Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:20:02 GMT

آغاز برداشت محصول صادراتی به لیمو از مزارع کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۰۷۲۹

آغاز برداشت محصول صادراتی به لیمو از مزارع کهگیلویه

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از برداشت به لیمو در این شهرستان خبر داد و گفت: محصول به لیموی تولیدی کشاورزان در داخل کشور و کشور‌های آلمان و ترکیه به فروش میرسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر است که بوی خوشایند لیمو را دارد. برگ‌های به لیمو در موقع تماس خشن می‌باشد و اگر مالش داده شوند بوی عطر دلپذیری مانند بوی لیمو از آن می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دم‌نوش به‌لیمو فوق‌العاده آرام بخش و تسکین دهنده اعصاب است. اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیهٔ انواع عطر و ادکلن بسیار کاربرد دارد. برای تقویت حافظه می‌توان از عرق به‌لیمو استفاده کرد.

به‌لیمو برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دم کرده مانند چای مصرف شود. این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند. این دمنوش آرام بخش است، استرس و خستگی‌های روحی را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مناسب است.

 

علی رضا نیکویی زاده رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: کشت گیاه دارویی به لیمو یکی از رایج‌ترین کشت‌ها در سطح کشور است که در شهرستان کهگیلویه هم کشاورزان پیشرو از کشت این محصول استقبال خوبی داشتند.


نیکویی زاده گفت: در سال جاری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.


وی به نحوه برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: گیاه به لیمو در طول سال، سه چین برداشت دارد که کشاورزان در هر چین یک و نیم تا دو تن در هکتار محصول برداشت می‌کنند.


نیکویی زاده ادامه داد: محصول به لیموی تولیدی کشاورزان در داخل کشور و کشور‌های آلمان و ترکیه به فروش میرسد.


گفتنی است کار برداشت گیاه دارویی به لیمو تا اوایل شهریور ماه در شهرستان کهگیلویه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان کهگیلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۰۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال برای نخستین‌بار ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع آبی و دیم شهرستان نهاوند برداشت می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند، امسال به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت می‌شود که همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

آبشناس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم‌آب‌بر، امسال برای نخستین بار برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته‌اند.

وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا به عنوان گیاهی دارویی، کم‌آب‌بر و ضروری برای تولید روغن امسال در شهرستان نهاوند دو برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی کم‌آب‌بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبورعسل را از جمله مزایای کشت کلزا عنوان کرد.

آبشناس با اشاره به اینکه محصول کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، یادآور شد: از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی ترویج کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب