Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@00:42:00 GMT

اخبار مشروح ۱۳ دوشنبه، ۲۰ مرداد ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۳۵۵

وزیر علوم، در کنکور سراسری پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری اجرا می‌شود، حال چهار هزار و ۲۲ هموطن مبتلا به کرونا، وخیم، هشدار کارشناسان، درباره‌ی عوارض طولانی مدت ابتلا به کرونا، از جمله مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر علوم به داوطلبان و خانواده‌ها اطمینان داد، کنکور سراسری با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای غلامی، در نشستی خبری گفت: طبق ارزیابی مراجع رسمی، آزمون دکتری ۸۵ درصد و آزمون ارشد ۹۱ درصد، منطبق با پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده. وزیر علوم تاکید کرد: تمام تلاش دستگاه‌های مسئول این است که کنکور سراسری با دقت بیشتری برگزار شود.


*چهار هزار و ۲۲ هموطن مبتلا به کرونا، به علت وخامت حالشان، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. غفلتی کوچک، در قبال این ویروس حقیر، اما خطیر، عوارض سختی درپی دارد. تحقیقات نشان میدهد، حتی کسانی که جان سالم از ابتلا به کرونا، به در میبرند، برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها، با عوارض جسمی آن دست به گریبان میمانند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* تعرفه آزمایش سرولوژی کووید- ۱۹، برای هر IgM و IgG، در بخش دولتی ۱۲ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۳۰ هزار تومان است. وزارت بهداشت اعلام کرد: آزمایش تشخیص مولکولی کووید- ۱۹ نیز در بخش دولتی ۲۳۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۵۸۷ هزار تومان است.   * گروه‌های خونی نادر در صورت ابتلا به کرونا نگران پلاسما درمانی نباشند. بنابر اعلام سازمان انتقال خون پلاسمای بهبودیافتگان کرونای دارای گروه‌های خونی عادی برای گروه‌های نادر قابل استفاده است.
* سازمان دانش‌آموزی از محدودیت‌هایی برای بازگشایی بوفه‌های مدارس خبر داد. بر این اساس ️فروش غذا‌های گرم و انواع لقمه‌ها در بوفه مدارس ممنوع شد.   * انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره جراحی‌های زیرزمینی زیبایی در شرایط کرونا هشدار داد. این انجمن اعلام کرد علاوه بر خطر کرونا، خطر انجام عمل زیبایی به دست افراد غیرحرفه‌ای، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

*استفاده از ماسک، روند ابتلا به کرونا و فوتی‌ها را کاهش می‌دهد. به گفته مسئولان وزارت بهداشت استفاده نکردن برخی شهروندان می‌تواند زحمات کادر درمان و دیگر شهروندان را هدر دهد.

*فرصت تکمیل اطلاعات وام کمک ودیعه در سامانه طرح اقدام ملی مسکن امروز به پایان می‌رسد.
کلیه متقاضیان جامانده تا ساعت ۲۴ فرصت دارند در سامانه ثبت نام و اطلاعات خود را تکمیل کنند. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی متقاضیان واجد شرایط وام کمک ودیعه مسکن از فردا به تدریج به بانک‌ها معرفی می‌شوند تا تشکیل پرونده دهند.
وام ودیعه مسکن در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات و به دو روش یک و سه ساله به افراد مشمول پرداخت خواهد شد. نرخ وام یک ساله ۱۳ درصد و سه ساله ۱۲ درصد است. در طرح یک ساله، فقط ۱۲ قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود. در این قالب، اقساط وام در تهران ۵۴۲ هزار تومان، در کلانشهر‌ها ۳۲۵ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. در طرح سه ساله، بخشی از تسهیلات و بخشی از سود با نرخ ۱۲ درصد بازپرداخت خواهد شد که اقساط وام تهران یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، در شهر‌های بزرگ ۹۹۶ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۴۹۸ هزار تومان خواهد بود.

*اعطای گواهینامه کیفیت تجهیزات صنعت نفت در ایران.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*رئیس بانک مرکزی با رد احتکار خانه‌های خالی در بانک‌ها گفت: بانک‌ها در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و نباید خدمات آن‌ها را زیر سوال برد. آقای همتی افزود به محض اتصال سامانه وزارت مسکن، بانک‌ها وام ودیعه مسکن را در قالب مرابحه خرید کالا، به واجدان شرایط پرداخت خواهند کرد.

* نخستین واگن ملی مترو رونمایی شد. ۸۵ درصد قطعات این واگن را متخصصان داخلی ساخته اند. معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در آیین رونمایی از نخستین واگن مترو ایرانی گفت: جوانان متخصص ایرانی در ساخت واگن مترو از ظرفیت داخلی به خوبی استفاده کردند.

*نتیجه نشست چهل کشور و نهاد بین المللی برای کمک به لبنان " فقط " اعلام ۲۹۸ میلیون دلار بود.
این نشست مجازی و به خواسته‌ی رئیس جمهور فرانسه برگزار شد. رقم کمک ۲۹۸ میلیون دلار در حالیست که مقامات بیروت خسارات انفجار بندر این شهر را ده تا ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده اند.  
*همزمان با ادامه عملیات جستجوی مفقودان، ارتش لبنان شایعات درباره تونل‌های زیرزمینی مشکوک در محل انفجار بندر بیروت را بشدت رد کرد. فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختمان سیلوی گندم در بندر بیروت یک بخش اداری در زیر زمین دارد که دسترسی به اتاق مدیریتء سیلو را، راه زیرزمینی شرقی-غربی ممکن میکرده. طبق این بیانیه، کارمندان در اتاق عملیات ۲۴ ساعته مشغول بوده اند. فرماندهی ارتش لبنان از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواست از انتشار شایعات خودداری و اطلاعات خود را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

*دادگاهی در واشنگتن آمریکا حکم احضار ولیعهد عربستان را در رابطه با پرونده شکایت سعد الجَبری، مقام سابق اطلاعاتی سعودی، صادر کرد. الجَبری با اسنادی اثبات کرده که ولیعهد سعودی، پس از قتل خاشقچی، درپی ترور او نیز بوده است.
* دادگاه واشنگتن همچنین، در پرونده شکایت «سعد الجبری»، ۱۳ نفر دیگر را هم احضار کرده است. «الجبری» با ارائه دادخواستی به دادگاه واشنگتن، از ولیعهد عربستان درخصوص اعزام تیم ترور به کانادا در سال ۲۰۱۸ شکایت کرده. تیمی که مامور ترور یا بوردن او بوده. ریاض، برادر و دوفرزند سعد الجبری را با هدف بازگرداندن او از کانادا به عربستان، بازداشت کرده. «سعد الجبری» معاون «محمد بن نایف» ولیعهد سابق، وزیرخارجه معزول و رئیس پیشین سازمان اطلاعات سعودی از سه سال پیش به کانادا گریخته است. گفته می‌شود، الجبری با در اختیار داشتن اسناد و اطلاعات حساس مربوط به پادشاه، ولیعهد و دیگر چهره‌های سلطنتی، جعبه سیاهی از اسرار خاندان سعودی است.

*تولید بذر اصلاح شده گیاه زعفران در اصفهان.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: اخبار ، مشروح ، عناوین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین هزار تومان ابتلا به کرونا بانک ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مستند «عشق و فلسفه»، امروز ساعت ۱۹ از شبکه چهار پخش و فردا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود. این مستند درباره نادیا مفتونی، پژوهشگر فسلفه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

مستند «گشت آورد»، پنج شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش و جمعه ساعت ۱۲:۳۰ و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «بدل»، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.  

برنامه «وقت اندیشه»، جمعه‌ها ساعت ۲۳ از شبکه یک پخش و دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند