Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:44:28 GMT

زعفرانیه؛ زندگی در دامنه خوش آب و هوای توچال

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۲۹۳

زعفرانیه؛ زندگی در دامنه خوش آب و هوای توچال

محله زعفرانیه را می‌توان یکی از مرتفع‌ترین مناطق تهران دانست. این منطقه در دامنه توچال قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ملک هفت، ساخت و ساز بی‌رویه این سال‌ها در منطقه زعفرانیه شدت گرفته است و قیمت‌ها نیز نجومی بالا رفته. این منطقه به ولنجک و تجریش نزدیک است. نزدیک تله کابین توچال قرار گرفته و آب و هوای تمیز کوهستانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوبیت منطقه زعفرانیه

 با وجود کمی و کاستی‌هایی که در شیوه دسترسی به منطقه زعفرانیه وجود دارد و همچنین ناهمگونی از نظر ساخت و ساز و برخی موارد در مورد رانش زمین و قرارگیری روی گسل، هیچ کدام از این المان‌ها باعث توقف ساخت و ساز نشده و جالب است که هر روز به محبوبیت این منطقه افزوده می‌شود.

یکی از علت‌های مهم این محبوبیت، آب و هوای لطیف کوهستانی است. دوم کاخ سعدآباد که یکی از دلپذیرترین باغات تهران است. سوم مرکز خرید پالادیوم است که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

 چرا این منطقه را زعفرانیه می‌نامند؟

چندین روایت وجود دارد. یکی از این روایت‌ها آمده است که زمانی تنها آبادانی این منطقه کاخ سعدآباد بوده است و رنگ دیوارها و درب اصلی این کاخ به رنگ زعفرانی است. جالب بدانید که نه تنها در این کاخ زعفران کشت می‌شده بلکه بسیار خوب عمل می‌آمده و از این بابت معروف بوده است.

زعفرانیه کجاست؟

قسمت جنوبی منطقه، هم به خیابان ولیعصر می‌رسد، هم به اتوبان چمران و یک نقطه خاص از این منطقه نیز به خیابان شریعتی متصل می‌شود.

 زعفرانیه بخش شمالی تجریش محسوب می‌شود. سمت شرقی منطقه به رودخانه دارآباد می‌رسد. شمال شرق آن پر است از موزه‌های تاریخی و هنر و گالری‌های هنری و کاخ موزه سعد آباد نیز شمال شرق زعفرانیه است.

قسمت غربی منطقه کاملا با ولنجک تداخل دارد. همین حوالی هم مرکز خرید پالادیوم واقع شده و هم دانشگاه شهید بهشتی.

موقعیت و نقشه زعفرانیه

روی نقشه اگر به خیابان‌های فرعی زعفرانیه سر بزنیم خیابان کیهان، خیابان الف، خیابان پسیان، خیابان ولنجک، خیابان ساسان و بلوار بهزادی و ... در ادامه قصد داریم با بررسی آگهی املاک ملک هفت در این منطقه تا حدودی شما را با آگهی املاک زعفرانیه در خیابان‌های این منطقه آشنا کنیم:

متراژ اغلب بناهای این منطقه زیر ۳۰۰ متر است. خیابان امیر سوری یکی از گران‌ترین بخش‌های منطقه است که پر است از خانه‌های نوساز و کلید نخورده.

یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین و البته گران‌ترین خیابان‌ها، خیابان پسیان است. عمر بناها در این خیابان بالاست و قیمت‌ها هم بسیار زیاد است.

 خیابان ثارالله، کیهان، خدامراد و ماکوئی پور تقریبا دارای یک رنج قیمت خرید خانه بوده و خانه‌های بالای ۱۵۰ متر تا ۲۰۰ متر پیدا می‌کنید و خانه‌های نوساز نیز در این خیابان‌ها زیاد است.

خیابان اعجازی را هم می‌توان یکی از خیابان‌های قدیمی با خانه‌های قدیمی در منطقه دانست.

مزایای زندگی در زعفرانیه

اولین مزیت هوای خوب، دومین مزیت داشتن پارک‌های متعدد، از پارک جنگلی گرفته تا پارک‌های شهری و انواع و اقسام درختان سربه فلک کشیده، دیگر مزیت، وجود تعداد زیادی موزه و گالری برای تفریح کردن است.

نکته بعدی وجود تعداد زیادی مرکز خرید مانند پالادیوم است. از نظر آموزشی هم به بهترین مدارس خصوصی تهران دسترسی دارید و هم به دانشگاه. مجتمع‌های ورزشی بسیاری در منطقه وجود دارد.

ساختمان‌های مسکونی زعفرانیه

در این منطقه سازه‌ های بلند کمتری نسبت به سایر مناطق شمال شهر تهران می‌بینید. یکی از ساختمان‌های مسکونی پروژه باغ زعفرانیه است. ۶ هزار متر زمین و ۶۳ واحد در ۱۲ طبقه در یکی از زیباترین و دقیق‌ترین معماری‌های شهر تهران که معماری این بنا بسیار تحسین شده است.

معمار این بنا به هیچ عنوان درختی را قطع نکرده و تمام تلاش انجام شده تا فضای سبز به هیچ عنوان آسیب نبیند. لابی ساختمان، بسیار مجلل است و ارتفاع سقف آن ۷ متر در نظر گرفته شده است. سالن‌های نمایش فیلم و سالن‌های چند منظوره در مجتمع قرار دارد. داخل مجموعه رستوران و کارواش و سایر امکانات رفاهی نیز در نظر گرفته شده است.

خرید خانه در زعفرانیه

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه زعفرانیه را دارید، ابتدا باید دو نکته منفی درباره این منطقه محبوب را بدانید. اول، قرارگیری در موقعیت کوهپایه، شرایط رانش زمین را فراهم می‌کند.

دوم، این منطقه روی یکی از گسل‌های مهم‌تر است. با در نظر گرفتن این دو نکته و اگر هنوز زیبایی‌های این منطقه را برای خرید ملک ترجیح می‌دهید، باید زمان انتخاب محل سکونت از میزان ضد زلزله بودن ساختمان اطمینان حاصل کنید.

 نکته دیگر در مورد دسترسی است.

مترو و یا BRT وجود ندارد و باید برای رفت‌وآمد از ماشین شخصی یا تاکسی استفاده کنید. موارد یادشده تنها موارد منفی منطقه بود اما نکات مثبت منطقه زعفرانیه به‌قدری زیاد است که همگان را مجذوب خود می‌کند.

امکانات منطقه زعفرانیه

کاخ موزه سعدآباد یکی از دیدنی‌ترین مناطق  تهران است. این کاخ پر است از موزه‌های متعدد که یادآور تاریخ و هنر است و در کنار باغ بسیار زیبایی که در جوار رودخانه دارآباد، زیبایی و آبادانی را به منطه هدیه داده است. اطراف این منطقه پر است از پارک‌های جنگلی که مقصد بسیاری از گردشگران است.

جدا از بخش طبیعی و تاریخی، پاساژ پالادیوم نیز یکی از مقاصد مهم تهران برای خرید است. پالادیوم که چند سالی بیشتر از افتتاح آن نگذشته است پاتوق بسیاری از شمال نشینان پایتخت برای خرید برندهای گران قیمت خارجی است. اولین منظره‌ای که از پالادیوم می‌بینید، برندها هستند که بر در و دیوار این پاساژ خودنمایی می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محله زعفرانیه منطقه زعفرانیه خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پاسداران با شاخص ۱۰۴ و پاکدشت با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۷، باغستان شهریار با شاخص ۵۱، پارک رازی با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۶، پیشوا با شاخص ۸۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۸، دانشگاه تهران با شاخص ۹۰، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۸۱، رباط‌کریم با شاخص ۵۸، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، سرخه‌حصار با شاخص ۹۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۷۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۰، لواسانات با شاخص ۷۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۹، ملارد با شاخص ۵۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۹۸، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۶، ورامین با شاخص ۷۰ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۸، اسلام‌شهر با شاخص ۳۲، پردیس با شاخص ۳۱، چشمه با شاخص ۵۰، دماوند با شاخص ۱۳، شهریار با شاخص ۴۵، علم و صنعت با شاخص ۴۹، قدس با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747392

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • ورودی بناهای تجاری غیر مجاز تهران مسدود شد