Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی این کمیسیون برای بررسی کارشناسی کلیات طرح گشایش اقتصادی خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: در جلسه هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، کلیات طرح گشایش اقتصادی که مد نظر دولت است به بحث گذاشته شد و با مصوبه هیات رئیسه مقرر شد نامه ای از طرف کمیسیون به رئیس مجلس ارسال شود که طی آن نامه ضمن اعلام آمادگی برای بررسی کارشناسی موضوع در کمیسیون انرژی از دکتر قالیباف تقاضا شود نسبت به تصمیمات شتاب زده و خارج از اراده مجلس تذکرات لازم به دولت داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

" با سلام و احترام؛

نظر به این که موضوع گشایش اقتصادی از سوی رئیس محترم جمهور مطرح شده است و شواهد نشان می دهد طرح پیش فروش نفت در داخل کشور در شرف اجرا است و با توجه به تجربیات منفی گذشته نسبت به آثار برخی تصمیمات گرفته شده توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه خواهشمند است دستور فرمایید شرایطی مقرر گردد که موضوع قبل از تصمیم گیری در شورای مذکور به صورت تخصصی در مجلس شورای اسلامی بحث و نتیجه گیری شود.

بدیهی است مستند به اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول ۵۲ ، ۵۳ ، ۵۵ ، ۵۸ و ۸۵ شان قانونی مجلس اقتضا می کند موارد مالی و بودجه ای این چنینی و نیز مواردی که دارای اثرات گسترده آنی و بلند مدت بر آحاد ملت هستند به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا بتوان هم در آینده مورد حساب رسی و نظارت مجلس قرار گیرد و هم نمایندگان محترم مجلس بتوانند پاسخگوی مردم شریف کشور باشند. شایان ذکر است در راس امور بودن مجلس شورای اسلامی به تصمیم و عملکرد جنابعالی بستگی دارد.

فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گشایش اقتصادی كميسيون انرژي مجلس شورای اسلامی گشایش اقتصادی کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد

«عطا بهرامی» کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لیست انتخاباتی صبح ایران، اظهار داشت: در دور اول ما رقابتی داشتیم که عمدتاً طیف جناح راست بیشتر کار می‌کرد، البته علی مطهری که به طیف مقابل معروف است در دور دوم تقریباً به عنوان کلیت اصولگرایی شناخته می‌شود که در ظاهر یکپارچه است ولی در باطن یکپارچه نیست، در آن هویت روشنی را نمی‌بینید. در لیست انتخاباتی صبح ایران دعوای سیاسی زیادی وجود ندارد. ملاک در این لیست شفافیت است و به طریقی به دنبال بازگرداندن مجلس به جایگاه خود است تا مجلس در راس امور باشد چرا که امروز مجلس در راس امور نیست.

وی با بیان اینکه هم پوشانی در بین فهرست‌ها زیاد بود، ادامه داد: من تصوری ندارم که چه خواهد شد و هیچ قرینه‌ای برایش نیست چون همپوشانی بین فهرست‌ها زیاد است و نتیجه قابل پیش بینی نیست.

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی که دارید، اگر به عنوان نماینده مجلس انتخاب شوید در چه کمیسیون یا کمیسیون‌هایی به طور تخصصی کار خواهید کرد، گفت: کمیسیون اقتصادی، صنایع و برنامه بودجه مد نظرم است.

بهرامی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم، گفت: مجلس باید دولت و نهادها را موظف کند به قوانین بالا دستی عمل کنند. در قوانین بالا دستی اوضاعمان بد نیست، کارهای چهارچوب داری را انجام داده‌ایم، انجا که بحث نوشتن است حرف بی ربط ننوشته‌ایم بلکه در عمل کار بی ربط می‌کنیم.

وی رسیدگی به مسائل اقتصادی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و ادامه داد: مجلس دوازدهم باید به مباحث خودرو، مسکن، مالیات و معیشت مردم بپردازد.

بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا به پویش انتخاباتی مهر می‌پیوندید، بیان کرد: بله به این پویش می‌پیوندم؛ کاری که خبرگزاری مهر انجام داده اینکه کاندیداهای مجلس را از مراجعه به اسپانسرها و غیره بی نیاز و یا کم نیاز می‌کند، این استقلال کاندیداها را بیشتر می‌کند.

کد خبر 6097356 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟