Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:17:42 GMT

کشف 25 تن چوب قاچاق در شهرستان لردگان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۲۳۰

کشف 25 تن چوب قاچاق در شهرستان لردگان

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری لردگان گفت: طی 4 ماهه نخست امسال 25 تن چوب قاچاق و 500 کیلوگرم ذغال از سودجویان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

آیت حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 25 تن چوب قاچاق و 500 کیلوگرم ذغال از سودجویان در لردگان کشف و ضبط شد، گفت: این میزان کشفیات از یک انبار چوب و 20 خودروی توقیفی ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری لردگان با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته حدود 30 تن چوب قاچاق و یک و نیم تن ذغال کشف و ضبط شد، افزود: در سال جای به جای گشت‌های تعقیب و گریز در جاده‌ها اکیپ‌های گشتی در مناطق مستعد قطع درختان جنگلی را افزایش دادیم و به نوعی حفاظت را به عرصه‌ها آوردیم.

وی با بیان اینکه کاشت مجدد گونه‌های مختلف جنگلی از جمله بلوط را که از سال‌های گذشته قطع شده بود در اولویت قرار دادیم و کوره‌های ذغال را که در حال ساخت بود از بین بردیم، اضافه کرد: 52 درصد از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری در لردگان قرار دارد اما از لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی امکانات مناسبی جهت محافظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان نداریم.

حسنی با بیان اینکه از همه شهروندان لردگانی انتظار داریم که هر فردی یک جنگل‌بان و همیار طبیعت باشد و فرهنگ حفاظت از عرصه‌های جنگلی را در جامعه نهادینه کند، گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان با توجه به گستردگی جنگل‌ها و مراتع با کمبود نیرو و امکانات مواجه است.

انتهای پایان/68024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت حسنی چوب قاچاق کشف ذغال تن چوب قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فوت سرنشینان خودرو سوخت‌بر بر اثر واژگونی
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران