Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی دادی زاده سرخایی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در دیدار وی ومعاونانش با رییس و کارکنان خبرگزاری ایرنا هرمزگان افزود: خبرگزاری ایرنا درهمه شرایط بویژه در دوران کرونایی حاضر، خبرهای آموزش وپرورش را به خوبی پوشش و انعکاس داده و به خانواده‌ها و دانش آموزان آگاهی بخشیده است.

وی بیان داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همیشه پا به پای نظام حرکت کرده و همواره با ارائه خبرهای موثق؛ امید، نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید آموزش وپرورش استان پیشرفت‌های مناسبی در شاخص‌های عمومی و اقتصادی داشته و از نظر درصد و میانگین قبولی رشد کرده که این نشان از تلاش رسانه‌ها وهمکاران فرهنگی دارد.

 دادی زاده سرخایی با اشاره به اینکه هرمزگان از سال ۹۲ تاکنون هرسال نسبت به سال ماقبلش پیشرفت داشته، گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید، آموزش وپرورش هرمزگان به لحاظ علمی رتبه ۳۱ را در کشور داشته که طبق آخرین آمار سازمان سنجش، رتبه استان به ۲۴ رسیده است.

وی گفت: امسال درصد قبولی دانش آموزان هرمزگان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم از میانگین کشوری عبور کرد و بعد از انقلاب اسلامی این نخستین سالی است که توانستیم نه تنها به میانگین کشوری برسیم بلکه از آن هم جلو بزنیم که این نتیجه زحمات برنامه ریزان، معلمان و پیگیری اولیا دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارامیدواری کرد: درسال تحصیلی جدید (۹۹-۱۴۰۰) به عنوان سال تحصیلی متفاوت که قسمتی از آموزش‌ها مجازی خواهد بود با همکاری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بتوانیم این روند رو به رشدی که از ابتدای دولت وجود داشته، در سال  پایانی دولت نیز بروز بیشتری داشته باشد و بتوانیم نسلی را تربیت کنیم که در آینده پاسخگوی نیازهای جامعه ما باشند.

وی ابرازداشت: همچنین باتوجه به نیاز بازار کار و اشتغال درهرمزگان، تاکنون ۲۵ محل رشته جدید همچون حمل ونقل، آسانسور، طلا وجواهر، بورس، گردشگری و آتش نشانی در استان ایجاد کردیم.

دادی زاده سرخایی گفت: درسال تحصیلی (۹۹-۱۴۰۰) از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه در هرمزگان سه هزار مدرسه به شبکه ملی هوشمند متصل شده و مابقی فضاهای آموزشی هم به محض فراهم شدن زیرساخت‌ها این اقدام صورت می‌گیرد.

مشکلی برای آموزش دانش آموزان درسال تحصیلی جدید نداریم

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش هرمزگان نیز با اشاره به اینکه درسال تحصیلی جدید (۹۹-۱۴۰۰) هیچ مشکلی برای آموزش دانش آموزان نداریم، گفت: تولید محتوای آموزشی و زیرساخت‌های لازم  برای آموزش حضوری و یا غیرحضوری دانش آموزان فراهم است.

ایرج بیت اللهی افزود: در استان هرمزگان کار تولید محتوای آموزشی و بارگذاری در سامانه شاد و پخش تلویزیونی آغاز شده و در برخی از پایه‌ها این کار به اتمام رسیده و مابقی پایه‌ها نیز تا نیمه شهریورماه انجام می‌شود.

وی بیان داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، کادر اداری و آموزشی همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدرسه‌ها حضور دارند و با استفاده از امکانات اینترنتی در مدارس به دانش آموزان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون آموزش ابتدایی هرمزگان همچنین به ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول، هفتم و دهم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد دانش آموز کلاس اولی، ۸۸ درصد کلاس هفتمی و ۸۰ درصد دانش آموزان پایه دهم نظری کارثبت نام آن‌ها درسامانه انجام شده که امیدواریم باتوجه به مهلت مقررشده درهر پایه، هرچه زودتر خانواده‌ها برای ثبت نام دانش آموزان اقدام کنند.

بیت اللهی اظهارداشت: همزمان ثبت نام دانش آموزان بدون هویت ایرانی و اتباع خارجی نیز در مدارس استان هرمزگان درحال انجام است.

شرایط برای آموزش ۳۴۰ هزار دانش آموز هرمزگانی فراهم است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: همه شرایط برای آموزش حضوری و غیرحضوری ۳۴۰ هزار دانش آموز استان درسال تحصیلی جدید (۹۹-۱۴۰۰) فراهم شده است.

مرتضی رئیسی حسنلنگی با اشاره به اینکه یکی از ملزومات اساسی دانش آموزان داشتن کتاب است، گفت: تاکنون ۹۷ درصد دانش آموزان هرمزگان برای اخذ کتاب در سامانه ثبت نام کردند و سه درصد باقی مانده نیز تا فردا مهلت ثبت دارند.

وی بیان داشت: از سال ۹۲ تاکنون در دولت تدبیر وامید آموزش وپرورش هرمزگان دربحث آموزشی، پرورشی، اداری و پشتیبانی پیشرفت‌های خوبی با تلاش مدیریت و کارکنان صورت گرفته و اکنون حرفی برای گفتن داریم.

در جذب سوادآموزان هرمزگان با مشکل مواجه هستیم

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش هرمزگان نیز گفت: برای آموزش دوره‌های سوادآموزی، افراد بی‌سواد در استان را شناسایی کرده اما در جذب آن‌ها با مشکل مواجه بوده که نیاز به همکاری رسانه‌ها است.

مرتضی آخش جان افزود: برای جذب سوادآموزان درهرمزگان، با مقاومت از سوی خانواده‌ها و یا خود سوادآموز روبرو هستیم که از رسانه‌ها تقاضا داریم ایجاد انگیزه کنند تابتوانیم افراد بی‌سواد را جذب کنیم.

وی بیان داشت: درسال تحصیلی جدید طبق اعلام نهضت سوادآموزی کشور، باید چهارهزار و ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، چهارهزار و ۲۰۰ نفر دوره انتقال، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دوره تحکیم و ۲۲۰ نفر در دوره آموزش رایانه جذب کنیم.

هرمزگان رتبه نخست فضاهای ورزشی دانش آموزی درکشور دارد

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش هرمزگان گفت: بعد از انقلاب این استان در فضاهای آموزشی سرپوشیده دانش آموزی پیشرفت کرده، به گونه‌ای که اکنون رتبه نخست را در این زمینه درسطح کشور دارد.

علیرضا باقری افزود: پیش از انقلاب تنها هشت سالن ورزشی سرپوشیده  در استان هرمزگان وجود داشت که اکنون به ۱۷۰ فضا افزایش یافته است.

 وی بیان داشت: آموزش وپرورش هرمزگان علاوه بر پیشرفت در حوزه آموزشی درسال‌های اخیر، در بعد پرورشی، تربیتی و جسمانی دانش آموزان نیز رشد داشته است.

نگرانی برای اینترنت مدارس هرمزگان نداریم

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش هرمزگان گفت: امسال با کمک گروه‌های آموزشی زیرساخت‌های لازم برای اینترنت دار کردن مدارس استان حتی در دورافتاده ترین نقطه نیز صورت گرفته و در این زمینه نگرانی نداریم.

ابراهیم خوشبخت افزود: ۲۲ منطقه آموزشی هرمزگان برای اول مهرماه آماده است و دغدغه‌ای از لحاظ تولید محتوای آموزشی به روش حضوری و غیرحضوری دانش آموزان نداریم.

وی گفت: دربحث توزیع و ساماندهی معلمان نیز کارها به خوبی انجام شده و درحال صدور و ابلاغ همکاران فرهنگی هستیم.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان دولت تدبیر و امید روز خبرنگار هرمزگان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان دولت تدبیر و امید روز خبرنگار هرمزگان دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان دولت تدبیر و امید روز خبرنگار هرمزگان دانش آموزان آموزش وپرورش هرمزگان درسال تحصیلی جدید دولت تدبیر دانش آموزان برای آموزش رسانه ها ثبت نام ۹۹ ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی سیاهکالی مرادی در بازدید از آموزش عملی میدان تیر دانش آموزان استان قزوین در تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: امسال در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی بیش از ۱۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در میدان تیر حضور پیدا خواهند کرد و آموزش نظامی خواهند دید.

وی افزود: این آمار ۶ هزار دانش آموز پسر است که آموزش خود را در میدان تیر تیپ ۸۲ سپاه استان خواهند دید و همچنین ۴ هزار دانش آموز دختر که در سالن‌های شبیه سازی سلاح آموزش خواهند دید.

این مسؤول تاکید کرد: در کنار آموزش نظامی با حضور مربیان مجرب، آموزش‌های اعتقادی و بصیرتی نیز برای دانش آموزان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088016

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد