؛ بیرون کشیدن ترابی در دقیقه 60 باعث شد تا بازی سپاهان را خیلی حساس کنیم در حالی که یک مربی باید اقتدارش را در بحران‌ها نشان دهد و فقط به بازی پیش رو نگاه کند.

در بازی مقابل تیم اراک سرنوشت بازی در دستان پرسپولیس بود به همین دلیل مربی تیم برنده نباید باعث شود شرایط تیمش بهم بخورد.

پیشکسوت پرسپولیس البته در ادامه از اوسمار حمایت کرده و می‌گوید: به نظرم اوسمار مربی خوب و فهمیده‌ای است و باز هم باید از او حمایت کرد. در زمان یحیی تیم پرسپولیس با کاستی‌هایی در چند منطقه مواجه بود اما با جذب بازیکنانی مانند عیسی، حسن و اورونوف ضعف‌ها به نقطه قوت تبدیل شدند که این یک مزیت بزرگ است. البته با وجود این اوسمار باید جدی‌تر، محکم‌تر و در مهره‌چینی بهتر و قوی‌تر کار کند تا بتواند در نتیجه‌گیری باز هم موفقیت‌هایش را تکرار کند.

کلهر در رابطه با جنگ قهرمانی و رقابت شدیدی که بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد، می‌گوید: من اصلاً این نکته را قبول ندارم که سرنوشت قهرمانی در دستان تیم صدرنشین است و قرعه‌اش هم بهتر از پرسپولیس است چون اتفاقاً استرس استقلال را بیشتر از پرسپولیس می‌دانم؛ چه بسا که نگه داشتن صدر دشوارتر است.

دیگر خبرها

  • کیلیان ام باپه و رویایی که هرگز در پاری سن ژرمن تحقق نیافت / عکس
  • تن‌هاخ: در حد نام منچستر یونایتد بازی نکردیم
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • تمرکز پرسپولیس رسیدن به قهرمانی است
  • سرنوشت قهرمانی به هیچ عنوان دست استقلال نیست | پرسپولیس با استرس رقیب جام را می گیرد
  • کلهر: سرنوشت قهرمانی دست استقلال نیست
  • باید باز هم از اوسمار حمایت کرد
  • ژابی آلونسو: برای رسیدن به فینال بازی بزرگی با رم داریم
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس