Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام دومین مورد مرگ در یک ماه اخیر بر اثر بیماری طاعون سیاه در یکی از شهر‌های منطقه مغولستان داخلی در شمال غرب چین، دولت محلی از هم اکنون تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی هشدار بهداشتی برای این منطقه صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه مردم ارگان حزب حاکم بر چین روز یکشنبه نوشت: یک نفر دیگر براثر طاعون سیاه در شهر بایان نور در این منطقه از چین جانش را از دست داده است که دومین مورد مرگ در یک ماه اخیر محسوب می‌شود و برای همین هشدار درجه ۳ که جدی بودن خطر را نشان می‌دهد تا پایان سال جاری میلادی برقرار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه به نقل از کمیته بهداشت محلی آورده است فرد مبتلا به طاعون به دلیل شدت گرفتن بیماری و از کار افتادن شماری از اعضای اصلی بدن، جان باخته است.

منطقه‌ای که این فرد در آنجا بیمار شده به طور کامل قرنطینه شده و ۷ نفر از کسانی که با او در ارتباط بوده اند تحت نظارت قرار گرفته اند، اما آزمایش‌ها نشان می‌دهد هیچ یک از آن‌ها به این بیماری مبتلا نشده اند.

چندی قبل مقام‌های محلی در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین از شناسایی دستکم سه کانون شیوع بیماری به نام طاعون بوبونیک (طاعون سیاه) و ضد عفونی کردن این مناطق خبر دادند.

گزارش‌ها حاکی است به رغم ضد عفونی شدن این مکان ها، هنوز خطر همه گیر شدن این بیماری رفع نشده است و یکی از دامداران محلی مبتلا به این ویروس تحت درمان قرارگرفته است.

روسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این منطقه خودمختار در شمال غرب چین به همه گردشگران توصیه کرده اند از مزارع دوری کنند و ترجیحا در مراتع این منطقه گردشگری نکنند.

باکتری که موجب ابتلا به طاعون سیاه شده است ظاهرا پس از ابتلای یک دامدار و پیدا شدن لاشه چهار موش در منطقه‌ای به نام بایانور مغولستان داخلی چین در اواسط ماه گذشته میلادی شناسایی شده است.

با وجود برخی از نگرانی ها، «شو شیایو یوان» از بیمارستان دانشگاه پکن در مصاحبه‌ای گفت: این ویروس اصولا در چندین کانون شیوع پیدا می‌کند و مردم نباید دچار ترس و واهمه شوند.

وی افزود: این ویروس اصولا در حیوانات در مکان‌های محروم و دورافتاده پیدا می‌شود و اگر مردم آنجا نروند و خود را از این مکان‌ها دور نگهدارند خطر همه گیری وجود ندارد.

چین اصولا با بیماری طاعون غریبه نیست بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی در این کشور ۲۶ مورد طاعون و ۱۱ مرگ براثر این بیماری گزارش شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع طاعون چین طاعون سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به حالت آماده باش درآمدند .

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی  آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

گفتنی است هشدارهای هواشناسی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • ۱۲ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟