Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حالی که سایه شوم کرونا بر کشور افتاده است، عوارض ناشی از این بیماری بیشترین فشار را بر قشر کارگر وارد کرده و با شرایط وخیم اقتصادی عملا درآمد این قشر را به صفر رسانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شرایط اقتصادی کشور در این روزها حال خوشی ندارد و با این حال مردم در تامین مایحتاج زندگی خود مانده‌اند، همینطور سفره‌های کارگران روز به روز خالی‌تر و کوچیک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر مشکلات روز به روز پیچیده‌تر، زندگی سخت‌تر و عده‌ی بسیاری در تامین هزینه‌های روزانه زندگی به مشکل برخورده‌اند، با این اوصاف با وجود این شرایط سخت، در اقدامی عجیب دولت و تامین اجتماعی در عوض کمک به قشر کارگر اقدام به قطع بیمه آنان کرده است.

شرایط سخت کرونایی سبب به هم ریختگی شرایط کاری کارگران شده است، کارگران برای بدست آوردن کار و دریافت دستمزد ساعت‌ها و بلکه روزها در کنار خیابان انتظار می‌کشند و دولت به جای حمایت از این قشر محروم، چتر حمایتی را از سر این قشر برداشته است.

تامین‌اجتماعی بیمه کارگران زحمت‌کش را قطع می‌کند و از طرفی برخی از اقشار را برای ثبت نام در سامانه وام 12 درصدی آسیب از کرونا دعوت می‌کند، سیاستی که حتی درک آن نیز برای این افراد سخت است و اصلا مشخص نیست هدف از این دو اقدام متناقض چیست.

ورود مجلس به موضوع رددیون 32هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعیمراسم یوم‌العباس تعطیل شدنی نیست / دسته حسینیه اعظم زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شدگزارش| خطر سیل بیخ گوش تمام شهرستان‌های زنجان/ مسئولان استانی چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

از قطع بیمه کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی که بگذریم، این سازمان نهایت خشم خود را در حق فرش‌بافان زنجانی نشان داده و تعداد بیمه شدگان فرش در استان زنجان را در طول چند سال اخیر از بیش از 20 هزار نفر به 4 هزار نفر در سال جاری کاهش داده است و روز به روز نیز بر آمار حذف‌شدگان بیمه فرشبافی استان افزوده می‌شود اما هنرمندان این صنعت چشم به راه حمایت دولت و حمایت سازمان تامین اجتماعی هستند که هیچ امیدی هم نیز به آن نیست. در حالی که صنعت فرش زنجان دارای قدمتی بیش از هزار سال است که به عنوان میراثی ماندگار با سرپنجه قالی‌بافان ایرانی در دنیا هنرنمایی می‌کند.

با این وجود تامین اجتماعی استان زنجان ادعایی مضحک دارد و می‌گوید پایش قالیبافان سبب شده قالیبافان واقعی از حمایت سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شود که موجب گسترده شدن چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی جهت قالیبافان واقعی خواهد شود، اما بررسی وضعیت موجود نه تنها چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی از فرشبافان گسترده نشده، بلکه فرشبافان دیگر امیدی به حمایت تأمین اجتماعی نیز ندارند.

حال سوالاتی در این باره مطرح می‌شود؛ چرا بیمه کارگران زنجانی بدون علت قطع می‌شود؟ آیا در فصل زمستان و سرما که مسئولان در صندلی و گرم و نرم خود تکیه داده‌اند امکان کار برای کارگر فراهم است؟ چرا تامین اجتماعی استان با دلایل واهی و پوچ سعی در حذف قشر عظیمی از بیمه شدگان دارد؟ چرا حمایت از تولید کننده‌ها در سال جهش تولید انجام نمی‌شود؟ چرا اداره میراث فرهنگی استان، سازمان تامین اجتماعی را موظف به حمایت فعالان فرش‌بافان و بیمه آنان نمی‌کند؟ چرا بیمه فرشبافان در طول این مدت قطع شده است؟ چرا با وجود اینکه تولید فرش حتی صادرات هم داشته است در حال حاضر در این وضعیت نابسامان قرار دارد؟ چه ارگانی مسئولیت حمایت از قشر کارگر و فرشباف زنجانی خواهد داشت؟

با این حال، با این که یکی از وظایف دولت ایجاد آرامش برای مردم است و باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد تا قشر کارگران و فرش‌بافان مجبور به ساعت‌ها انتظار در کنار خیابان برای پیدا کردن کار و دریافت دستمزد کم نباشند، اما متاسفانه هیچ اقدام کارگشا در این باره انجام نمی‌گیرد، از سویی دیگر علت قطع بیمه قشر مذکور از مسئولان امر ثمر بخش واقع نشده است و این موضوع برای مسئولانی که نیازی به بیمه و کار ندارند داشتن یا نداشتن این امکانات بی‌مفهوم شده است.

 متاسفانه مسئولان در خواب غفلت به سر می‌برند و هیچ تصمیم درستی برای بهره‌مندی این قشر از این امکانات نمی‌گیرند، با این وجود رسیدگی به این امور به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم تبدیل شده است اما مسئولان امر در سازمان تامین اجتماعی از پاسخ دادن به مطالبه مردم عاجز هستند و سعی بر منحرف کردن این مسئولیت از حیطه وظایف خود دارند.

ذکر این نکته نیز ضروری است با این‌که خبرنگار تسنیم چندین بار خواستار پیگیری این موضوع شده است اما مسئولان تامین اجتماعی از ارائه پاسخی منطقی امتناع کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... مراسم یوم‌العباس تعطیل شدنی نیست / دسته حسینیه اعظم زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم یوم‌العباس تعطیل شدنی نیست / دسته حسینیه اعظم زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ کرمانشاه مقصد گردشگران سلامت از کشور عراق / ۴ پروژه بزرگ گردشگری سلامت در استان اجرا می‌شود ۲ ‌اعزام ۶ تیم ارزیاب به منطقه گیلانغرب/ زلزله خسارتی نداشت/ وضعیت در شهر عادی شد ۳ بیش از ۲میلیون تن ذرت در کشور گم شد/ مرغداران همچنان از بازار آزاد دان می‌خرند ۴ عامل انفجار صوتی زاهدان دستگیر شد ۵ گزارش| سنگ‌اندازی سیاسی مسئولان استان مرکزی در مسیر فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌/ فرصت‌ها‌یی که از دست ‌می‌رود ۶ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۷ وضعیت ذخیره پلاسمای کاشان مناسب نیست/ لزوم راه‌اندازی نذر خون توسط بهبودیافتگان ۸ رعایت مو به موی پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی/صفوف نماز با رعایت فاصله‌ها شکل می‌گیرد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت بانوی تازه مسلمان‌شده ژاپنی از دین اسلام / آرزو‌یم شنیدن اذان ‌بود / حضرت علی(ع) زندگی‌ام را دگرگون کرد حرم رضوی غرق در شادی اهل بیت(ع)/ نقاره‌های حرم رضوی میلاد امام کاظم(ع) را بشارت دادند آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات در استان البرز/ توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان + فیلم معاون وزیر ارشاد: رسانه‌ها در دوران کرونا پا به پای مدافعان سلامت فعالیت کردند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: همبستگی جهانی با مردم رنج‌دیده لبنان نشانه وجدان بیدار بشریت است وزارت خارجه: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس بلندگوی ایران ستیزان شده است ناکامی برایان هوک؛ سرنوشت سریالی «احمق‌های درجه یک» در جنگ اراده‌ها با ایران موسوی: عامل بمباران‌ هسته‌‌ای ژاپن به جای پاسخگویی مدعی مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است دومین شب ناآرامی‌های لبنان/ هشدار ارتش به خشونت‌طلبان/ حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی پروتکل های بهداشتی چتر حمایتی فرش بافان قشر کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده‌اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم، با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله‌ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

کد خبر 6089106

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان