Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@12:24:53 GMT

وزیر علوم: کنکور ۹۹ به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۳۷۷۲

وزیر علوم: کنکور ۹۹ به تعویق افتاد

آفتاب‌‌نیوز :

«منصور غلامی» شامگاه دوشنبه ضمن اشاره به خبر تعویق کنکور سراسری که دقایقی قبل توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، اظهار کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه، تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.

وی با تأیید اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید زمان برگزاری کنکور را اعلام کند، افزود: اظهار نظر امشب وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن نیاز به زمان بیشتری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.

غلامی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید در این ستاد به تأیید برسد که فکر می کنم تا شنبه به طول انجامد.

 کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود. دقایقی قبل وزیر بهداشت در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد؛ پیشنهاد وزارت علوم، تعویق یک‌ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر علوم آزمون سراسری ۹۹ کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا کنکور سراسری وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا برگزار می‌شود.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

آزمون پذیرش دانشجو-معلم در سال ۱۴۰۳ دریک نوبت و به صورت یک دفترچه مجزا و همزمان با نوبت اول آزمون سراسری برگزار می‌شود.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • مرحله اول آزمون سراسری کنکور آغاز شد
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • ببینید | جزئیات مهم کنکور ۱۴۰۳ از زبان وزیر علوم
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود