Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در جلسه معارفه معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان که با حضور مشاورین مدیرکل آموزش و پرورش در امور شهروندی و بانوان برگزار شد، گفت: اگر انتصاب‌ها براساس توجه به منابع انسانی و شایسته گزینی انجام شود یکی از نتایج آن حضور زنان در پست‌های مدیریتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی بر اساس شایستگی، توانمندی و ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق برابری و عدالت شغلی است و توسعه وتعالی باید با اتکا به منابع انسانی باشد.

رنجبر با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی تأکید دارد و براساس آن باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم به زنان داده شود، افزود: باید با اعتماد به زنان توانمند و مستعد به آنان فرصت داد تا بتوانند قابلیت‌های مدیریتی خود را اثبات کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان به ارائه گزارش پرداخت و گفت: ۸۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با بکارگیری بیش از ۵۴۰ نیروی متخصص در حوزه استثنایی به ۱۳۸۵ دانش‌آموزبا نیاز ویژه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خدمات آموزشی پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه کردند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: درسال تحصیلی جاری نیز بیش از ۷ هزار دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیر آموز و تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و در کنار همسالان خود در راستای تحقق عدالت آموزشی به کسب علم و دانش پرداختند.

او گفت: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیاز‌های آن‌ها شروع می‌شود و چنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیاز‌ها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رنجبر با اشاره به نه پروژه در دست اقدام و ساخت آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: در راستای جبران کمبود فضا‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این فضا‌های آموزشی و توانبخشی در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان ساخته می‌شود.

در این جلسه سیده زمانه حسینی کارشناس تشخیص، توانبخشی و بهداشت بعنوان معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدارس استثنایی فضای آموزشی انتصاب جدید آموزش و پرورش استثنایی پرورش استثنایی استان پست های مدیریتی نیاز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه