Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آثار برخی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مانند پژوهشگاه رویان، خبرگزاری‌ها و آموزش‌های نوین در زندگی مردم مشهود است.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدباقر هاشمی» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروز شاهد 4 دهه نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی برای تحقق آرمانهای علمی فرهنگی و پژوهشی و پیشبرد اهداف صنعتی کشور هستیم، اظهار کرد: هر کشوری که بخواهد به قله های بلند موفقیت دست پیدا کند ناگزیر است که خودش را در عرصه علم و فرهنگ و کارهای پژوهشی به نقطه مطلوب برساند و توجه جدی به آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: به تعبیر ائمه معصومین و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که برگرفته از حدیث  «العلم سلطان» است؛ بدین معنا که علم آقایی است هر کسی که به  علم دست پیدا کند آقا می‌شود و آقایی ملی ، منطقه‌ای و جهانی به دست خواهد آورد و اگر با فرهنگ و تهذیب همراه نشود این اعمال آقایی ظالمانه خواهد بود همین طور که در دنیای امروز نیز می‌بینیم و تنها ابزار آنها که در سایه علم بدان دست یافته اند تولید ثروت و تولید قدرت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: چهار حوزه برای جهاد دانشگاهی ذکر شده و در این بین فرهنگ مقدم است و این چهار حوزه عبارتند از فعالیتهای فرهنگی، فعالیت های علمی، فعالیت های پژوهشی و حرکت در مسیر صنعت و تکنولوژی نهایتاً در راستای اشتغال زایی و جهاد دانشگاهی در این مدت که از عمر آن می گذرد دستاوردهای مهمی داشته است

هاشمی تصریح کرد: دستاوردهای جهاد ذهن آحاد مردم به پژوهشگاه  «رویان»  پیشرفت‌هایی که در این زمینه و سلول های بنیادین و بحث ناباروری حاصل شده معطوف می‌شود، در حالی که دستاوردهای جهاد دانشگاهی هم در حوزه کشاورزی هم در حوزه فنی مهندسی هم در حوزه هوافضا حوزه پیشتازی در عرصه علم پژوهش هم در حوزه تربیت نیروهای انسانی کارآمد دستاوردهای بی بدیل قابل قبولی است.

 وی گفت: اکنون در دنیا همه تلاش‌ها بر این است که هر فعالیت علمی و پژوهشی صورت می گیرد آثارش  در زندگی روزمره دیده شود و این در حالیست که کمتر در دانشگاه ها پژوهشهای اشتغال محور توجه می‌کنند ، اما جهاد دانشگاهی همواره به این مقوله توجه داشته و ما در بسیاری جاها آثار با برکت عملکرد جهاد دانشگاهی را می‌بینیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: شاخص هایی که جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد برخاسته از دل انقلاب متمایز می‌کند را می توان با توجه به اهداف جهاد دانشگاهی تفسیر کرد.

هاشمی با بیان اینکه این اهداف شامل گسترش و شکوفایی علمی، پربار کردن استعدادهای جامعه در سطوح مختلف، تلاش در تعمیق باورهای دینی مذهبی امور فرهنگی با توجه به وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: این  فعالیت‌ها می‌توانند عمق راهبردی مسائل فرهنگی را در دل کارهای علمی و پژوهشی محقق کند و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، مقابله با  غرب زدگی، انجام تحقیقات کاربردی و پیگیری طرح های تحقیقاتی، ارائه خدمات علمی فنی و حمایت از دانشجویان و پژوهشگران مستعد نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با  اجرای دوره های رسمی آموزشی و زمینه‌سازی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان موفق عمل کرده است، گفت: جهاددانشگاهی متناسب با نیازهای جامعه در عرصه های مختلف فعالیت‌های ماندگاری را انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه ایلام مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی هم در حوزه فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در استان کردستان در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جزو بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور است، گفت: در استان کردستان ۸۹۵۶ نفر خانم و۳۴۰۰ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه‌های امتحانی این آزمون تصریح کرد: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون‌ها بوده‌اند که به تفکیک در شهرستان مریوان ۱۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج ۷۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز ۲۵۵۷ داوطلب به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 750311

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد