Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مجمع خیرین سلامت استان گفت: برنامه‌های محرم را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، در دیدار مجمع خیرین سلامت استان قزوین اظهار کرد: بهداشت و سلامت از واجبات دینی است و همان گونه که نماز و روزه واجب است، رعایت کامل مسائل بهداشتی نیز واجب دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در شرایطی که امروز جامعه ما در آن قرار گرفته است، رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی تأثیرگذار است. لازم است بدانیم که سلامت دیگران اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سلامت فردی دارد و نباید کاری کنیم که به سلامت جامعه آسیبی وارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رعایت بهداشت در راستای مسائل شرعی است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی را مکرراً مطرح کرده‌ایم و به این موضوع اعتقاد قلبی و اعتقاد شرعی داریم و ان‌شاءالله مردم پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت خواهند کرد.

امام جمعه قزوین به تعطیلی مجدد نماز جمعه قزوین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه طبق آمارها نماز جمعه بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمترین آسیب را در بحث کرونا داشت، اما برای اینکه مردم موضوع بیماری را جدی‌تر بگیرند، نماز جمعه را تعطیل کردیم و تلاش کردیم از طریق رسانه‌ها با مردم صحبت کنیم.

وی به در پیش بودن ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تلاش کنیم ضمن اینکه وظایف خود را در ایام محرم انجام می‌دهیم، پروتکل‌های بهداشتی نیز کاملاً رعایت شود و هنر ما این است که این دو را با یکدیگر جمع کنیم و ضمن برافراشته نگه داشتن پرچم امام حسین(ع)، با جدیت تمام حافظ جان مردم نیز باشیم.

آیت‌الله عابدینی با تقدیر از فعالیت‌های خیران سلامت عنوان کرد: گاهی خیران با نذورات مادی تلاش می‌کنند تا عده‌ای را از خطر بیماری نجات دهند که بسیار ارزشمند است اما در کنار این مهم می‌توان با تصیمات مدبرانه تلاش کرد تا سلامت مردم آسیب نبیند که این تدبیر هم کار خیر محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به روحیه بخشی به جامعه در شرایط کنونی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر آنکه خطرات بیماری کرونا لازم است به مردم منتقل شود، ضروری است روحیه امید بخشی که در دین ما نیز بسیار محوریت دارد مورد توجه قرار گیرد چرا که این مهم در افزایش سلامت جامعه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین برگزاری مراسم عزاداری محرم نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین پروتکل های بهداشتی نماینده ولی فقیه استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری عصر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه بالغ بر هشت درصد جمعیت شهرستان آبادان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد که این امر مهم حاکی از روند رو به سالمندی جمعیت است و با توجه به نقش این افراد در زندگی خانوادگی به عنوان گنجینه‌های انتقال تجارب و دانش هستند، لذا توجه به سلامت آنها یکی از اهداف مهم مرکز بهداشت است.

وی افزود: در این راستا مراقبت‌های بهداشتی (اندازه‌گیری قد و وزن، FBS ، Chol، مشاوره تغذیه و سلامت روان) ویزیت پزشک و آموزش‌های بهداشتی لازم توسط مراقبان سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌‎ها و خانه‌های بهداشت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: از همشهریان (به ویژه سالمندان و خانواده‌ها) به منظور شرکت در این فراخوان مراقبتی، در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دعوت می‌شود.

کد خبر 6095983

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • حجاب و عفاف از مهم‌ترین مولفه‌های عزت خانواده است
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا