Web Analytics Made Easy - Statcounter

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان هنوز به مباحث انتخابات ریاست جمهوری ورود نکرده است، در عین حال توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

قدس آنلاین: عباسعلی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) طی سخنانی اظهار داشت: اصل اینکه مجلس یازدهم همت کرده و در حوزه معیشت فعالیت دارد و همت کرده قابل احترام است و امیدواریم ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: طبیعتا طرح ها و لوایح مربوط به معیشت مردم نباید مغایر با شرع و قانون اساسی باشد و شورای نگهبان هم در این صورت آمادگی دارد آنها را سریع تر بررسی و تایید کند.

وی درباره برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس گفت: گویا ستاد مقابله با کرونا گفته که انتخابات مرحله دوم مجلس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است اما همچنان نظر رسمی اعلام نشده است. 

وی ادامه داد: اما اخیرا هم ظاهرا مخالفتی با برگزاری نشده چرا که تعداد 12 نماینده داریم که در مرحله دوم باید انتخاب شوند البته شاید در شیوه تبلیغات تمهیداتی اندیشیده شود.

ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مالیات بر ارزش افزوده

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این نشست گفت: مصوبه مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده، ابهامات و ایراداتی دارد و شورای نگهبان این موارد را ایراد گرفته است و بررسی‌ها تا پایان وقت اداری امروز ادامه دارد و نتیجه نهایی به مجلس محترم اعلام می شود

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: قبلا مطالعاتی درباره تغییر نظام به نظام پارلمانی داشتیم و اگر الان هم موضوع جدیدی باشد، پژوهشگران جوان پژوهشکده شورای نگهبان آماده اند که در این زمینه مطالعاتی داشته باشند.

کدخدایی درباره نظر شورا درباره مصوبات ضد آمریکایی مجلس هم تاکید کرد: مصوبات مجلس درصورتی که در چارچوب شرع و قانون اساسی باشد، مورد موافقت شورای نگهبان است و اگر طرح‌های ضدآمریکایی کمیسیون امنیت ملی مجلس هم در این چارچوب باشد، شورای نگهبان این موارد را تایید خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره مصوبات مربوط به احزاب تاکید کرد: الزاما بحث احزاب و تحزب با تصویب قانون حل نمی شود بلکه ما نیازمند ارتقاء فرهنگ تحزب هم هستیم، البته این موضع شخصی بنده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره لوایح FATF هم گفت: مصوبات مشابه FATF، در گذشته و آینده ما صرفا براساس قانون و شرع نظر داده و خواهیم داد.

تحول خاصی درباره انتخابات الکترونیکی رخ نداده است

کدخدایی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات با توجه به شرایط کرونا هم گفت: در زمینه الکترونیکی شدن انتخابات تحول خاصی رخ نداده است البته با شرایط کرونا رسیدگی به روندها شدت پیدا کرده تا اگر ما نتوانیم حضوری در خدمت عزیزان باشیم و بتوانیم به این شکل کار را انجام دهیم. آنچه که برای ما مهم است، سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم است، چه انتخابات الکترونیک باشد و چه نباشد.

وی همچنین درباره طرح نظارت بر رفتار نمایندگان هم تصریح کرد: نظارت بر نمایندگان مجلس که ما مطرح کردیم، بحث شخصی شورای نگهبان نیست بلکه موضوعی است که قانون اساسی تاکید کرده است

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری هم گفت: شورای نگهبان هنوز به مباحث انتخابات ریاست جمهوری ورود نکرده است.

کدخدایی در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان سخنگوی شورای نگهبان ریاست جمهوری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان درباره اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور دوم گفت: به طور قطع مردم همانند دوره نخست و حتی با قدرت بیشتری پای صندوق‌های رای خواهند آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: طبیعتا کسانی که در نامزدهایشان در دور نخست رای نیاوردند حضور پررنگی در انتخابات نخواهند داشت.

شاکری با اشاره به ترکیب هیات رئیسه مجلس آتی افزود: قطعا رای نمایندگان در فراکسیون نیرو‌های انقلاب نقش بسزایی در شکل گیری هیات رئیسه مجلس دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان گفت: معتقدم که دو جریان اصولگرای مجلس چالشی با یکدیگر ندارند و حدس میزنم که هیات رئیسه نیز ترکیبی از دو جناح اصولگرایی خواهد داشت.

او ادامه داد: نباید این تصور شکل بگیرد که جریان پیروز در هیات رییسه تمامی امور مجلس را به دست خواهد گرفت و البته ممکن است چهره جدیدی ریاست مجلس را عهده دار شود.

شاکری در پایان گفت: نباید با پیش داوری درباره مراکز قدرت مجلس فضا را متشنج و از رسالت اصلی آن دور کرد.

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟