Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، «محمدرضا رحیمی» روز دوشنبه با  تشریح عملکرد این موسسه در سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و همراهی قسمت‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، موسسه توانمندسازی موفق به ارائه خدمات در بستر الکترونیک شده است که این امر منجر به ارتقای کیفیت و سرعت خدمات به بازنشستگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح افزود: این موسسه با هدف توانمندسازی و کمک به ایجاد اشتغال برای فرزندان، از ابتدای سال ۱۳۹۹ با تدوین شیوه‌نامه اجرایی، اعطای وام قرض‌الحسنه برای خوداشتغالی، مهارت و کارآفرینی فرزندان بازنشستگان معزز نیروهای مسلح را شروع و اقدام به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه کرده است.

 به گفته رحیمی این وام به دو صورت اشتغال‌زایی تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴درصد و همچنین تسهیلات کم‌بهره (با توجه به طرح توجیهی) خواهد بود.

وی همچنین گفت: حق عضویت‌های کسر شده از بازنشستگان نیروهای مسلح در صندوق وام این مؤسسه تجمیع شده و تمام وجوه تجمیعی در ابتدای هر ماه در قالب وام‌های قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۳۶ ماهه عیناً به اعضا پرداخت می‌شود.

 مدیرعامل موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح تاکید کرد: موسسه توانمندسازی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیارد تومان منابع حاصل از حق عضویت‌های کسر شده را در قالب وام معیشتی، جهیزیه، حمایت از تعاونی‌ها و اشتغالزایی به ۱۴هزار نفر از بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت نکرده است و بازنشستگان عضو مؤسسه به منظور ثبت‌نام و دریافت وام می‌توانند به ادارات کل ساتا در استان خود مراجعه کنند.

وی عضویت در صندوق وام مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح را داوطلبانه دانست و تصریح کرد: حق عضویت‌های کسر شده، جنبه پس‌انداز داشته و در صورت انصراف، تمام مبالغ کسر شده به حساب حقوق هر فرد واریز خواهد شد و متقاضیان به منظور عضویت یا انصراف از عضویت و دریافت حق عضویت‌های ذخیره شده، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک ساتا در سراسر کشور مراجعه کنند.

مدیرعامل موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح اظهار داشت: در کنار صندوق وام، این مؤسسه اقدام به ارائه خدمات رفاهی و حمایتی به جامعه پیشکسوتان کرده که تمامی منابع آن از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) و بودجه دولتی تأمین می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱۵هزار نفر از بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها به سفرهای زیارتی، سیاحتی و عتبات عالیات اعزام شدند که عزیزان می‌توانند با مراجعه به سامانه Saba.esata.ir:۷۰۹۱/safar از خدمات گروه هتل‌های متین، مراکز رفاهی اقامتی طرف قرارداد و براساس قیمت تمام شده و با تخفیف بسیار مناسب به صورت اقساط ۱۵ ماهه استفاده کنند.

مدیرعامل مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح از ارائه خدمات سفر به ۱۲هزار نفر از بازنشستگان معسر و نیازمند خبر داد و اظهارداشت: ارائه خدمات حمایتی در قالب پرداخت کمک‌های بلاعوض و وام‌های قرض‌الحسنه به ۱۱هزار نفر از بازنشستگان نیازمند از دیگر اقدامات و خدمات مؤسسه است که بازنشستگان می‌توانند برای استفاده از خدمات حمایتی به ادارات کل ساتا در استان خود مراجعه کنند.

رحیمی با اشاره به پرداخت یارانه آموزش و مهارت‌افزایی به ۱۰هزار نفر از فرزندان بازنشستگانی که از دوره‌های آموزشی انستیتو ایزایران استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: بازنشستگان برای استفاده از یارانه مذکور می‌توانند به وب‌سایت انستیتو ایزایران (قسمت طرح باقرالعلوم) مراجعه کنند.

وی درخصوص طرح‌هایی که توسط این مؤسسه به اجرا درآمده است، گفت: آموزش مراقبت از بازنشستگان سالمند و بیمار (طرح مهتاب)، طرح بازار اجتماعی کسب و کار بازنشستگان نیروهای مسلح در پلتفرم کوکباز به نشانی ( kookbaz.ir) ازجمله طرح‌هایی هستند که در جهت ارتقای منزلت و کیفیت زندگی بازنشستگان توسط مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح به مرحله اجرا درآمده است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی وزارت دفاع محمدرضا رحیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی وزارت دفاع محمدرضا رحیمی سازمان تامین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی وزارت دفاع محمدرضا رحیمی توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح موسسه توانمندسازی نفر از بازنشستگان حق عضویت مراجعه کنند ارائه خدمات قرض الحسنه کسر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد