Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@01:34:46 GMT

چین زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا را نشانه گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۵۸۸۹

رابرت اوبریان به شبکه سی بی‌اس گفت: آنان دوست دارند تا شکست رییس جمهوری را مشاهده کنند. چین مانند روسیه و ایران با توجه به زیرساخت‌های انتخاباتی ما درگیر حملات سایبری و فیشینگ و این نوع کارها شده‌اند.

او افزود: آمریکا هکرهایی را رصد کرده که سعی در نفوذ به وب سایتهای داشته که وابسته به دفاتر وزیر امور خارجه مجری انتخابات در سطح محلی و جمع آوری داده‌ها در مورد آمریکایی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این یک نگرانی واقعی است و فقط مربوط به روسیه نیست. هر کشوری که می‌خواهد در انتخابات آزاد و منصفانه ما دخالت کند، عواقب شدیدی خواهد داشت.

چین به طور مداوم ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر حمله سایبری به شرکت‌ها، سیاستمداران یا سازمان‌های دولتی ایالت متحده را رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ماه آوریل (اردیبهشت) گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده یک امر داخلی است و ما هیچ علاقه‌ای به دخالت در آن نداریم.

یک گزارش اطلاعاتی هفته گذشته مدعی شد که روسیه طیف وسیعی از اقدامات در راستای تضعیف جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ به کار گرفته است.

ویلیام ایوانیا مدیر مرکز امنیتی و ضد اطلاعاتی آمریکا نیز گفت: چین نمی‌خواهد که ترامپ در دوره دوم پیروز شود و انتقادات خود را نسبت به کاخ سفید افزایش داده و ایران نیز امیدوار است که ترامپ در دور دوم انتخابات شکست بخورد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می شود.

ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از این با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست را رد کرده و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ شده است.

او در توئیتی نوشت: با روش رای گیری از طریق پست (نه رای گیری غیابی که خوب است) سال ۲۰۲۰ شاهد غیر دقیق‌ترین و جعلی‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رییس جمهوری چین روسیه ایران وزیر امور خارجه انتخابات دولت آمریکا وزارت امور خارجه انتخابات ریاست جمهوری کاخ سفید ریاست جمهوری امنیت ملی انتخابات انتخابات آمریکا چین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد