Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@04:00:12 GMT

پپ گواردیولا آقای پرهزینه فوتبال جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۲۸۳

پپ گواردیولا یکی از موفق ترین مربیان تاریخ فوتبال محسوب می شود. بدون شک یکی از عوامل موفقیت این مربی در بارسلونا، بایرن مونیخ و حالا در منچسترسیتی، دست و دلبازی این سرمربی در خرید بازیکن و هزینه‌های بالایی است که باشگاه برای خرید بازیکنان مد نظر او حاضر است انجام دهد.

پپ گواردیولا در فصل ۲۰۱۶/۱۷ سرمربی سیتیزن ها شد و پس از آن در مجموع برای خرید بازیکنان مدنظرش بیش از ۸۰۰ میلیون یورو خرج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقمی که خیلی از کشورها حتی خرج بودجه نظامی هم نمی کنند!

پپ گواردیولا نزدیک به نیمی از این مبلغ را خرج خرید مدافعان مدنظرش کرده است؛ مدافعانی که قابلیت کمک و حضور در حمله را هم دارند و از قدرت نفوذ بالایی برخوردارند. بعد از خط دفاعی گواردیولا به ترتیب برای هافبک های تیمش، مهاجمان و دروازبانانش هزینه کرده است که حالا میخواهیم ریز این خریدها را بررسی کنیم. خریدهایی که پپ را در سیتی هم موفق کردند و علاوه بر کسب دو قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی لیگ آن ها را به یک جام حذفی، سه لیگ کاپ و دو کامینیوتی شیلد هم رسانده است.

ادرسون و براوو دروازه بان هایی که گواردیولا بیش از ۵۰ میلیون یورو برای بدست آوردنشان خرج کرد

گواردیولا برای محافظت از دروازه تیمش نیاز به گلرهایی دارد که علاوه بر درخشش در این پست قابلیت بازی با پا هم داشته باشند؛ تا بازیسازی از همان محوطه جریمه خودی توسط دروازبان آغاز شود. در بارسلونا ویکتور والدز و در بایرن مانوئل نویر از عهده این مسئولیت به خوبی بر آمده بودند و هر دو دروازه بان بازی با پای درخشانی داشتند؛ موضوعی که در منچستر اتفاق نمی افتاد. با نظر پپ ابتدا کلودیو براوو از بارسلونا جذب شد و تبدیل به سنگربان اصلی سیتیزن ها هم شد. اعتماد پپ به گلر شیلیایی آنقدری بود که جو هارت را با همان سابقه درخشان راهی تورینوی ایتالیا کند. براوو هم بعد از حدود یک سال متزلزل نشان داد و پپ به فکر جذب یک دروازه بان کارآمد دیگر افتاد و ادرسون را جذب کرد. گلر برزیلی که گواردیولا شکار کرده بود در بنفیکای پرتغال توپ می زد و این باشگاه چندان میلی به جدایی ادرسون نداشت تا سران سیتی پیشنهاد ۴۰ میلیون یورویی را برای خرید او به بنفیکا ارائه دهند؛ پیشنهادی که بنفیکا با آن موافقت کرد و در پی آن ادرسون تبدیل به دومین دروازه بان گران تاریخ فوتبال بعد از جانلوییجی بوفون شد. گواردیولا در مجموع برای خرید دروازه بان ۵۸ میلیون یورو خرج کرد. ۴۰ میلیون یورو برای خرید ادرسون و ۱۸ میلیون برای راضی کردن بارسلونا مبنی بر موافقت با خروج براوو و پیوستنش به منچسترسیتی.

خط دفاعی منچسترسیتی، پر هزینه ترین خط دفاعی در فوتبال جهان

در این که پپ گواردیولا سرمربی با تفکرات تهاجمی می باشد هیچ شکی نیست اما گواردیولا بیشترین هزینه‌هایش را برای خرید بازیکن و ساخت ترکیب مورد نظرش خرج مدافعان تیمش کرده است. سه مدافع گران قیمت جهان در حال حاضر در ترکیب منچسترسیتی حاضر هستند. بنجامین مندی با ۵۲ میلیون یورو، جان استونز با ۴۷.۵ میلیون یورو و کایل واکر با ۵۰ میلیون یورو سه مدافع گران قیمت جهان هستند که پپ آنها را برای سیتی به خدمت گرفت. علاوه بر آنها خرید دنیلو از رئال مادرید، ناتان آکه از بورنموث به همراه به خدمت گرفتن مانگالا، لاپورته، آنجلینو و کانسلو نشان از اهمیت فوق العاده زیاد گواردیولا به خطوط دفاعی تیمش دارد.

ویژگی تمام این مدافعان که پپ جذب کرده این است که همگی می توانند در حمله هم ظاهر شوند و قابلیت نفوذ دارند؛ قابلیتی که امروزه بسیار به تیم ها کمک می کند و در فوتبال امروزی تقریباً تمام تیم ها نیازمند این چنین مدافعانی هستند. سران منچستر برای خرید مدافعان مد نظر گواردیولا مبلغ عجیب و غریب ۳۰۸ میلیون یورو خرج کردند رقمی بی سابقه در دنیای فوتبال!

هافبک ها مهمترین بازیکنان گواردیولا برای اجرای درست تکتیک ها و سیستم مدنظر پپ

گواردیولا برای اینکه بتواند تکنیک ها و شکل بازی مدنظرش را درون زمین پیاده کند، نیازمند هافبک هایی خلاق با توانایی حمل توپ و پاس‌های کاربردی می باشد. زمانی که پپ در بارسلونا بود ژاوی، اینیستا، بوسکتس و در بایرن مونیخ شواین اشتایگر، تیاگو و ژابی آلونسو این وظیفه مهم را بر عهده داشتند و جای خالی این بازیکنان در ترکیب منچستر به شدت احساس می شد. بنابراین پپ مثل همیشه دست به کار شد و ستاره هایی مثل گوندوعان، برناردو سیلوا، داگلاس لوییس، هرناندز، ریاض محرز و فران تورس را جذب کرد تا تیمش مثل بقیه پست ها در میانه زمین هم قدرتمند ظاهر شود.

هافبک هایی که گواردیولا در این سالها خریداری کرده است به همراه دیگر هافبک های سیتی که از قبل در این تیم حاضر بودند مثل کوین دی بروینه میانه زمین سیتیزن ها را تبدیل به قدرت اول لیگ و حتی اروپا کرده است. رکورد بیشترین تعداد پاس گل در یک فصل، بیشترین گل زده و بیشترین بازی سازی عنوان هایی است که هافبک های درخشان منچستر در این سه سال زیر نظر گواردیولا توانستند کسب کنند. بازیکنانی که حدود ۲۷۲ میلیون یورو برای خریدشان هزینه شده است و جزو گرانترین ها محسوب می شوند!

پپ گواردیولا و خط حمله که همیشه باید درخشان و گلزن باشد

هر سرمربی برای اینکه تیمش حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند به قهرمانی های مکرر برسد نیازمند مهاجمانی با تراز گلزنی بالا می باشد؛ چرا که درخشش آنها در یک مسابقه می تواند جای برنده و بازنده را عوض کند و در مسابقات مهم نقش حیاتی و فوق‌العاده حساسی را ایفا می می‌کنند. در بارسلونای مخوف پپ بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ لیونل مسی جوان به همراه داوید ویا، پدرو و گاهاً سسک فابرگاس در خط حمله ایفای نقش می کردند و توان گل زدن به هر تیمی را هم داشتند. با رفتن گواردیولا به بایرن مونیخ این تیم عناوین درخشان گذشته را تکرار کرد و اتفاقاً بیشتر هم گل زد. هافبک های بایرن توانستند خودشان را با سیستم  پپ وفق دهند و مهاجمان هم بسیار خوب عمل کردند. لواندوفسکی، روبن، ریبری و مولر چهار مهاجم اصلی بایرن در دوران گواردیولا بودند که عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشتند. در سال ۲۰۱۶ و زمانی که به منچستر پیوست مهاجم تراز اول و گلزنی به جز آگوئرو و استرلینگ در سیتی نبود، به این ترتیب گواردیولا باز هم دست به کار شد و سانه را با ۵۰ میلیون یورو، گابریل ژسوس برزیلی را با ۳۳ میلیون یورو و نولیتو را با ۱۸ میلیون یورو خریداری کرد تا در کنار آگوئرو و استرلینگ خط حمله آتشین سیتیزن ها را بسازد.

خط حمله ای که روز به روز با گلزنی بیشتر انس می گیرند و بازی به بازی درخشان تر ظاهر می شوند. درست کردن این خط حمله مطمئن و گلزن برای پپ ۱۰۱ میلیون یورو خرج برداشت. هزینه هایی که این روزها نتایج مثبتش را می توان مشاهده کرد. آنها حالا یکی از شانس‌های اصلی فتح لیگ قهرمانان در سال جاری می باشند و با توجه به برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز شانس آنها بیشتر از قبل شده است و سال بعد هم میتوان آنها را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ انگلیس بدانیم.

پپ گواردیولا آقای پرهزینه فوتبال جهان

سرمربی سیتی یکی از ولخرج ترین سرمربیان جهان محسوب می‌شود. او حاضر است برای موفقیت تیم هایش هزینه های سرسام آوری را متحمل شود. پپ در سال ۲۰۰۸ از بارسلونا B راهی تیم اصلی شد و چهار سال در آنجا مربیگری کرد و مبلغ ۳۸۳ میلیون یورو خرج کرد تا بازیکنان مدنظرش را خریداری کند و اتفاقاً حسابی هم نتیجه داد. سه قهرمانی لالیگا بدست آورد، دو بار لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد، دو بار قهرمان جام حذفی شد، دو بار در جام باشگاه های جهان، دو بار هم در سوپر کاپ اروپا و سه بار در سوپرکاپ اسپانیا قهرمان شد. عناوینی که گواردیولا را به یکی از موفق‌ترین سرمربیان تاریخ بارسلونا تبدیل کرده است.

 در بایرن کمتر متحمل هزینه شد. در سه فصلی که در آلمان حاضر بود ۱۹۵ میلیون یورو خرج کرد و باز هم توانست قهرمانی های پر تکرارش را تکرار کند. همراه بایرن به سه قهرمانی بوندسلیگا، دو قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در سوپر کاپ اروپا و یک قهرمانی در جام باشگاه های جهان کسب کرد و فقط به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نرسید.

پس از ترک بایرن راهی لیگ انگلیس و شهر منچستر شد تا هدایت منچسترسیتی را بر عهده بگیرد. از همان ابتدا با هزینه های مالک اماراتی باشگاه توانست تیمش را دگرگون کند. تا حالا پپ گواردیولا برای سیتی رقم عجیب و غریب ۸۱۶.۸ میلیون یورو را روی دست مدیران این باشگاه گذاشته است. رقمی که کمتر باشگاهی حاضر به پرداختش می باشد.

حالا حساسیت یوفا و نهادهای نظارتی روی این تیم بیش از پیش شده است و یوفا می‌داند که بخش عمده‌ای از این هزینه ها از راه فوتبالی تامین نشده است و حتی آنها را هم دو سال از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشت اما مجدداً رای به بازگرداندن آنها داد و با حکم فیفا سیتی بار دیگر مجوز حضور در این مسابقات را به دست آورد.

به هر حال خود پپ هم بارها و بارها تاکید کرده است که اگر بازیکنان مدنظرش نبودند چندان مربی موفقی نمی‌شد و بارها این موضوع را اعلام کرده است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: میلیون یورو خرج پپ گواردیولا لیگ قهرمانان دروازه بان برای خرید سیتیزن ها هزینه ها هافبک ها خط حمله دو بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال اینترمیامی آمریکا با خرید لیونل مسی در ابتدای فصل جاری توانست خود را به صدر اخبار و توجهات فوتبال جهان برساند.

این باشگاه که مالکیتش را دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس برعهده دارد با جذب ستاره‌های دیگری چون لوییز سوارز و سرژیو بوسکتس به یکی از مدعیان لیگ آمریکا تبدیل شد.

اما به نظر می‌رسد ماجراجویی‌های صورتی پوشان اینتر میامی به اینجا ختم نمی‌شود و یک خبرنگار معتبر عربستانی به نام «عبدالعزیز العصیمی» مدعی شده است که این باشگاه مذاکراتی با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان انجام داده است و قصد دارد او را به خدمت بگیرد.

در صورتی که این اتفاق رقم بخورد این ۲ ستاره فوتبال جهان برای نخستین بار در یک تیم بازی خواهند کرد که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی برای هواداران آنها داشته باشد.

کد خبر 6097518

دیگر خبرها

  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • یک شایعه‌ی جذاب درباره‌ی همکاری مسی و رونالدو
  • احتمال حضور رونالدو و مسی در یک تیم قوت گرفت
  • پیشنهاد اینترمیامی به ستاره پرتغالی/ رونالدو و مسی در یک تیم
  • آنتونیو رودیگر در 31 سالگی سرانجام قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد
  • تیم ملی پاراکانو عازم مسابقات قهرمانی جهان شد
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است