Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:25:35 GMT

اظهار نظر متخصص بوشهری در باره چهره جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۴۸۷۰

اظهار نظر متخصص بوشهری در باره چهره جدید کرونا

دکتر کتایون وحدت روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:در ماه‌های اخیر بیماری کرونا چهره شدیدتر و گاهی متناوب از خود نشان می‌دهد و ممکن است بیماران پس از یک بهبودی نسبی، دوباره دچار علائم تنفسی شوند و بیشتر نیاز به بستری دوباره پیدا می‌کنند. 

وی ادامه داد: برخی دانشمندان معتقد هستند ویروس دچار جهش‌های کوچکی شده‌است و علاوه بر پیدا کردن قدرت انتقال بیشتر بین افراد، علامت‌های متفاوتی را نیز ایجاد کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحدت اضافه کرد: براساس تصوری که ما از ویروس کووید ۱۹ داشتیم انتظار این بود با آغاز فصل گرما این ویروس از بین برود اما از بین نرفت و همه ما را شگفت زده کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز سن درگیری افراد مبتلا به بیماری کرونا پایین‌تر آمده و بیماری شدیدتر و نیاز به بستری بیشتر مبتلایان است.

وحدت تاکید کرد: بین مرز وضعیت هشدار و قرمز تفاوت زیادی وجود ندارد و مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقیق‌تر باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با وجود اینکه روند ابتلا و بستری در این استان ثابت مانده اما همچنان بستری‌ها بالا و خطر بیماری کرونا مردم را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به بیماری زایی و انتقال بیشتر بیماری کرونا، برای عبور به سلامت از موج دوم این بیماری باید مردم همچنان کمتر در تجمع‌ها حاضر شوند، رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و از انجام سفرهای بین شهری اجتناب کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری کرونا، داروی اختصاصی شناخته شده‌ای ندارد، بیشتر داروهای استفاده شده روی سیستم امینی موثر هستند و از این طریق علائم بیماری را کنترل می‌کنند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه و از این شمار از ۱۸ هزار نفر آزمایش پی سی آر گرفته شد و تست ۹هزار و ۲۳۴ نفر مثبت قطعی شد.

از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر ۶هزار و ۴۹۰ نفر بستری شدند و در زمان حاضر تنها ۲۸۸ بیمار در بخش‌های مختلف بستری و  مابقی مرخص شده‌اند.

در زمان حاضر ۵۶ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۲۷ نفر آنها به کمک دستگاه تنفسی، نفس می‌کشند.

همچنین تاکنون ۳۶۶نفر از مردم در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر جان باخته‌اند که بیشترین فوتی‌ها با ۱۱۴ نفر مربوط به شهرستان دشتستان و بوشهر نیز با ۸۷ نفر در رتبه دوم قرار دارد.

براساس آمارهای موجود ۹۵ درصد از جان باختگان در استان بوشهر در گروه میانسالان و سالمندان قرار دارند.

بوشهر از آخرین استان‌هایی است که درگیر با ویروس کرونا شد که تا ۱۳ خرداد روند شیوه بیماری در این استان بسیار کند بود  اما از ۱۷ خرداد به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که این استان در شمار استان‌های در وضعیت قرمز قرار گرفت و باعث شد از  ۱۲ تیرماه تاکنون بخشی از محدودیت‌های کرونایی به این استان باز گردد. 

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا استان بوشهر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی

 متخصص عفونی با بیان اینکه تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی تأثیرگذار است، گفت: مصرف آب غیربهداشتی می‌تواند باعث افزایش انگل‌های روده‌ای شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن صالحی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: پرتوها و عوامل شیمیایی دارای اثراتی بر ژنتیک افراد هستند و می‌توانند منجر به بروز سرطان شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از عوامل و بیماری‌های عفونی مانند بیماری مالاریا و سالک در شرایطی خاص، افزایش پیدا می‌کند و تخریب اکوسیستم، تجارت، حمل و نقل و مهاجرت نیز می‌تواند اثراتی مثبت و منفی داشته باشند، افزود: علاوه بر انسان‌ها، حیوانات، گیاهان و جو زمین نیز در معرض آسیب قرار دارد.

متخصص عفونی تصریح کرد: افزایش حفره ازن در جو زمین می‌تواند اثرات زیست محیطی به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به بارش باران‌های اسیدی که بر بیماری‌های تنفسی تأثیرگذار هستند و آسیب‌های کلیه و کبد اشاره کرد.

صالحی با اشاره به اینکه عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی و دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت گوش میانی بیشتر مشاهده می‌شود، ادامه داد: تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی تأثیرگذار است و مهاجرت مردم از شهرهای آلوده می‌تواند تبعات منفی از جمله افزایش بیماری‌های اندمیک را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند وبا، تیفوئید، شیگلوز، آمبیاز و بعضی از بیماری‌های انگلی روده و بیماری انگلی خونی، شپش و گال در این مهاجرت‌ها بیشتر دیده می‌شود، گفت: افزایش دما می‌تواند افزایش تکثیر پشه آنوفل و مالاریا را در پی داشته باشد و تکثیر بعضی از جوندگان و پشه خاکی که سالک را بیشتر می‌کند، افزایش می‌دهد.

متخصص عفونی اضافه کرد: مصرف آب غیربهداشتی می‌تواند باعث افزایش انگل‌های روده‌ای شود و آلودگی هوا نیز افزایش تعداد arbovirus را در پی خواهد داشت که بعضی از این ویروس‌ها تب دانگی و بیماری زیکا را ایجاد می‌کند.

صالحی با بیان اینکه بیماری اسپیروکتی می‌تواند در اثر آلودگی هوا تشدید شود که این بیماری تظاهرات پوستی ، مفصلی ، قلبی و CNS دارد، افزود: با توجه به تعدد صدمات آلودگی هوا در بیماری‌های عفونی، توصیه‌های مرتبط باید مد نظر قرار گیرد و استفاده از اجاق گاز برقی و استفاده از گاز برای سوخت ماشین از جمله راهکارهای کاهش الودگی هوا و تأثیرات آن به شمار می‌رود.

کد خبر 751506

دیگر خبرها

  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل