Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:44:22 GMT

سقوط ارزش سهام شرکت مادر وی چت شدت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۵۰۰

سقوط ارزش سهام شرکت مادر وی چت شدت گرفت

ارزش سهام شرکت تنسنت هولدینگز تحت تاثیر اقدام آمریکا برای ممنوعیت مبادلات مالی شهروندانش با اپلیکیشن وی چت، در نخستین روز معاملات هفته جاری سقوط کرد و به کاهش شدیدی که در معاملات روز جمعه داشت، اضافه شد.

به گزارش ایسنا، ارزش سهام تنسنت هولدینگز که شرکت مادر وی چت است، روز دوشنبه حداکثر ۴.۶ درصد سقوط کرد و معاملات صبح را با ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش به پایان رساند. تنسنت هفته گذشته تحت تاثیر صدور فرمان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای ممنوعیت مبادلات مالی با اپلیکیشن وی چت، ۳۵ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد. سرمایه گذاران نگرانند که ممنوعیت آمریکا شامل شماری از فعالیتهای این غول اینترنتی شود.

وی چت نقش محوری در زندگی دیجیتالی شهروندان چینی دارد و بیش از یک میلیارد نفر جمعیت چین از این برنامه برای خرید، پرداخت پول، ارسال ایمیل، وب گردی و تمامی اشکال ارتباطات تجاری و شخصی استفاده می کنند. بسیاری از چینیها از شماره تلفن یا ایمیل استفاده نمی کنند. کسانی که به چین سفر می کنند، ناچارند برنامه وی چت را دانلود کنند در غیر این صورت ممکن است نتوانند پول خریدهای کوچک را پرداخت کنند.

به گفته یک مقام آمریکایی، اقدامات علیه وی چت شامل تمامی مبادلات مربوط به این اپلیکیشن می شود اما شامل ممنوعیت گسترده علیه شرکت تنسنت نیست. اما فرمان امضا شده توسط ترامپ علیه تیک تاک تمامی مبادلاتی که شرکت بایت دنس یا زیرمجموعه آن در آن منافعی دارند را ممنوع می کند.

ارزش سهام فناوری در هنگ کنگ روز دوشنبه کاهش یافت و شاخص فناوری هانگ سنگ حداکثر ۳.۶ درصد نزول کرد. بخش فناوری در میان بخشهایی بود که ضعیفترین عملکرد را در چین داشتند و شاخص چای نکست بیش از یک درصد افت کرد. تامین کنندگان شرکت اپل هم شاهد بزرگترین کاهش ارزش سهام خود بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وخامت روابط میان آمریکا و چین، نگرانی سرمایه گذاران نسبت به پیامد ژئوپلیتیکی بر اقتصادها و بازارها را برانگیخته است. علاوه بر وی چت، ترامپ فرمان دیگری برای جلوگیری از مبادلات شهروندان آمریکایی با اپلیکیشن تیک تاک که متعلق به شرکت بایت دنس است، امضا کرده است. این ممنوعیتها از شش هفته دیگر اجرایی می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنسنت پیام رسان وی چت ارزش سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!