Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس اداره مدارس غیر‌دولتی اصفهان به خانواده‌ها هشدار داد که در انتخاب مدرسه فرزندانشان دقت کنند چرا‌که بعضی از نهادهای فرهنگی فاقد مجوز قانونی اقدام به تاسیس مکانی به‌عنوان مدرسه کرده‌اند. - اخبار استانها -

وحید محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به دقت خانواده‌ها در انتخاب مدرسه، اظهار داشت: بعضی از نهادهای فرهنگی درصدد تاسیس مکانی موسوم به مدرسه می‌کنند در حالیکه هیچ مجوز قانونی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولیا هم بدون آگاهی از نداشتن مجوز قانونی این دسته از مراکز آموزشی، فرزندان‌شان را ثبت نام می‌کنند و پس از پایان دوره متوجه می‌شوند این دانش‌آموزان در هیچ کجا پیشینه تحصیلی ندارند.

‌رئیس اداره مدارس غیر‌دولتی اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش هیچ کمکی نمی‌تواند به این خانواده‌ها بکند، گفت: مدارس این‌چنینی به لحاظ نداشتن مجوز قانونی،  ساز و کارهای صدور کارنامه یا اسناد دانش‌آموزی را ندارند و اولیا گرفتار می‌شوند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها بدانند که این مراکز موسوم به مدرسه وجاهت قانونی ندارند و باعث بروز مشکلاتی برای دانش‌آموزان از نظر نداشتن کارنامه و پیشینه تحصیلی می‌شود و آموزش و پرورش هم نمی‌تواند در این زمینه اعتبار بخشی کند‌.

محمودی ادامه داد: طبق قانون تکلیف آموزش بر عهده دولت است و وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از دولت این کار را انجام می‌دهد و ما به عنوان حوزه مشارکت برنامه این زمینه را آماده کردیم که هر شخص متقاضی تاسیس مدرسه غیر دولتی برابر آنچه که در قانون مطرح شده بتواند اقدام به چنین کاری کند.

گزارش/ دردسرهای خانواده‌ها در فصل ثبت‌نام مدرسه/ بازهم "جا نداریم!"تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه به همراهی وزارت راه نیاز داردآخرین وضعیت "بخشنامه تعارض منافع" و پایان مدرسه‌داری مسئولان آموزش‌و‌پرورش

وی با اشاره به ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: مدرسه واحد آموزشی و پرورشی است که بر اساس ضوابط و دستور العمل‌های وزارت آموزش و پرورش تاسیس و اداره می‌شود و بنابراین  فعالیت سایر مراکزی که با این عنوان از وزارت مجوز دریافت نکرده و فاقد مجوز قانونی برای تعلیم به دانش‌آموزان هستند، ممنوع است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما اقدام به شناسایی این مدارس کرده‌ایم و تا‌کنون مواردی مشاهده کرده‌ایم و با آنها برخورد شده و هر چند تعداد آنها کم بوده ولی حتی یک مورد هم نباید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/166/ی

 

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... مهر تثبیت اشتغال بر پیشانی پلتفرم مدرسه ملی دیجیتال ۱۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی تا پایان مرداد به شبکه اینترنت متصل می‌شوند آموزش آنلاین برنامه‌سازی رادیویی در مدرسه تخصصی رسانه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مهر تثبیت اشتغال بر پیشانی پلتفرم مدرسه ملی دیجیتال ۱۲۰۰ مدرسه خراسان شمالی تا پایان مرداد به شبکه اینترنت متصل می‌شوند آموزش آنلاین برنامه‌سازی رادیویی در مدرسه تخصصی رسانه پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۲ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۳ برداشت طلای سبز در بخش توکهور‌ از دریچه دوربین تسنیم ۴ سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم ۵ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ۶ عضو کمیسیون بودجه مجلس: مردم منتظر اقدامات عملیاتی و جلوگیری از رشد روزافزون قیمت‌ها هستند ۷ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپری ۸ روایت تسنیم از مشکلات شهرک حسن‌آباد نوش‌آباد کاشان/ ساکنان بعد از ۱۵ سال رنگ آسفالت را به خود ندیدند + فیلم مهمترین اخبار استانها سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود نایب رئیس مجلس: تمام کمیسیون‌های مجلس ‌"معیشت و اقتصاد" مردم را ویژه پیگیری می‌کنند+ فیلم رعایت مو به موی پروتکل‌های بهداشتی در حرم رضوی/صفوف نماز با رعایت فاصله‌ها شکل می‌گیرد مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان اشتغال محور کردن سیاست های موثر در بازار کار/جزئیات۹ راهبرد سند ملی کار شایسته ادامه اعتراضات در آمریکا/ وضعیت پورتلند بحرانی اعلام شد آغاز دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان پس از انجام ماموریت ماکرون درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با تسنیم آموزش و پرورش مجوز قانونی خانواده ها غیر دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ سرهنگ مهدی مهران فر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه گرماب در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه ایسوزو حامل بار کنسانتره دام مشکوک و با هماهنگی قضائی آن را متوقف کردند. 
وی با اشاره به اینکه ماموران در بررسی و بازرسی از این خودرو ۵ تن کنسانتره بدون مجوز را کشف کردند، افزود: ارزش این مقدار کنسانتره بدون مجوز ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه خودرو به پارکینگ منتقل و یک نفر متهم نیز بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است