Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارگ افغانستان اعلام کرد «اشرف غنی» پس از تصمیم اعضای جرگه، حکم آزادی 400 زندانی گروه طالبان را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ارگ ریاست جمهوری افغانستان از امضای حکم آزادی 400 زندانی طالبان توسط «اشرف غنی» پس از تصمیم اعضای جرگه، خبر داد.

براساس توافق صلح ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان، دولت می‌بایست 5 هزار زندانی گروه طالبان را آزاد می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت 4600 زندانی طالبان را آزاد کرد اما 400 تن دیگر را به جرم جرایم جنایی، حقوق بشری و حق العبدی آزاد نکرد.

گروه طالبان این اقدام دولت را مانعی در برابر صلح و گفتگوهای بین افغانان اعلام کرده بود.

پس از جنجال‌های فراوان حکومت تصمیم گرفت لویه جرگه مشورتی صلح را ایجاد کند تا در مورد آزادی 400 زندانی باقیمانده تصمیم بگیرد. جرگه در 17 اسد آغاز شد و سرانجام بعد سه روز گفتگو، رای به آزادی 400 زندانی باقیمانده گروه طالبان داد.

رئیس جمهور افغانستان نیز در مراسم اختتامیه نشست لویه جرگه افغانستان اعلام کرد که فرمان آزادی 400 زندانی طالبان را امضا می‌کند. وی خطاب به طالبان گفت: طالبان باید نشان دهند که از آتش‌بس سراسری ترس ندارند و به تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح  برای تأمین آتش‌بس سراسری احترام بگذارد. 

غنی تاکید کرد: الان توپ در زمین طالبان است و طالبان باید به این سوال پاسخ دهد که جنگ جز بدبختی و درد و رنج برای مردم چه دستاوردی داشته است و از سوی دیگر این گروه باید تنوع و اتحاد مردم افغانستان را بپذیرد. 

آزادی ۵ هزار زندانی طالبان در برابر آزادی هزار زندانی دولت، پیش‌شرط آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در توافق‌نامه صلح دوحه ذکر شده‌بود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: آزادی 400 زندانی زندانی طالبان گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه متفاوت به معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، بانوی آموزگار یزدی مبلغ ۵ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهدا کرد.
این بانو که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: من یک سالی است که در شغل آموزگاری در یکی از مدارس استان یزد مشغول به خدمت شده ام و تصمیم گرفته تا در روز معلم برای قدردانی از یکی از معلمانم که زحمت بسیاری را برای من کشیده و چندی پیش نیز پیگیر برپایی پویش کمک به آزادی زندانیان در مدرسه بود هدیه‌ای متفاوت به وی بدهم تا در خاطر او همیشه به سبزی یادگار بماند، از همین رو مبلغی را در حد توان جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کرده و فیش واریزی به همراه گواهی وصول وجه صادره از این ستاد را به وی اهدا کنم.

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • هدیه متفاوت به معلم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی