Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@02:44:41 GMT

مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۳۷۹

مرز بین‌المللی شلمچه که همزمان با عید قربان بسته شده بود، بازگشایی شد. ناطقان: مرز بین‌المللی شلمچه که بر اساس اعلام عراق همزمان با عید قربان بسته شده بود امروز یکشنبه مجددا بازگشایی شد. مسئولان کشور عراق از روز پنجشنبه (نهم مرداد) اعلام کرده بودند که از عید قربان تا عید غدیرخم مرز تجاری شلمچه بسته است و هیچگونه تبادل تجاری در این مرز انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما از امروز دوباره مرزبین‌المللی شلمچه بازگشایی شد و تجار و بازرگانان ۲ کشور مبادلات تجاری را از سرگرفتند.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۵ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.


گفتنی است، صادرات کالای غیرنفتی از مرز بین‌المللی شلمچه بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی به صورت رسمی از چهارشنبه (۱۸ تیرماه) پس از چهار ماه تعطیلی به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد و در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.

پیش از بسته شدن مرزشلمچه توسط عراق روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل انواع کالای صادراتی تولید داخل و ۱۵۰ کامیون عراقی در بارانداز مرزی شلمچه برای تخلیه و بارگیری کالا تردد می‌کردند. مرز بین المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مرز تجاری ، شلمچه ، بازگشایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرز تجاری شلمچه بازگشایی مرز بین المللی شلمچه بازگشایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزن آباد لرزید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زلزله‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر ساعت ۱۷ و ۲۸ دقیقه امروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) حوالی مرزن آباد، واقع در مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین و ۵ کیلومتری مرزن آباد، ۱۸ کیلومتری کلاردشت و ۲۴ کیلومتری پول بود.

خسارتی تاکنون از این زمین لرزه ثبت نشده است.

 

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید