Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:42:24 GMT

خبرنگاران در راستای تحقق سند توسعه کردستان تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۲۸۳۳

خبرنگاران در راستای تحقق سند توسعه کردستان تلاش کنند

گروه استان‌ها-مدیرکل صد و سیمایکردستان گفت: اصحاب رسانه در راستای تقویت وحدت, همبستگی و تحقق سند توسعه استان تلاش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج, جعفر عبدالملکی عصر امروز در آئینگرامیداشت روز خبرنگار که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس در کنار مزار شهدای  گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این شهر برگزار شد, با اشاره به اینکه خبرنگاری یک رسالت و تعهد اجتماعی است، اظهار داشت: خبرنگاری یک شغل و مشغله گذرا نیست بلکه یک تعهد و مسئولیت بزرگ اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبنای خبررسانی در قرآن کریم ذکر شده و حدود 35 بار از واژه و اصطلاح خبر یاد شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با بیان اینکه در جوامع مختلف پیوست سند توسعه، حوزه اطلاع‌رسانی و خبر است، گفت: گران‌ترین ژانر و گونه در دنیا ژانر و گونه خبر است چراکه ژانر و گونه خبر ارتباط وسیع و تنگاتنگی با گفتمان و اندیشه دارد. 

وی با اذعان به اینکه خبر تأمل اجتماعی، تولید علم، تولید ثروت و سرمایه را با خود خواهد داشت، تصریح کرد: به همین خاطر است که گران‌ترین حوزه رسانه، خبر است. 

عبدالملکی با اعلام اینکه هیچ کشور و هیچ سیستم و مجموعه‌ای خود را بی‌نیاز از خبر و اطلاع رسانی نمی‌داند، ادامه داد: خبر بدون کنشگر معنایی ندارد. 

وی کنشگران عرصه خبر را خبرنگارانی دانست که فراتر از یک شغل روزمره و گذرا به این عرصه ورود کرده و به آن متعهد هستند، به شهدای این عرصه سلام و درود فرستاده و خاطرنشان کرد: شهید آئینی، شهید صارمی و سایر عزیزانی که بر اساس تکلیف و تعهد اجتماعی خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... حاضر و ظاهر شدند و با اهداء خون خودشان در این مسیر، این تعهد اجتماعی را به نحو احسن بازنمایی کردند. 

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با بیان اینکه کردستان تنگه احد انقلاب اسلامی است، گفت: ما در کردستان مسئولیت سنگینی داشته که با توجه به مرزی بودن این استان فرصت و تهدیدآفرین است، استان کردستان یک استان ترکیبی است که این ترکیب دینی ریشه ایرانی دارد، قوم کرد در تمام دنیا ریشه‌اش در ایران بوده و این ویژگی‌ها کردستان را به یک استان ترکیبی با ریشه ایرانی اسلامی بدل ساخته است. 

استاندار البرز: خبرنگاران بازوی توانمند دولت در مسیر رشد و توسعه هستندوعده عضو کمیسیون عمران مجلس برای پیگیری بیمه و مسکن خبرنگاران‌+ فیلم‌

وی با ذکر اینکه کردستان دارای قومیت است، این قومیت را به سان شوخه‌ای در تنه ملیت ایرانی دانست و افزود: با توجه به کارکرد رسانه‌های تمامی این خصیصه‌ها می‌تواند به عاملی برای سوء استفاده دشمن و تبدیل به یک تهدید بدل شوند و یا اینکه به یک فرصت برای تحکیم مبانی وحدت و همبستگی استفاده شود. 

عبدالملکی با اشاره به اینکه خبرنگاران بایستی با تعهد اجتماعی در این استان عزیز هویت خودشان و توسعه را در پناه جمهوری اسلامی ایران تعریف کنند، درخواست کرد: باید تلاش کرد تا به تحکیم مبانی ایران اسلامی کمک کرد. 

وی با ذکر اینکه یکی از اهداف دشمن در استان کردستان تولید و افزایش نارضایتی است، اظهار کرد: در تمام دوران، ماه‌هایی که منتهی به انتخابات می‌شود، دشمن با تجمیع و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در تلاش برای افزایش نارضایتی در جامعه به بهانه‌های مختلف بوده تا از این طریق مشارکت اجتماعی را پایین آورد. 

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با اذعان به اینکه دشمن در تلاش است تا اعتراضات صنفی به سمت و سوی اغتشاشات سوق داده شود، افزود: افزایش هزینه‌های نظام با برجسته کردن مسائل آسیب‌های اجتماعی همچون تورم، گرانی، حاشیه‌نشینی، طلاق، ناامید کردن مردم و همچنین بی‌اعتماد کردن مردم به نظام به ویژه نهادهای انقلابی است. 

وی با تأسی به آیه شریفه 6 سوره حجرات که به مؤمنان هشدار داده اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید، ادامه داد: تحقیق کردن معادل سواد رسانه‌ای است که نیاز اصلی کنشگران حوزه اطلاع رسانی است. 

عبدالملکلی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای از واجبات است، تأکید کرد: سواد رسانه در این روزها که دشمن همت خود را برای گسترش ناامیدی به کار بسته، بیش از هر زمان دیگری نیاز است. 

وی در ادامه گریزی به نکات کلیدی همچون تقویت وحدت و همبستگی، از بین بردن زمینه‌های تفرقه و اختلاف، تبیین اصول قوانین اساسی، کمک به تحقق سند توسعه استان، برجسته نمودن جنبه‌های گردشگری و توسعه‌ای، معرفی کردستان به عنوان استانی فرهنگی، تتاریخی و هنر پرور و خنثی کردن توطئه دشمنان زد و یادآور شد: پرهیز از رفتارهای ناسیونالیسم افراطی، جلب اعتماد مردمی، دشمن شناسی درست، پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان، تقویت اعتماد نهادی، دفاع از حقوق شهروندی در چارچوب قانون، امید بخشی و امیدآفرینی و در نهایت ترسیم خطوط حرکت مردم در مقابله با دشمنان به ویژه در فضای مجازی باید در اولویت تمامی رسانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/483/ ت

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... خبرنگاران در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند چهارمحال و بختیاری | خبرنگاران با امکانات اندک به مصاف با دشمنان در جنگ نرم آمده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خبرنگاران در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند چهارمحال و بختیاری | خبرنگاران با امکانات اندک به مصاف با دشمنان در جنگ نرم آمده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌‌اسطوره صلح و سازش بلوچستان درگذشت ۲ ثبت رکوردی جدید در استراتژیک‌ترین بندر ایران / ‌بندر چابهار ‌عمیق‌ترین بندر کشور می‌شود ۳ آمادگی استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی؛ کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود ۴ انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند ۵ صنایع تبدیلی و فراهم شدن امکان صادرات لیموترش دغدغه باغداران هرمزگان است ۶ حجم آبی دریاچه ارومیه به بیش از ۳ میلیارد مترمکعب رسید ۷ انتظار مردم دشتی پارسیان برای تامین آب شرب سالم پایان می‌یابد ۸ مسابقه بزرگ‌کتابخوانی "سفری که پرماجرا شد"/ روایتی کودکانه از واقعه غدیر مهمترین اخبار استانها انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند تصرف زمین‌های خوش آب و هوای لواسانات از سوی رده‌های بالادست / ‌تجمل‌گراها منطقه را ‌‌به یوغ خود درآورده‌اند‌ واکنش صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز گزارش| بررسی فاجعه زیست‌محیطی در "بشل" مازندران؛ وقتی لاشه ماهیان در پساب غوطه‌ور می‌شود مهمترین اخبار تسنیم بررسی پیشنهاد دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی در جلسه سران قوا فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران خبر معاون وزیر اقتصاد به تسنیم؛ در صورت تصویب مجلس، سهام عدالت به جاماندگان ارائه می‌شود خبر جدید ظریف از استرداد پول‌های بلوکه شده ایران توسط چند کشور واکنش وزارت اقتصاد به اطلاعیه زیر مجوعه وزارت نفت؛ مجوز تاسیس صندوق دارا دوم قابل انتقال نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان تعهد اجتماعی ترین اخبار سند توسعه تلاش کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، در این نشست درخصوص خدمات مخابراتی سطح شهر شاهرود و افزایش همکاری و تعاملات دو جانبه برای خدمات‌رسانی بهتر بحث و تبادل نظر شد.

مهندس مجید دارائی توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را شرط تحقق شهر هوشمند دانست و عنوان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و سرویس‌ها و خدمات مبتنی بر آن، به هیچ عنوان بدون تأمین زیرساخت‌های مخابراتی امکان‌پذیر نبوده و این توسعه نیازمند همکاری بیش از پیش مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری‌هاست.

مدیر مخابرات استان سمنان هدف برگزاری این نشست را صدور مجوزهای لازم جهت انجام عملیات اجرایی برای پروژه نجما و توسعه زیرساخت فیبرنوری (FTTH)، با محوریت افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در شهر شاهرود عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش مجموعه مخابرات سمنان در جهت ارائه سرویس‌های با کیفیت به مشتریان است و در این راستا تعاملات و هماهنگی‌های دو طرفه درخصوص توسعه فیبرنوری با شهرداری صورت خواهد گرفت.

در ادامه مهندس احمدی، شهردار شاهرود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران مخابرات استان، از تلاش‌های خالصانه مهندس دارائی و مدیریت و مجموعه مخابرات شهرستان شاهرود قدردانی کرد.

گفتنی است در این نشست که با حضور مدیر مالی مخابرات استان و مدیر مخابرات شهرستان شاهرود در محل شهرداری انجام شد، موضوع پروژه‌ی غیر هم‌سطح میدان ولایت شاهرود نیز عنوان و مورد بررسی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903122

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • کشتیرانی: تحقق توسعه دریامحور فرمانده واحد می‌خواهد
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • مدیر دفتر شهردار تهران و دستیار ویژه ارتباطات مردمی منصوب شدند
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه