Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضانعلی فیضی در نطق پیش از دستور امروز خود در شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اکنون تراکم جمعیت در مناطق پیرامونی و کم برخوردار ۳۵۰ نفر در واحد سطح است حال آن که این تراکم به طور متوسط در مشهد ۸۵ نفر در واحد سطح است.

وی به فرایند توزیع ناعادلانه اعتبارات، چالشهای اقلیمی و دیگر مباحث روی داده در دو دهه قبل و تاثیر آن بر بافت روستایی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: طی ۵۰ سال گذشته ۴۲ روستا به بافت شهر مشهد وارد شده اند و جمعیت مناطق حاشیه ای شهر از ۴۶ هزار نفر به یک میلیون نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکنون با این تغییرات سهم جمعیتی مناطق پیرامونی و کم برخوردار مشهد از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد فزونی یافته است.

فیضی افزود: مردم مشهد در اردیبهشت ۹۶ حماسه آفریدند و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری به رویکرد تغییر، امیدآفرینی، نشاط افزایی و ایجاد همدلی و هم‌افزایی لیست امید رای دادند و عنان مدیریت شهری را به دست فهرستی سپردند که به دنبال پراکنش لطف و محبت و رفتارهای انسان مدارانه بود لذا کمیسیون مناطق پیرامونی نیز به این شعارها و رویکردها جامه عمل پوشاند.

وی ادامه داد: رویکرد شورا نظارت بر ساخت و سازها و ساماندهی اراضی بزرگ مقیاس و مناطق شهرکهای مسکونی و الگو سازی برای ایجاد مناطق مسکونی در مناطق حاشیه شهر بوده است چنانکه پنج هزار واحد مسکونی در این خصوص ایجاد شد.

رییس کمیسون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در خصوص حراست از محدوده و حریم ساخت و سازها احداث کمربند سبز و ایجاد مانع برای رشد نابسامانی های مذکور ۲۱۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ اختصاص داده شد.

فیضی در خصوص رویکرد درمانی برای مشکلات یاد شده نیز افزود: فرایند پهنه‌بندی حریم در کمیسیون مناطق پیرامونی شروع شد و در قالب کمیسیونهای مشترک تداوم یافت در حالی که متولی این حریم راه و شهرسازی است اما مدیریت شهری برای حفظ حقوق مردم در حاشیه شهر قدم پیش گذاشته است.

وی با بیان این که وضعیت در ۶۹ محله حاشیه شهر مشهد مطلوب نیست ادامه داد: سه هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال طی دو سال اولیه عمر شورای پنجم برای این مناطق پیرامونی اختصاص یافت و این توجه در مدیریت شهری نیز تداوم یافته است.

رییس کمیسون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستای توجه مدیریت شهری به مناطق پیرامونی اکنون ۴۵ درصد آسفالت مشهد در ۱۲ درصد مناطق محروم مشهد مصرف شده است همچنین از ۲۸ پل عابر پیاده ساخته شده ۱۸ مورد مربوط به مناطق یاد شده بوده است و بیش از ۷۱۳ هزار متر مربع فضای سبز نیز در مناطق کم برخوردار ساخته شده است و این یعنی ولی نعمتان خود را در مناطق پیرامونی تکریم کرده‌ایم.

سه میلیون نفر از جمعیت شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد در کلانشهر مشهد ساکن هستند.   

برچسب‌ها شورای شهر مشهد انتخابات ریاست جمهوری رمضانعلی فیضی شورای اسلامی شهر مشهد حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد انتخابات ریاست جمهوری شورای اسلامی شهر مشهد حاشیه نشینی بزهکاری شورای شهر مشهد انتخابات ریاست جمهوری شورای اسلامی شهر مشهد حاشیه نشینی بزهکاری شورای اسلامی شهر مشهد مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد