Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در جلسه مشترک با نماینده ستاد کرونا و هیئت‌های مذهبی سازوکار برگزاری مراسمات عزاداری محرم در استان را تدوین و ابلاغ کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در جلسه مشترک با نماینده ستاد کرونا و هیئت‌های مذهبی سازوکار برگزاری مراسمات عزاداری محرم در استان را تدوین و ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ممنوعیت‌ها در عزاداری محرم از زبان استاندار تهرانعزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شودجابه‌جایی هیئت‌ها در ایام سوگواری ماه محرم در قزوین ممنوع است

مهم ترین پروتکل‌های ابلاغ شده به شرح ذیل است: 

1- برگزاری مراسم در اماکن بسته اعم از مساجد، حسینیه‌ها، خیمه‌ها‌ تکایا و ... فقط بصورت سخنرانی و روضه خوانی و با یک چهارم گنجایش کل مکان و درکمتر از یکساعت انجام شود، مراسم سینه زنی( زمینه ، واحد و ... ) در فضای باز و در صورت رعایت فاصله 2 متری، بلامانع است.

2- حداکثر زمان برگزاری مراسم 2 ساعت می‌باشد. 

3- ضد عفونی کردن مکان قبل و بعد از مراسم. 

4- پیش بینی تهویه هوا در فضای برگزاری مراسم از سوی مسئول هیئت. 

5- محدودیت روزهای عزاداری در مقایسه با سنوات قبل- حداکثر تا شام غریبان. 

6- جانمایی محل نشستن عزاداران براساس فاصله گذاری 2 متری از چهار طرف. 

7- ضرورت استفاده از ماسک بصورت مستمر برای همه عزاداران و عوامل اجرایی مراسم. 

8- بدلیل تغییر روش‌های بیماری کرونا و عدم تشخیص فوری افراد مبتلا، استفاده از تب سنج در بدو ورود عزاداران توصیه می‌شود. 

9- انجام دسته روی در محل هیئت در صورت عدم جابجایی از مکانی به مکان دیگر (بدلیل عدم کنترل فاصله گذاری) وفقط در شرایط سکون بلامانع می‌باشد. 

10- استفاده از طبل و سنج و دیگر وسایل مشترک ممنوع می‌باشد. 

11- زنجیر زنی فقط در حالت سکون و صرفا با استفاده از زنجیرهای شخصی بلامانع است

12- با نصب پلاکاردهایی از عزاداران خواسته شود از لوازم شخصی خود نظیر کتب ادعیه، مهر، تسبیح و.... استفاده کنند. 

13- توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای 

14- حتی الامکان توجیه عدم حضور کودکان بدلیل احتمال تسریع در واگیری کرونا. 

15- مراسمات خاص در برخی شهرستان‌ها نظیر پنجم محرم در میناب – زیر پرچم - علم گردانی - شیر خوارگان - تعزیه خوانی و ... بدلیل تجمع وتراکم زیاد جمعیت و جابجایی و عدم کنترل دقیق فاصله گذاری اجتماعی واحتمال قوی سرایت بیماری ممنوع می‌باشد. 

16-ممنوعیت برپایی هرگونه ایستگاه‌های صلواتی(موکب‌ها، خیمه‌ها و چادر و...) توزیع چای، شربت، شیر، دمنوش و ... بدلیل تجمع و تراکم جمعیت و استفاده از ظروف مشترک در تمامی نقاط شهری و روستایی. 

17-ممنوعیت هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسمات. 

پیشنهاد می‌گردد با اطلاع رسانی قبلی به عزاداران زمینه جمع آوری کمک‌ها و نذورات مردمی در قالب طرح(نذر سلامت عزاداران و بیماران کرونایی) فراهم شود و پس از دریافت نذورات( مالی و مواد غذایی ) اقلام بهداشتی و یا غذایی تهیه و در بین نیازمندان محله توزیع گردد.

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT12 بیشتر بخوانید... دیر رسیده بودیم، حرم را با خاک یکسان می‌کردند/دنبال شهادت نروید، به فکر انتقام باشید مراسم عزاداری‌ ماه محرم با اولویت حفظ سلامتی مردم در گیلان برگزار می‌شود عضو مجلس خبرگان رهبری: عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دیر رسیده بودیم، حرم را با خاک یکسان می‌کردند/دنبال شهادت نروید، به فکر انتقام باشید مراسم عزاداری‌ ماه محرم با اولویت حفظ سلامتی مردم در گیلان برگزار می‌شود عضو مجلس خبرگان رهبری: عزاداری‌های محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۲ سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با تسنیم: به‌جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم ۳ گزارش| غفلت مسئولان از جاده‌های مرگ در سراوان؛ عدم تخصیص اعتبارات مانع اصلی پیشرفت پروژه‌هاست+ تصاویر ۴ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: تأمین کالاهای اساسی مردم در اولویت مجلس قرار گرفت ۵ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مصائب مردم در روستای «جوگین» کنارک/ روستایی بدون برق با خانه‌های کپری ۶ برداشت طلای سبز در بخش توکهور‌ از دریچه دوربین تسنیم ۷ اختصاصی|ساخت چند‌ برنامه فاخر در سالگرد شهادت شهید سلیمانی/‌ منظومه "حاج قاسم"‌ چاپ می‌شود ۸ برگزاری راهپیمایی اربعین ‌مستلزم موافقت‌‌‌ ایران و عراق و مصلحت‌های ‌کرونایی خواهد بود مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود جانشین فرمانده ناجا: هیچ کشوری به اندازه ‌ایران‌ تهدیدات پیرامون مرزی ندارد‌ / کشف ۴۰۰ تن مواد مخدر در ۵ ماهه امسال مهمترین اخبار تسنیم انصارالله: امارات میلیون‌ها یمنی را آواره کرده و برای یهودیان کنیسه می‌سازد مقام سابق آمریکایی: طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خواهد خورد گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارای دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد موسوی: سفر مقام بلندپایه ایرانی به لبنان/ نامه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نظر همه اعضا نیست هشدار حماس به سران صهیونیست: هرگونه تجاوز علیه غزه ماجراجویی خطرناک با عواقبی نامعلوم است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری محرم ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد

ایسنا/هرمزگان به مناسبت هفته سلامت، پارک «دادا و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، توسط شهردار بندرعباس کلنگ‌زنی شد.

 امروز جمعه هفتم اردیبهشت پارک «دادا و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، توسط شهردار بندرعباس کلنگ‌زنی شد.

غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه جمعیت، امیدواریم سازمان‌های دیگر نیز این موضوع را مورد نظر قرار دهند و در جهت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم برای هر کشوری است، افزود: باتوجه به اینکه جمعیت به سمت سالمندی پیش می‌رود و جمعیت پویا و فعال در کشور کم می‌شود، لذا ضرورت دارد که به فرزندآوری توجه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: کشوری که نیروی جوان و نیروی کار نداشته باشد، محکوم به فنا خواهد بود.

جاودان با اشاره به هفته سلامت، اظهار کرد: باتوجه به گستردگی استان، همکاران ما در نقاط مختلف استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند که از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ما در زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و استان هرمزگان شرایط بسیار خوبی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که در حوزه علم و توانمندی‌های پزشکی در سطح اروپا هستیم و پزشکان و کادر درمان بسیار خوب و توانمندی داریم.

غلامعلی جاودان با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌های واگیر در کشور ما ریشه‌کن شده، تصریح کرد: از ابتدای دولت آیت‌الله‌ رئیسی تا امروز در استان هرمزگان بیش از ۱۵۰ میلیون خدمت بهداشتی و درمانی به مردم داده شده است.

وی گفت: در ایام عید نوروز بیش از ۷۷ هزار نفر در بیمارستان‌های استان پذیرش شده‌اند.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس نیز در این مراسم، بیان کرد: عروسک‌های کاکا و دادا در بهمن‌ماه سال گذشته رونمایی شدند و در مراسم رونمایی، احداث پارکی با این عنوان مطرح شد.

وی افزود: این پارک زیبا با امکاناتی شامل فضای بازی کودکان، فواره خشک و فواره خیس احداث خواهد شد.

شهردار بندرعباس اظهار کرد: قدرت کشورها بر سه اصل است: جمعیت، فضای جغرافیایی و پول و ثروتی که همان جمعیت به دست می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس