Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، چین مذاکرات اخیر با اتحادیه اروپا در مورد بهبود اقتصاد و روابط اقتصادی پس از بحران کرونا را بسیار عمیق، عملی، منصفانه و موثر خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هیئت های مذاکره کننده دو طرف به ریاست لیو هی، نخست وزیر چین و والدیس دومبرووسکیس، معاون اجرایی رئیس کمیسیون اروپا نتوانستند در مورد هیچ مسئله اساسی توافق کنند ولی متعهد شدند به مذاکرات در مورد یک قرارداد سرمایه گذاری تاریخی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و امید است تا پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسد.

 اتحادیه اروپا هیچ درخواست جدیدی ندارد فقط نگران تعهد پکن به قولهایی است که به این اتحادیه داده است. چین متعهد شده سهم بیشتری از بازار خود را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهد، حفاظت بیشتری از حقوق مالکیت فکری داشته باشد و محدودیت بر تجارت را کاهش دهد.

 نگرانی اصلی آلمان و فرانسه، دو اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، این است این اتحادیه چگونه می تواند استقلال خود را حفظ کرده و وابسته به چین یا آمریکا نباشد.

 این نگرانی ها نشان می دهد باید تعادلی بین تفاوت های ایدئولوژیکی با چین و این واقعیت وجود داشته باشد که بهبود اقتصادی تنها با روابط خوب به دست می آید. اتحادیه اروپا یک نقش متعادل کننده بین چین و آمریکا دارد تا از سیستم تجارت جهان حفاظت کند.

 اتحادیه اروپا برای چین اهمیت زیادی دارد ولی چین نمی خواهد یک غرب متحد را در مقابل خود ببیند. با توجه به وخامت روابط بین چین و آمریکا، اتحادیه اروپا می تواند منبع مهمی از دانش، فناوری، سرمایه گذاری و دسترسی بازار برای چین باشد. به همین دلیل رهبران چین خواهان روابط محکم‌تری با اتحادیه اروپا هستند و در همین حین نگرانی درمورد افزایش محدودیت های اتحادیه اروپا بر سرمایه گذاری چینی ها هم وجود دارد.

 دو کشور دلایل قانع کننده ای برای کار با یکدیگر دارند. چین و اتحادیه اروپا در اقتصاد پس از همه گیری ویروس کرونا به یکدیگر نیاز دارند.

پربیننده ترین ثروتمندترین زن آسیایی جهان چقدر پول دارد؟ ثروتمندترین مرد آسیا کیست؟ آمریکا خواستار توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت شد وحشت کسب‌وکارهای کوچک از آمازون/ این شرکت چگونه رقبای خود را حذف می‌کند؟ فیسبوک، آمازون، گوگل و اپل متهم به تخریب رقابت در بازار/ پاسخ زاکربرگ به اتهامات وارد شده چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین بحران کرونا اتحادیه اروپا چین آمریکا بازار چین اقتصاد چین بحران کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی

یک وبگاه آمریکایی امروز مدعی شد که آمریکا هفته پیش (به وقت محلی) ارسال یک محموله مهمات برای اشغالگران قدس را متوقف کرد!

به گزارش مهر، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال یک محموله مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا به اسرائیل مهمات می دهد آمریکا به اسرائیل اف ۳۵ می‌دهیم

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا