Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود سلطانی فر گفت: در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم 100 سازمان مردم نهاد بیشتر وجود نداشت که الان خوشبختانه به 3 هزار و 200 سازمان رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در ابتدای نشست گفت: فرارسیدن ایام مبارک عید سعید قربان و غدیرخم را به همه مومنین و مسلمین تبریک می گویم و تشکر می کنم از وزیر محترم کشور که در ارتباط با تحقق یک چنین امر مهم و تاریخی از هیچ تلاشی فرو نگذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیرو تلاش همکاران در معاونت جوانان در چندسال گذشته و پیرو جلساتی که با وزارت کشور داشتیم منجر به این شد سازمان های مردم نهاد جوانان که تعداد آنها در سال های یازدهم و دوزادهم از 100 عدد به 3200 عدد رسیده است و امروز یک شخصیت مشخص حقوقی پیدا کنند و به امید روزی که بتوانند پروانه شبکه ملی سازمان های مردم نهاد را دریافت کنند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: توسعه نهادهای مدنی که موجب توسعه مشارکت مردم در امور مختلف می شود یکی از مهم ترین شاخص های جوامع مردم سالار بخصوص جامعه مردم سالاری دینی ماست که همه اندیشمندان و صاحب نظران اعتقاد دارند بهترین  دستاور جمهوری اسلامی ایرانی ارائه مدلی از مردم سالاری در سایه حکومت دینی است.

او گفت: چندین دهه باور اندیشمندان این بود که نمی توان در سایه یک حکومت دینی؛ حقوق و آزادی های مردم را تحقق داد و نمی توان مشارکت مردمی را ایجاد کرد امروز جمهوری اسلامی پس از 41 سال به همه‌ی دنیا اثبات کرد می‌توان یک حکومت دینی داشت و احزاب و گروه های سیاسی هم در سایه این حکومت دینی فعالیت کنند.

سلطانی فر بیان کرد: همه ما براین باور هستیم که موتور محرکه توسعه هر جامعه جوانان آن کشور هستند و اگر کشوری دارای جوانان پویا و حاضر در صحنه باشد قطعا حرکت توسعه می تواند با شتاب بیشتری انجام شود.

او عنوان کرد: در بیانه مهم گام دوم تبیین شده توسط مقام معظم رهبری، محور همه تحولات و تغییرات بر دوش جوانان گذاشته شده و رهبر فرزانه انقلاب با درایت زیادی فرمان حرکت توسعه کشور را بر دوش جوانان گذاشتند.

سلطانی فر گفت: ما براین باور هستیم باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا با همه روش های مختلف جوانان را به صحنه بکشانیم.

او اظهار کرد: من همواره این باور را داشتم که ما در مجموعه سازمانهای مردم نهاد مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در کنار تحقق مشارکت جوانان در امور توسعه کشور در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و... یک هدف بزرگ را دنبال می کنیم آن هم تربیت مدیران آینده کشور در سازمان های مردم نهاد است.

سلطانی فر ادامه داد: 3200 سازمان مردم نهاد تحت پوشش ما قرار دارند سال های اخیر به هنگام بروز مشکلات مختلف، عاشقانه و با تمام توان وارد عرصه ها همیاری شدند و در مقطع کنونی با درک صحیح از مقتضیات امروز کشور آمادگی دارند در همه صحنه های دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی نقش آفرینی کنند.

او تصریح کرد: در جلسات اخیر دولت وقتی بحث برگزاری کنکور مطرح شد، ما آمادگی خود را برای برگزاری خوب و بهداشتی این رویداد مهم اعلام کردیم و حاضر هستیم همه فضای ورزشی را در اختیار آنها قرار دهیم تا کنکور سراسر باشکوه و بهداشتی برگزار شود.

سلطانی فر عنوان کرد: باور ما براین است که آینده کشور در دست جوانان است و با مدیریت جوانانی که امروز در سازمان های مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در حال فعالیت هستند، رقم خواهد خورد.

او بیان کرد: نقش نهادهای مدنی در ایجاد امنیت و آرامش سیاسی در همه جوامع بر هیچکس پوشیده نیست و ما این نقش را در حوادث سالهای اخیر به کرات دیده ایم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از حدود 1 میلیون نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد در ناآرامی های سال 96 حتی یک نفر حضور نداشت و این نشان می دهد چقدر آنها نقش آرامبخش در جامعه دارند.

او افزود: صمیمیانه از تمام تلاشهای که انجام شد تا سازمان های مردم نهاد بتوانند به لحاظ حقوقی رسمیت پیدا کنند، تقدیر و تشکر می کنم همچنین از شما می خواهم تاکید کنید تا استانداری ها شناسه ها را به سازمان های مردم نهاد ارائه دهند.

سلطانی فر گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تعداد خانه های جوان به 113 رسیده و به امید خدا تلاش می کنیم این عدد به 200 برسد.

او اظهار داشت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که سال 93 با سقف 3 میلیون تومان بود به 50 میلیون تومان رسید و به 30 هزار میلیاردتومان افزایش پیدا کرد و هر زوج جوانی می توانند در ابتدای زندگی خود از این وام با سود 4 درصد استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد ورزش و جوانان حکومت دینی سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر گوگل پلی یکی از دستور کار‌های گروه تعیین مصادیق مجرمانه است
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • آلمان حمایت از آنروا را از سرگرفت
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود