Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، در آخرین عفو زندانیان که به مناسبت اعیاد قربان و غدیر اجرا شده، به گفته سخنگوی قوه قضائیه محکومان امنیتی به‌خصوص محکومان پرونده محیط زیست هم مشمول بخشش خواهند شد.

اسماعیلی در ارتباط با تقاضای برخی در ارتباط با مورد عفو قرارگرفتن محکومان محیط‌ زیستی به مناسبت عید غدیر، یادآور شد: این امکان برای همه مجرمان و محکومان است و بستگی به نحوه رفتار محکومان در حبس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عفو گذشته یک نفر از آنها مورد عفو قرار گرفت و در دوره‌های گذشته، محکومان امنیتی کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند و معمولا برای آنها پیشنهاد عفو نمی‌شد اما در دوره جدید به محکومان امنیتی مانند سایر محکومان نگاه می‌شود. 

«محمدحسین آقاسی»، حقوقدان در همین زمینه گفت: من وکیل سام رجبی بودم اما رئیس دادگاه موافقت نکرد من وکالتم را ادامه بدهم و این را به وکیلی ارجاع دادند که مورد تائید قوه قضائیه است. عفو صورت گرفته در روزهای پایانی سال ۹۸ بوده که عبدالرضا کوهپایه یکی از فعالان محیط ‌زیستی بود که به ۴ سال حبس محکوم شد، او از زندان آزاد شد و صحبت سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با عبدالرضا کوهپایه است و پس از آن، دیگر کسی مورد عفو قرار نگرفته و خبر عفو اخیر هم به هیچ‌کس، ابلاغ نشده است. البته به موکلین ما گفته‌اند، ممکن است در دایره این عفو قرار گیرند اما هنوز نه اجرا شده و نه اسامی اعلام شده است. 

او در ادامه بیان کرد: سه نفر از محیط زیستی‌ها از نظر مدت تحمل حبس شرایط عفو دارند ولی بعید می‌دانم که به آن‌ها عفو داده شود نه به این علت که شرایط لازم را ندارند بلکه به علت مسائل دیگر احتمالا عفو به این زودی به این افراد، داده نخواهد شد. نسبت به فعالان محیط زیستی دیدگاه مثبت وجود ندارد که به آنها عفوی داده شود.

آقاسی گفت: سام رجبی، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی از جمله افرادی هستند که شش سال حبس دارند و در اولویت عفو قرار دارند. 

کد خبر 538817 برچسب‌ها قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب قوه قضائیه عفو قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم فعالان قرآنی فراجا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۵۵۰ نفر از کارکنانِ فراجا، که در طرحِ حفظِ قرآنِ کریم برگزیده شده اند، به سفرِ عتباتِ عالیات می‌روند.

همچنین یک ماه مرخصی تشویقی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

به گفتۀ فرماندۀ یگانهایِ ویژۀ پاسدارانِ فراجا، فرماندهانی که در رُشدِ فرهنگِ قرآنیِ کارکنان، تاثیرگذار بودند نیز، تشویق می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • تکریم فعالان قرآنی فراجا
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی