Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما در جلسه با دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما سراسر کشور با تأکید بر مصوبه اخیر شورای عالی گسترش دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با بحث تشکیلات معاونت آموزش های عمومی و مهارتی گفت: با توجه به این تشکیلات جدید، معاونت آموزش های عمومی و مهارتی به دو قسمت تقسیم شده که یک بخش آن معاونت فنی و حرفه ای و مهارتی و کاربنیان است که آموزشکده ها را راهبری خواهد کرد و بخش دیگر با عنوان سازمان سما متولی مدارس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تغییر ماهیت و مأموریت آموزشکده های سما در تشکیلات جدید، خاطر نشان کرد: آموزشکده های سما با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی، از آموزش کلاسیکی که الگو برداری از برنامه های دانشگاه بود، تغییر رویکرد داده و فعالیت های خود را منطبق بر مهارت آموزی که منتج به اشتغال و مهارت های فردی است، قرار می دهند.

مهندس بطحائی افزود: یکپارچه سازی در آموزش عالی باعث به اشتراک گذاشتن منابع انسانی، اقتصادی و مالی خواهد شد، از اینرو دانشکده های مهارتی در ذیل واحد دانشگاهی قرار می گیرند.

وی رویکرد جدید فعالیت های سازمان سما را پروژه محوری دانست و گفت: بر اساس ساختار جدید، «مرکز دارالفنون» کاملاً مستقل از بخش های دیگر آموزش در سما فعالیت خواهد کرد. «امور مدارس» متولی اصلی رفع موانع در اداره مدارس و نماینده مدارس در حوزه ستادی خواهد بود. «معاونت فرهنگی»، سیاست گذاری و راهبری امور فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت را برعهده خواهد داشت. «معاونت هماهنگی» تمامی 16 زیرمجموعه منابع انسانی را سیاست گذاری خواهد کرد.

بطحایی ادامه داد: «امور کیفیت و پایش تحول»، نقش چشم سازمان را در رصد برنامه های کیفی ایفا می کند. «امور گسترش و استقرار واحدهای آموزشی» به راه اندازی مدارس بر اساس ضوابط، جغرافیا و آمایش سرزمین و صدور مجوزهای راه اندازی می پردازد. «امور پژوهش و نوآوری های آموزشی و پرورشی»، به دنبال ایده های جدید و بومی سازی آنها در حوزه آموزش و پرورش به منظور بالا بردن کیفیت مدارس خواهد بود.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی از نیمه شهریورماه سال جاری، به ضرورت برگزاری دوره های آموزشی معلمان، عوامل و کارکنان به صورت فشرده اشاره کرد و از برگزاری وبینار آموزشی با عنوان «آموزش سازمان دهی مدرسه در شرایط هشدار» ویژه مدیران مدارس به صورت مجازی در اوایل شهریور خبر داد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: مدیران مدارس با توجه به امکانات مدرسه، شهرستان و استان خود در راستای کیفی سازی برنامه ها گام بردارند.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سما بطحایی آموزش های عمومی و مهارتی مدیران مدارس سازمان سما برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند