Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:13:28 GMT

انتخابت شوراها مهم‌تر از ریاست‌جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۵۲۹

انتخابت شوراها مهم‌تر از ریاست‌جمهوری

روزنامه آرمان ملی یادداشتی را به قلم اسماعیل گرامی‌مقدم فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آورده است که در ادامه گزیده ای از آن را می خوانیم: انتخابات شوراها به‌اندازه انتخابات ریاست‌جمهوری حائز اهمیت است. اما چرا به آن توجه نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد انتخابات شوراها حتی مهم‌تر از انتخابات ریاست‌جمهوری باشد ولی بسیاری از امور شهری در همه شهرستان‌ها که مردم با آنها مواجه هستند و کارهای عمرانی و باقی مسائل شهری را پیگیری می‌کنند، مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاعدتا چون با یک انتخابات ملی گره خورده و در یک زمان است، برای همین فعالیت‌های بیشتر احزاب و جریانات سیاسی به انتخابات ریاست‌جمهوری محدود می‌شود. به همین دلیل است که الان، در این موقعیت زمانی، شاید این انتخابات (انتخابات شوراها) را بسیار دور می‌بینند تا اینکه در مورد آن فعالیت داشته باشند. برای همین منتظر هستند تا به روزهای انتخاباتی نزدیک شوند که فعالیت انتخاباتی خودشان را آغاز کنند. به این انتخابات اهمیت چندانی داده نمی‌شود زیرا انتخابات مهم دیگری به نام انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش داریم. البته انتخابات ریاست‌جمهوری هم هنوز آن اهمیت لازم را برای احزاب و گروه‌ها پیدا نکرده است.

در سالیان گذشته، از ابتدای سال مانده به روز انتخابات، احزاب و گروه‌ها و هر دو جناح فعالیت خودشان را آغاز می‌کردند و دست به تبلیغات انتخاباتی می‌زدند. برخی از کارشناسان معتقدند که مجلس در پی کم کردن اختیار مردم برای انتخابات شوراها برای انتخاب کاندیدای موردنظرشان است. قطعا که این کار از مجلس برمی‌آید و می‌تواند مانند شورای نگهبان عمل بکند. بالاخره این ردصلاحیت‌ها روال شده و سنگ‌بنای این حذف‌ها را گذاشته است.

نمایندگان فعلی مجلس یازدهم که به مجلس را پیدا کرده‌اند، دیدگاهشان نزدیک به نهاد نظارتی است و قطعا آنها می‌توانند همانگونه عمل کنند و این برایشان سخت نیست. ترغیب کردن مردم برای رای دادن در انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری کاری بس مشکل و دشوار است. یکی از کارهایی که می‌توانند انجام بدهند تا تغییر شکل گیرد و مردم برای انتخابات ترغیب شوند، همین تغییر دادن در عملکرد نظارتی، مجلس و قوای دیگر است. اگر این‌ اختیارات تغییر کند، حاکمیت باید مطمئن باشد که اعتماد و امید مردم نسبت به جریان‌های سیاسی بازگردانده می‌شود. علاوه بر اعتماد که مساله‌ای معنوی است، مساله دیگر موضوع پیچیده اقتصادی و معیشتی مردم است که فشارهای سنگینی روی مردم گذاشته و آنها را نسبت که شرکت در انتخابات کمی بی‌اعتماد و بی‌رمق کرده است.

منبع: روزنامه آرمان امروز برچسب‌ها شورای شهر شورای نگهبان مجلس یازدهم انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شورای نگهبان مجلس یازدهم انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر شورای نگهبان مجلس یازدهم انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پوتین نشانه حمایت حداکثری مردم روسیه از وی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رییس جمهور چین پیروزی همتای روس خود در انتخابات ریاست جمهوری کشورش را تبریک گفت.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز دوشنبه به «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود پیروزی قاطعانه در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت.

رییس جمهور چین در نامه‌ای که، وزارت خارجه این کشور آن را منتشر کرد، نوشت که پیروزی پوتین گواه این است که او از حمایت مردم روسیه برخوردار است.

رییس جمهور چین تاکید کرد که تحت رهبری روسیه، روسیه می‌تواند دستاوردهای بزرگ‌تری در در عرصه ملی به دست آورد. شی افزود که روابط دوجانبه با روسیه اهمیت زیادی برای چین دارد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: با شمارش ۱۰۰ درصد آرا «ولادیمیر پوتین» با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد.

کد خبر 6058328

دیگر خبرها

  • انتخابات روسیه؛ پوتین، مردی برای تمام فصول
  • پیروزی پوتین نشانه حمایت حداکثری مردم روسیه از وی است
  • رازهای اعتماد دوباره مردم روسیه به پوتین
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس جمهور روسیه شد
  • قدردانی پوتین از اعتماد روس‌ها/ چالش‌های پیشِ‌روی روسیه
  • پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قطعی شد
  • روش روس ها برای اطلاع رسانی لحظه به لحظه شمارش آرا به مردم + تصاویر
  • علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۸ می‌شود؟
  • مشارکت بیش از ۷۰ درصدی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری
  • استفاده آمریکا از هکر‌ها برای ضربه زدن به انتخابات روسیه