Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:56:30 GMT

صدهزارنفر درکشور دچار قطع پا هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۹۹۵۱

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: صد هزار نفر در کشور دچار قطع پا هستند که ۱۵ هزار نفر آن‌ها را جانبازان تشکیل می‌دهند. ناطقان: حمیدرضا مقاره عابد مدیر عامل شرکت دانش بنیان CGS در آئین رونمایی از نسل جدید پنجه‌های پیشرفته کربی ورزشی این شرکت که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: در کشور ۱۰۰ هزار نفر داریم که دچار قطع پا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵ هزار نفر از این افراد را معلولانی تشکیل می‌دهند که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و ۱۵ هزار نفر دیگر جانبازان هستند. در گذشته یکی از مشکلات بزرگ جانبازان و معلولان عدم انعطاف پذیر بودن پنجه‌هایی بود که برای آن‌ها تولید می‌شد.

او در ادامه بیان کرد: ادامه بهبود فیزیکی شخص، بازگشت استقلال و بازگشت به جامعه سه هدفی است برای توان افزایی افرادی که به هر دلیلی دچار قطع پا هستند تعیین شده و ما پنچه‌هایی ساختیم که این سه هدف را محقق کند.

عابد در ادامه افزود: از سال ۹۴ نزدیک به یک هزار پنجه تولید کردیم که تعداد ۷۰۰ عدد از این پنجه‌ها برای جانبازان استفاده شده است. با توجه به قیمت زیاد محصولات افراد معلولی که تحت پوشش بیمه نیستند کمتر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات افسردگی به دلیل قطع شدن پا است و فقط ورزش می‌تواند آن را درمان کند. به همین دلیل اقدام به تولید پنجه‌های کربی کردیم تا معلولان بتوانند راه بروند و بدوند.

او ادامه داد: البته پنجه به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را رفع کند و علاوه بر آن ساخت پروتز هم بسیار مهم است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: مشکل دیگر پا به سن گذاشتن جانبازان است. اگر از ما حمایت شود می‌توانیم تمام نیاز را در داخل برطرف کنیم.

او در پایان گفت: بیمه مشکل اصلی افرادی است که پایشان قطع شده است و امیدواریم بیمه آن‌ها تامین شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قطع پا ، جانبازان ، افسردگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قطع پا جانبازان افسردگی شرکت دانش بنیان هزار نفر پنجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آیین مراسم امضای تفاهم نامه مطالعات طرح های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و شرکت های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: پروژه ها و طرح های نیمه تمام در این دو سال تکمیل و بسیاری را آغاز کردیم هم رشد تولید داشتیم و هم صادرات و هم رشد اقتصادی بی نظیری در سال های اخیر را تجربه کردیم که به دلیل سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: در دوسال اخیر به تبع رشد اقتصادی نفت و گاز رشد اقتصادی در کشور اتفاق افتاد که نیمی از ۶.۱ مربوط به بخش نفت و گاز است.

به گفته وزیر نفت امسال تولید نفت ایران جهش خواهد کرد و در تولید گاز هم با افزایش مواجه خواهیم بود.

وزیر نفت اضافه کرد: هر شرکت و هلدینگ که بخواهد میتواند برای سرمایه گذاران اقدام کند بیش از ۵۰ پروژه کلان به ارزش ۲۵ میلیون دلار را آغاز می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶ میلیارد دلار به اتمام می‌رسد

اوجی ادامه داد :۶ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی اضافه می‌شود و ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

ادامه دارد....

کد خبر 6092754 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت