Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون ملی افغانستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مذاکرات میان دولت و طالبان تا کمتر از یک هفته دیگر در تاریخ ۱۶ آگوست آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، تلویزیون ملی افغانستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مذاکرات میان دولت و طالبان تا کمتر از یک هفته دیگر در تاریخ ۱۶ آگوست آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، طالبان نیز اعلام کرده ‌بود که یک هفته پس از آزادی زندانیان باقی‌مانده وارد مذاکره خواهند شد.

لویه‌ جرگه روزگذشته (یک‌شنبه) به آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان رای مثبت داد.  غنی هم گفت فرمان آزادی این ۴۰۰ نفر را ‌امضا می‌کند. (جزییات بیشتر) 

گروه طالبان (+) این تصمیم لویه جرگه را اقدامی نیک خواند و اعلام کرد یک هفته پس از آزادی این زندانیان، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز خواهد شد.

سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت که اکنون مانع دیگری در برابر آغاز این مذاکرات وجود ندارد و هیأت ۲۱ نفری آنان به رهبری شیرمحمد عباس استانکزی؛ عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر برای آغاز مذاکرات آماده‌است.

رئیس جمهور افغانستان نیز در مراسم اختتامیه نشست لویه جرگه افغانستان اعلام کرد که فرمان آزادی 400 زندانی طالبان را امضا می‌کند. وی خطاب به طالبان گفت: طالبان باید نشان دهند که از آتش‌بس سراسری ترس ندارند و به تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح  برای تأمین آتش‌بس سراسری احترام بگذارد. 

غنی تاکید کرد: الان توپ در زمین طالبان است و طالبان باید به این سوال پاسخ دهد که جنگ جز بدبختی و درد و رنج برای مردم چه دستاوردی داشته است و از سوی دیگر این گروه باید تنوع و اتحاد مردم افغانستان را بپذیرد. (اینجا بخوانید)

آزادی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر آزادی هزار زندانی دولت، پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در توافق‌نامه صلح دوحه ذکر شده‌بود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند

کرم الله محبوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا با مشارکت در پویش دانش آموزی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، با اهدای پول توجیبی خود به ستاد مردمی دیه استان یک زندانی غیر عمد را آزاد کردند.

وی افزود: علاوه بر مشارکت دانش آموزان در این پویش، باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان برای آزادی و بازگشت این شخص به آغوش خانواده‌اش فراهم شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان بیان کرد: تا فرا رسیدن دهه کرامت ۷ زندانی جرایم غیر عمد دیگر نیز با کمک دانش آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

کد خبر 6088091

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش بس چند هفته ای موافقت خواهد کرد
  • منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد