Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@23:15:33 GMT

کاهش ۴۷درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۳۳۰

کاهش ۴۷درصدی تلفات جاده‌ای در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر "حسن آصفی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین به مناسبت روز خبرنگار از دفتر خبرگزاری "خبرآنلاین" در استان قزوین و نشریه "فروردین امروز" دیدار کرد.
در این دیدار صمیمانه دکتر آصفی در پاسخ به وضعیت امدادی جمعیت هلال احمر در استان قزوین گفت: متاسفانه به دلیل کمبودهای اعتباری از نظر لجستیکی در استان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در زیرساخت ها نیستیم ولی با برنامه ریزی و استفاده بهینه از امکانات موجود بسیاری از کمبودها جبران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آصفی در ادامه با بیان اینکه تردد در جاده های استان قزوین در سه سال اخیر دو برابر شده است افزود: با این افزایش، تعداد تصادفات و حوادث جاده ای هم در استان دو برابر شده است که با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاه های امدادرسان، پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان مستقر شده اند و این روند باعث کاهش زمان رسیدن خودروهای امدادی به مکان تصادفات به حدود شش دقیقه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر توضیح داد: این فرآیند باعث شد که تعداد تلفات جاده ای در استان قزوین به ۴۷درصد کاهش پیدا کند که این دستاوردی بزرگ برای هلال احمر و دستگاه های امدادی است.
آصفی ادامه داد: آموزش فرهنگ امداد و نجات به اقشار مختلف جامعه می تواند بسیاری از تلفات و آسیب ها را کاهش دهد و در همین زمینه جمعیت هلال احمر استان قزوین در زمینه آموزش کمک های اولیه و امدادی به خانواده ها متمرکز شده است و به دنبال تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر است.
وی به گسترش خدمات هلال احمر در روستاها برای مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مدیرکل امور روستایی و شهری استانداری در نظر داریم در هر روستا یا مرکز دهستان یک خانه هلال که بهره‌مند از نیروی آموزش دیده و امکانات اولیه است را تجهیز کنیم.
آصفی همچنین در این دیدار بر اهمیت نگاه نقادانه مطبوعات تاکیدکرد و گفت: برای پیشرفت جامعه باید فرهنگ نقدپذیری خصوصا بین مدیران ارتقا یابد.
آصفی در این دیدار، شجاعت و از خودگذشتگی خبرنگاران و روزنامه نگاران واقعی را به عنوان موتور محرک برای پیشرفت جامعه برشمرد و تصریح کرد: مطمینا نقدکردن هزینه هایی هم دارد ولی باید نقد سازنده را همه افراد جامعه از جمله صاحبان قدرت و مدیران پذیرا باشند.
در این دیدار دکتر نگار صدریا مدیر روابط عمومی و ملاحسینی کارشناس روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قزوین حضور داشتند.

46

کد خبر 1420073

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین جمعیت هلال احمر استان قزوین جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی