Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا در پی درگذشت حجت الاسلام موسویان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی درگذشت حجت الاسلام عباس موسویان، فقیه اقتصاددان، متخصص مالی اسلامی و همچنین استاد تمام گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی پیام تسلیت صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پیام به شرح زیر است؛

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد و محقق گرانمایه، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان برای اینحانب و همکارانم بسیار تکان دهنده و اندوه بار است. بدون تردید استاد سید عباس موسویان از عالمان بزرگ در عرصه اقتصاد اسلامی محسوب می شد که از هیچ‌ تلاشی برای بسط، تعمیق و گره گشایی از مسائل اقتصاد اسلامی به ویژه بانکداری اسلامی دریغ نکرد و امروز نظریات او در این ساحت، جزو نظریات برجسته و اثرگذار محسوب می شود. جدای از مراتب و مجاهدت های علمی، استاد موسویان از شخصیتی مخلص، متواضع و متخلق به اخلاق الهی نیز بهره مند بود و همین امر همکاری با او را شیرین و جذاب می کرد.

هر چند ثلمه درگذشت این دانشمند گرانقدر قابل جبران‌ نیست لکن یقیناً نام سید عباس موسویان برای همیشه در زمره اقتصاددان های بزرگ جهان اسلام ثبت شده و آثار علمی او چراغ راه پژوهشگران و دانش پژوهان اقتصاد اسلامی خواهد بود. اینجانب این مصیبت را به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، خانواده ارجمند ایشان و همچنین به کلیه دوستان و همکاران او در مراکز علمی، خصوصاً پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تسلیت عرض می نمایم. از خداوند متعال برای این فقید سعید رحمت واسعه و علوّ درجات و برای خانواده و دوستان ایشان صبر و اجر مسالت دارم.

رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام موسویان حجت الاسلام غلامی پیام تسلیت اقتصاد اسلامی عباس موسویان حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • در سال جهش تولید با مشارکت مردم، نواقص گذشته جامعه کارگری برطرف شود/ نیروی کار و کارگر موتور محرکه اقتصاد کشور است
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود