Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر قطر تاکید کرد، مقابله با بحرانی که لبنان با آن روبرو است در گرو تقویت وحدت ملی و تلاش مضاعف دولت و جامعه لبنان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امیر قطر طی نطقی در کنفرانس «حمایت بین المللی از بیروت و مردم لبنان» برگزاری این کنفرانس را نشانه عزم جامعه بین المللی برای کمک به لبنان در پی انفجار مهیب و مرگبار این کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تمیم بن حمد» ارزش کمک‌های فوری قطر به لبنان طی روزهای گذشته را ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت مشارکت قطر در بازسازی بیروت و حمایت از لبنان در برنامه‌ای طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، امیر قطر تاکید کرد: مقابله با بحرانی که لبنان با آن روبرو است در گرو تقویت وحدت ملی و تلاش مضاعف دولت و جامعه لبنان است.

وی همچنین اظهار داشت که گفت‌وگو در مورد مسائل داخلی لبنان باید به مردم لبنان و هوشیاری و بیداری خود آنها واگذار شود.

امیر قطر روز جمعه هم دستورات فوری برای کمک به ملت لبنان صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، امیر قطر روز چهارشنبه دستور داده بود که کمک‌های پزشکی فوری به فردوگاه رفیق الحریری لبنان فرستاده شود که در آن علاوه بر دارو و لوازم پزشکی، تجهیزات لازم برای دایر کردن دو بیمارستان میدانی به منظور درمان مجروحین انفجار بیروت نیز بود.

انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر شد.

دفتر اطلاع رسانی وزارت کل بهداشت لبنان تا شب گذشته اعلام کرد که آمار قربانیان انفجار بیروت تاکنون به ۱۵۸ کشته و بیش از شش هزار زخمی رسیده و شمار مفقود شدگان هم ۲۱ نفر است.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر لبنان وحدت ملی بیروت امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در نخستین گفتگوی ویژه خبری خود در شبکه لرستان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه آب ، خاک ، کشاورزی، معادن، گیاهان دارویی، آبزی پروری و گردشگری گفت: متاسفانه این استان متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید با نگاه ویژه و تلاش در جهت رفع مشکلات و توسعه آن گام بر داریم.
ابوطالب شفقت توجه به جهش تولید و حرکت در مسیر آن را از اولویت‌های نظام عنوان کرد و گفت: به طور جد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان هستم.
 استاندار لرستان در ادامه با اشاره به بازدید‌های مختلف خود از طرح‌های شهری، اقتصادی و زیر ساختی گفت: در این مدت از هتل صخره‌ای خرم آباد، برج‌های دوقلو، راه آهن دورود – خرم آباد، ورزشگاه خرم آباد، کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد، ماشین سازی، پارسیلون و ورزشگاه خرم آباد بازدید کرده و پیگیری‌های لازم در خصوص وضعیت ساخت و تکمیل آنها را از طریق ارتباط با مسئولان مربوطه انجام شده است.
 ابوطالب شفقت در ادامه گفت: امیدواریم با وحدت و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم بتوانیم مسائل و مشکلات استان را مرتفع کنیم.
 وی به انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گریزی زد و گفت: همه نامزد‌های انتخابات را به رعایت قانون و صرفه جویی در تبلیغات توصیه می‌کنم.
 استاندار همچنین از همه کسانی که در مرحله اول انتخابات پذیرفته نشده بودند خواست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص توسعه و پیشرفت تولید در استان را به فرمانداران تحویل دهند تا با جمع بندی نظرات در جهت رشد استان از آنها استفاده شود.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم