Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد خلیل‌مقدم روز یکشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز خبرنگار افزود: برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان پنج هزار مترمربع زمین در مجاورت فرهنگسرای بزرگ شهرکرد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای ساخت، تکمیل و تجهیز این کتابخانه از محل اعتبارات ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار اختصاص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل‌مقدم، با اشاره به اهمیت احداث این کتابخانه برای دسترسی به منابع مختلف گفت: تا راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان، کتابخانه مولوی شهرکرد که اکنون به عنوان کتابخانه مرکزی شهر است، با تغییر چیدمان و منابع ،به عنوان کتابخانه مرکزی قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی، به فعال بودن کتابخانه با منابع خوب در شهرستان بروجن و شهرکرد اشاره کرد و گفت: این ۲ کتابخانه تا فعال شدن و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی پاسخگوی نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواهد بود.

خلیل مقدم افزود: هم‌اکنون ۵۴ باب کتابخانه نهادی در استان فعال است که از این تعداد ۹ باب کتابخانه روستایی است.

به گفته وی، ۹ باب کتابخانه مشارکتی نیز در استان فعال است که در مجموع کتابخانه‌های عمومی استان بیش از ۴۳ هزار نفر عضو هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ شهر استان فاقد کتابخانه است، گفت: از این تعداد هشت شهر ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای احداث کتابخانه دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سه شهر از این تعداد تعیین تکلیف شده است که راه‌اندازی کتابخانه در شهر نافچ و پردنجان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهرها و همچنین فعال ساختن کتابخانه در مناطق روستایی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق روستایی و همچنین کانکس کتابخانه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌هاست.

خلیل‌مقدم به شاداب‌سازی کتابخانه‌ها، تجیهز کتابخانه‌ها و همچنین راه‌اندازی بخش کودک و دفاع مقدس به عنوان مهمترین برنامه‌های سال گذشته در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: فعال‌سازی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی از برنامه‌ها مهم سالجاری است.

به گفته وی، در نهادکتابخانه‌های عمومی استان سال‌گذشته بیش از ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی انجام شده است که برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای در مدارس، جمع‌خوانی و نقد کتاب، رونمایی ازکتاب و همچنین نشست‌های کتابخوانی و برگزاری مسابقات مختلف از جمله مهمترین برنامه‌های فرهنگی بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی نخستین کانون‌ ادبی و محفل ادبی نهاد کتابخانه‌ها در استان خبر داد وگفت: این محفل ادبی هفته گذشته با هدف ایجاد پیوند بین نسل جدید با نسل قدیم در فضای مجازی فعال شد.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه شعر و ادبیات به ویژه ادبیات دفاع مقدس از اهداف تشکیل این محفل‌های ادبی است.
وی با تاکید بر اینکه نهادکتابخانه یک باشگاه فرهنگی است که با توجه به نیازمردم فعالیت می‌کند ،افزود: بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

خلیل‌مقدم، به فعال شدن سالن‌های مطالعه با همکاری بخش خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: فعال کردن بخش دولتی و همچنین مردم خیر برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در مناطق محروم و همچنین روستایی در استان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست مکان‌های را که بدون استفاده هستند در اختیار نهاد کتابخانه قرار دهند تا از این ظرفیت برای توسعه و راه‌اندازی کتابخانه عمومی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در استان در حال تحصیل هستند و نیاز به کتابخانه مرکزی یکی از ضرورتهای بخش فرهنگی است.

برچسب‌ها روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور روز خبرنگار چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور راه اندازی کتابخانه چهارمحال و بختیاری کتابخانه های عمومی کتابخانه مرکزی کتابخانه ها برنامه ها خلیل مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پول، پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۱۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی افزود: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی اذعان داشت: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

کد خبر 6088574

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود