Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@07:26:58 GMT

باج خواهی ترکیه را در مدیترانه نخواهیم پذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۱۴۱۰

باج خواهی ترکیه را در مدیترانه نخواهیم پذیرفت

به گزارش افکارنیوز،

به دنبال اعلام ترکیه مبنی بر اعزام یک کشتی تحقیقاتی به شرق دریای مدیترانه، وزارت امور خارجه   یونان روز دوشنبه از این کشور خواست که  اقدامات در شرق مدیترانه را متوقف کند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز» وزارت خارجه یونان  با «غیر قانونی» خواندن فعالیت‌های ترکیه در شرق دریای مدیترانه اعلام کرده که چنین فعالیت‌هایی تحریک آمیز است و صلح و امنیت را در منطقه تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه یونان اعلام کرده است: «آتن هیچگونه باج خواهی را نخواهد پذیرفت و از حق حاکمیت خود دفاع خواهد کرد.»

نیروی دریایی ترکیه از انجام تحقیقاتی در حوزه لرزه‌نگاری طی دو هفته آینده در منطقه مورد مناقشه در شرق مدیترانه خبر داده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  جمعه گذشته در سخنانی گفت که یونان به تعهدات خود به ترکیه در زمینه توقف عملیات حفاری در دریای مدیترانه عمل نکرده است.  وی در ادامه سخنانش گفت که ترکیه عملیات حفاری در دریای مدیترانه را از سر گرفته و به اجرای توافق‌هایش با لیبی ادامه خواهد داد.

روابط ترکیه و یونان در دهه‌های گذشته به دلیل ادعای هرکدام درباره حقوق دریانوردی در دریای اژه مرتب دچار تنش بوده است. یونان و ترکیه بارها همدیگر را به نقض مرزهای هوایی و زمینی خود متهم کرده‌اند. چندی قبل نیز نیروهای مسلح یونان مدعی نقض گستره حریم هوایی خود از سوی جنگنده های ترکیه و در چند نوبت رویارویی هوایی با آنها شد.

«نیکوس پانایوتوپولوس» وزیر دفاع یونان نیز اخیرا گفت که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه‌ای گفت ارتش این کشور تحرکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یونان ترکیه ترکیه یونان دریای مدیترانه رجب طيب اردوغان دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر بر پایبندی مقاومت به سه خواسته اصلی در هر توافق آتش‌بس تاکید کرد هرگز از این خواسته‌های اساسی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش تسنیم، جنبش حماس اعلام کرد: هیئتی از حماس روز شنبه برای تکمیل مذاکرات در سایه تماس‌های اخیر با میانجیگران در مصر و قطر راهی قاهره می‌شود.

حماس افزود بر روح مثبتی (انعطاف پذیری) که هنگام بررسی پیشنهاد آتش بس که اخیرا دریافت کردیم، تاکید می‌کنیم.

این جنبش تاکید کرد حماس و گروه‌های مقاومت دیگر مصمم هستند توافقی به دست آید که توقف تجاوزات و عقب نشینی اشغالگران و بازگشت آوارگان را محقق کند.

دیگر خبرها

  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • باشگاه پیشنهاد سرمربی را پذیرفت/ تمرین استقلال با حضور هواداران