Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسن مهری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: همکاران من در پلیس فرودگاه مشهد ابتدا به تعداد زیادی چک در بار همراه یکی از مسافران خروجی به مقصد تهران مشکوک و در بازرسی دقیق مشخص شد تمامی چک ها با نام افراد مختلف و سفید امضاست.
این مقام ارشد انتظامی افزود: به منظور اطمینان بیشتر، موضوع توسط کارشناسان مربوطه بررسی و مشخص شد فرد حامل چک یکی از عوامل اصلی باند پولشویی و کلاهبرداری کلان است که در سطح کشور فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس فرودگاه های کشور با بیان اینکه با اهمیت یافتن موضوع، پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار پلیس فرودگاه مشهد قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی پس از انجام دو ماه کار اطلاعلاتی۱۳ نفر از اعضای اصلی این باند در شهرهای مختلف کشور توسط این پلیس دستگیر شدند.
سردار مهری در خصوص نحوه فعالیت این باند گفت: سرشبکه این باند از طریق رابطین خود در شهرهای مختلف افراد بی خانمان، معتاد و نیازمند را شناسایی و با پرداخت اندک وجهی مدارک هویتی آنها را برای انجام کلاهبرداری اخذ می کرده است.
وی تصریح کرد: این باند همزمان با شناسایی افراد نیازمند با نفوذ در برخی از شرکت ها و مجامع امور صنفی اقدام به اخذ پروانه کسب به نام افراد بی بضاعت می کردند از طرفی این شبکه پولشویی با استفاده از خلاء های قانونی در سیستم بانکی اقدام به اخذ دسته چک به نام این افراد و یا وام های کلان با استفاده از پروانه های کسب کرده اند.  
سردار مهری با بیان اینکه صاحبان چک می بایست جهت دریافت دسته چک های ۲۵ و ۵۰ برگی ابتدا دسته چک ۱۰ برگی را دریافت و میانگین حساب برای خود ایجاد می کردند، ادامه داد: افراد این باند دسته چک ۱۰ برگی را شخصا پاس کرده و پس از جلب اعتماد به محض دریافت دسته چک ۲۵ یا ۵۰ برگی اقدام به کلاهبرداری می کردند.
وی در مورد نحوه پرداخت دستمزد به افراد نیازمند گفت: اعضای این باند در قبال دسته چک ۲۵ برگی ۵۰۰ هزار تومان و در قبال دسته چک ۵۰ برگی یک میلیون تومان پرداخت می کردند. بنابراین تمامی دسته چک ها در اختیار عوامل اصلی باند بود که در بازار خرج و یا برای ضمانت وام در اختیار بانک قرار می دادند همچنین تعدادی از دسته چک ها را در ازای هر برگ ۱۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به افراد سودجو در بازار تهران واگذار می کردند.
بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار مهری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت این باند در زمینه های مختلف تاکنون ۱۳ نفر از اعضای اصلی آن دستگیر و میزان کلاهبرداری انجام شده تاکنون  بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عنوان و تعداد شاکیان این پرونده بالغ بر ۳۰ هزار نفر اعلام شده است ضمنا این پرونده در دادسرای عمومی مشهد مفتوح و تحقیقات برای روشن شدن دیگر زوایای کلاهبرداری های انجام شده ادامه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فرمانده پلیس فرودگاه های کشور انهدام شبکه بزرگ پولشویی دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از شناسایی و دستگیری سه سارق با اعتراف به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو در عملیات مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مصطفی صادق زاده اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی شهرستان اردستان، بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان و با بررسی‌های میدانی و انجام اقدامات تخصصی توسط مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی، در نهایت هویت سه سارق در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی و هماهنگ، متهمان در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اشاره به کشف چهار دستگاه خودروی سواری مسروقه از مخفیگاه این باند سرقت تصریح کرد: سارقان در مواجهه با ادله و مدارک پلیس و در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت احشام و چهار فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ صادق زاده خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی لازم به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 747950

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران