Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@11:56:20 GMT

57 درصد عضو کتابخانه‌های ایلام، خانم هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۷۷۹

57 درصد عضو کتابخانه‌های ایلام، خانم هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، گفت: 24 هزار و 647 نفر عضو کتابخانه‌های سطح استان هستند که از این تعداد 10 هزار و 595 نفر یعنی 57 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: در حال حاضر 24 هزار و 647 نفر عضو کتابخانه‌های سطح استان هستند که از این تعداد 10 هزار و 595 نفر یعنی 57 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین  14 هزار 52 نفر آقا  عضو کتابخانه‌های استان هستند که تلاش می‌شود با فرهنگ سازی این آمار در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: وظیفه ذاتی کتابخانه‌های عمومی در اشاعه فرهنگ مطالعه، مردم است لذا هر جامعه زمانی به توسعه می‌رسد که رشد کتابخوانی آن در سطح بالایی باشد البته این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است؛ بر اساس این سیاست، در استان تلاش شده چندین کتابخانه برابر با استانداردهای تعریف شده در نقاط مختلف به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس و به بهره برداری برسد.

حیدری عنوان کرد: در رابطه با محرومت زدایی از حوزه فرهنگ، کتابخانه‌های عمومی پیشگام بوده‌اند و اقدامات اساسی مانند احداث و بهره برداری از کتابخانه‌های روستایی و محلات حاشیه‌ای شهرها، همچنین ایجاد کتابخانه سیار برای مناطق و روستاهای فاقد شرایط و کم جمعیت، صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام کتابخانه های عمومی کتابخانه فرهنگ عضو کتابخانه های عمومی عضو کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6096945

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها