Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@19:34:13 GMT

۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۰۷۳

۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد بعدازظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به ریاست حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۲۱ هزار و ۴۴۰ اراضی آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دیم در استان سمنان به کشت گندم اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد، ادامه داد: روند برداشت گندم در مناطق ییلاقی و سردسیری استان سمنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر گندم هم از مزارع استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ۲۸ مرکز خرید گندم در سال جاری در استان فعال بود و ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف کشور به استان سمنان در ماه‌های گذشته منتقل شد.

میرعماد تأکید کرد: در سال جاری پیش‌بینی شده بود که ۳۵ هزار تن گندم از شهرستان میامی برداشت شود که این رقم به عناوین مختلف محقق نشد.

وی عنوان کرد: قیمت گران‌تر جو به نسبت گندم از دلایل بی‌رغبتی گندم‌کاران استان در کشت گندم در استان در سال زراعی جاری بوده و قیمت جو به ازای یک کیلوگرم تا سه هزار تومان است در حالی که قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم استان سمنان قاچاق کالا کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هزار تن گندم مزارع استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد