Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: هنوز برنامه‌ای برای ارسال محموله های کمکی دوم یا سوم به لبنان نداریم اما در صورت اعلام نیاز این کشور، کمکهای بعدی را ارسال خواهیم کرد.

محمد نصیری در خصوص آخرین کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران به کشور لبنان در پی حادثه انفجار اخیر، گفت: جمعیت هلال احمر ایران مطابق با وظیفه خود مبنی بر انجام کمک‌های بشردوستانه، کاهش آلام بشری و همچنین با توجه به کمک‌های پیشین صلیب سرخ لبنان به کشورمان در بحران‌های طبیعی اخیر، با وقوع این حادثه در بیروت آمادگی کامل خود برای کمک به آسیب دیدگان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور نیز اولین محموله کمکی هلال احمر ایران به کشور لبنان روز چهارشنبه ارسال شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص ارسال محموله‌های بعدی هلال احمر نیز توضیح داد: هنوز برنامه‌ای برای ارسال محموله‌های دوم یا سوم نداریم و منتظر اعلام نیاز صلیب سرخ لبنان هستیم. در صورت اعلام نیاز صلیب سرخ این کشور برای کمک‌های زیستی و پزشکی بیشتر، هماهنگی‌های لازم برای ارسال محموله‌های بعدی انجام می‌شود. ما برای ارسال کمک‌های بشری آمادگی کامل داریم اما باید منتظر اعلام نیاز کشور لبنان باشیم.

نصیری در خصوص جزئیات اولین محموله ارسالی به بیروت نیز تصریح کرد: این محموله شامل ۱۵ تن مواد غذایی و ۷۰ پالت اقلام دارویی بوده است. مواد غذایی نیز در دو نوع شامل ۱۳۰۰ وعده غذایی ۷۲ ساعته و ۲۷۰ وعده یک ماهه بوده است.

وی افزود: به علاوه ۲ تن و ۶۰۰ کیلو موتور برق و ۲۰۰ عدد کیسه جسد نیز از دیگر کمک‌های ارسالی هلال احمر به بیروت بوده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با توضیح در خصوص بیمارستان صحرایی هلال احمر نیز عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان سیار و صحرایی هلال احمر در شهر بیروت راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات درمانی و رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه انفجار است. وزن تجهیزات بیمارستانی ارسال شده نیز ۵ تن بوده است.

نصیری اظهار داشت: ۳۰ نفر از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر درمان نیز برای ارائه خدمات درمانی به لبنان اعزام شده‌اند و در صورت نیاز نیز تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارسال محموله جمعیت هلال احمر برای ارسال اعلام نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی، یک مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای هویتش با این رسانه گفت‌وگو کرد، مدعی شد که آمریکا به دلیل آنچه هراس و نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح خوانده، از ارسال یک بسته تسلیحاتی بزرگ به تل‌آویو خودداری کرده است!

به ادعای این مقام، بسته تسلیحاتی مذکور ۱۸۰۰ بمب‌ ۲۰۰۰ هزار پوندی(۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۷ کیلوگرمی را شامل می‌شد.

این ادعا پس از آن مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی از ورود تانک‌های این رژیم به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه و به دست گرفتن کنترل این شهر حیاتی هم‌‍مرز با مصر خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با اشاره به مخالفت کابینه‌اش با توافق آتش‌بس، گفت که به نیروهای ارتش صهیونیستی دستور ورود و حمله به رفح را داده است. اندکی بعد، حماس و اسرائیل از درگیری بین طرفین در شرق رفح خبر دادند؛ منطقه‌ای که آخرین پناهگاه برای حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی است.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور ماه گذشته به‌دلیل «نگرانی درباره رفح» شروع به بازنگری در محموله‌های تسلیحاتی ارسالی به اسرائیل کرد. اسرائیل نه تنها هنوز به نگرانی‌های آمریکا درباره عملیات نظامی گسترده در رفح واکنشی نداشته بلکه هشدار رهبران سراسر جهان را نیز درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در این منطقه مرزی، نادیده گرفته است.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که یک منبع صهیونیستی روز یکشنبه گفت که تل‌آویو از هرگونه تصمیم آمریکا مبنی بر متوقف کردن ارسال محموله مهمات به اسرائیل «بی‌اطلاع» است.

واشنگتن در بحبوحه جنگ ویرانگر غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به‌راه انداخته و تاکنون به شهادت حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر منجر شده، همواره برای تل‌آویو کمک تسلیحاتی و حمایت دپیلماتیک فراهم آورده است.

کد خبر 6100354

دیگر خبرها

  • چرا آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد؟
  • انبار‌های هلال‌ احمر نیاز به تقویت جدی دارند/ وزارت کشور منابع مالی را تامین کند
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • واکنش ارتش اشغالگر به تعلیق محموله تسلیحات آمریکا
  • آمریکا ارسال یک محموله بمب را به اسرائيل تعلیق کرد
  • شهرستان دیر فاقد انبار تجهیزات پشتیبانی امدادی هلال احمر است
  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای