Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت:به مشکلات صنف کامیون‌داران آگاه هستیم اما ما نه قیمت گذار هستیم و نه از سوی نهاد ناظر گزارشی ارسال شده است همچنین توان اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی در حدی نیست که همه مشکلات این حوزه را حل کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، گفت: از ابتدای سال بیش از ۳۹ هزار پرونده به سازمان داشتیم و ۱۷۴ هزار پرونده در این مدت مختومه شده است میزان وصولی جرایم در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است که این متخلفان مبلغ ۳۹۴ هزار میلیارد ریال جریمه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آمار مربوط به پرونده‌های لاستیک افزود: ٤٢٥ پرونده در این حوزه تشکیل شده است که از این تعداد ١٢٤ در حال رسیدگی و ١٢٨ پرونده اعلام برائت شده است و در ٢٥٣ پرونده متخلفین به پرداخت جریمه محکوم شدند. 

رایگانی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های کاهش یافته است، تصریح کرد:در حوزه قاچاق  میانگین زمان رسیدگی ٢٤٪؜ کاهش یافته است. در پرونده های ارزی ٨٢٧ پرونده مختومه داشتیم. یکی از مهمترین مباحث بحث پرونده های لبنی است، اینکه بخواهیم توپ را در زمین هم بیندازیم مشکلی از مردم حل نمی‌کند. سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی است به این معنی که تا زمانی که از سازمان های نظارتی به تعزیرات تخلفی گزارش نشود، حق ورود نداریم، لذا مرجع رسیدگی هستیم نه نظارتی.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: تخلف واحدهای متخلف باید از سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌‌کنندگان به سازمان تعزیرات گزارش شود. در بحث لبنیات شرکت شاندشت با برند پاژن ٣میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان جریمه شده که وصول نشده است. لون دشت با برند چوپان ٢ میلیارد و ٨٠٠  و شرکت مادی با برند می‌ماست  ١میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان جریمه شده است که حساب این شرکت‌ها به علت عدم پرداخت جریمه‌ها مسدود شده است.

رایگانی در خصوص گرانفروشی اپراتورهای همراه گفت:گزارش اولیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی در خصوص میزان تخلف اولیه اعلام کرد که روند رسیدگی را آغاز کردیم اما گزارش سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مدنظر است که این سازمان دقیقا همان نامه سازمان تنظیم را برای ما ارسال کرده است و هنوز رای در این حوزه صادر نشده است.

وی در مورد بحث تخلف شرکت‌های فولادی افزود:سازمان حمایت در بحث مس ورود پیدا کرد و ما هم رسیدگی کردیم. 

رایگانی بسته بندی مرغ و افزایش قیمت ناشی از آن اظهار کرد: تا زمانی که اعلام تخلف نشود نمی‌توانیم اعلام تخلف کنیم، البته همکاران در سازمان حمایت نسبت به این موضوع پیگیر هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد پرونده آذویکو خاطرنشان کرد: با اعلام شاکیان و سازمان حمایت این رأی در حال تجدیدنظر است آخرین اظهارات طرفین گرفته شده که ظرف یکی دو هفته آینده رأی نهایی در شعبه استان تهران صادر می‌شود. 

رایگانی در رابطه با مشکلات ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد:قرار بر نوسازی کامیون‌های فرسوده بوده است، به مشکلات صنف کامیون‌داران آگاه هستیم اما ما نه قیمت گذار هستیم و نه از سوی نهاد ناظر گزارشی ارسال شده است همچنین توان اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی در حدی نیست که همه مشکلات این حوزه را حل کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو تعزیرات قاچاق مشکلات سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده کشف ۳۰ هزار دلار از ۲ مسافر به مقصد امریکا در شعبه سوم بدوی تعزیرات شیراز رسیدگی شد.
غلامرضا سالاری ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود و کافی نبودن توضیحات متهمان پیرامون پرونده، تخلف قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط ارز‌های کشف شده، هر کدام از متهمان را به پرداخت ۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز‌های کشف شده محکوم کرد
این افراد جمعاً به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
سالاری افزود: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شهرستان شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه، کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارز‌ها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی نوشابه‌های انرژی زا در قزوین
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند