Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اظهار کرد: از ضروریات بسیار مهم برای این معاونت، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با خانواده آموزش عالی کشور است و معاونت حقوقی بایستی یار و غمخوار همه بخش‌های وزارت علوم باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، آیین تکریم حمیدرضا علومی یزدی و معارفه علی اسلامی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور، احمد شمس، معاون هماهنگی و پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس جمهور، حسین سیمایی صراف، دبیر هیئت دولت، جلیل مالکی، رئیس کانون وکلای دادگستری، معاونان وزیر علوم و جمعی از مسئولان و مدیران آموزش عالی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علی اسلامی پناه، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تاکید بر اینکه بایستی در پی ارتقای آموزش در کشور باشیم گفت: از ضروریات بسیار مهم برای این معاونت، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با خانواده آموزش عالی کشور است. معاونت حقوقی بایستی یار و غمخوار همه بخش‌های وزارت علوم باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش لوایح و قوانین، ۵۰۰ قانون از کل قوانین کشور مربوط به وزارت علوم است اظهار داشت: باید با سایر دستگاه‌ها نیز تعامل داشته باشیم. در معاونت حقوقی وزارت علوم ۳ بخش دعاوی، لوایح و قوانین و مجلس فعالیت دارد. هر کدام از این بخش‌ها باید به نوبه خود و بنابر مسئولیت آن بخش به همکاری هرچه بیشتر با جامعه، دانشگاه‌ها و مجلس بپردازد.

حمیدرضا علومی یزدی، معاون سابق حقوقی و امور مجلس وزارت علوم نیز در ادامه با تشکر از همکاری خوب و صمیمانه در دوران فعالیت گفت: پیش از همه از مقام محترم وزارت به دلیل ایجاد بستری برای همکاری خوب و صمیمانه با دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم. از شورای معاونان وزارت و نیز واحدها و بخش‌های مختلف حقوقی وزارتخانه و هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش هر دو مجلسی که با آنها همکاری داشتیم که در این مدت بیشترین میزان همراهی را با معاونت حقوقی وزارت علوم داشتند نیز قدردانی می‌کنم. در پایان نیز از دکتر واعظی و رئیس جمهوری محترم بابت اعتماد به این‌جانب برای تصدی مسئولیت مرکز حقوقی ریاست جمهوری نهایت تشکر را دارم.

وی در ادامه سخنان خود به سابقه فعالیت دکتر اسلامی پناه اشاره کرد و گفت: وی حقوقدانی برجسته و نماینده مجلس در دوره‌های پیشین بوده است. خوشبختانه تا امروز سابقه درخشانی در همکاری با فضای دستگاه‌های مختلف اجرایی داشته‌اند. تلاش ما این بود که در ارتباط با ارباب رجوع با نهایت گشاده رویی و تعامل رفتار کنیم. موضوع حائز اهمیت بعدی در خصوص این معاونت که نباید فراموش شود، ضرورت حفظ و ارتقای جایگاه دفاتر حقوقی دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/۴۰۸۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس کنکور وزیر علوم حقوقی و امور مجلس وزارت علوم همکاری هرچه بیشتر آموزش عالی کشور معاونت حقوقی معاون حقوقی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «دختران منتخب کشور؛ نامزدهای مشاوران جوان دولت مردمی»، در آستانه دهه کرامت با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

خزعلی در این نشست که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تاکید بر نقش محوری زنان و دختران در خانواده گفت: رهبر معظم انقلاب در برنامه هفتم پیشرفت بر مساله خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی زنان تاکید می‌کنند چراکه فراهم کردن هر چه بیشتر شرایط برای پیشرفت زنان اهمیت دارد.

خزعلی در ادامه گفت: تفاوت‌های میان دختر و پسر، زنان و مردان برای رشد و کمال و تقسیم وظایف است. هر کدام جلوه صفات خالق هستند و شرایطی دارند تا جامعه بتواند از این استعدادها و ظرفیت‌ها استفاده کند و برای کمال هر کدام به کار بگیرد.

وی افزود: غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد. هویت زنانه یک پشتوانه و گنجینه است که زنان باید آن را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: باید از فکر زنان استفاده شود. زنان باید در برنامه‌های وزارت خانه‌ها دخالت داشته باشند. در همین راستا رئیس جمهور زنان را در شوراهای عالی منصوب کرده و در برخی وزارت‌خانه‌ها زنان در منصب‌های مدیریتی حضور دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: معاونت زنان بر مبنای اسناد بالادستی یک نهاد ستادی است و در همین راستا وظایفی دارد و خیلی وارد کار اجرایی نمی‌شود. ولی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ و وادار به کار کند. معاونت زنان ریاست جمهوری وظیفه سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، رصد و ارزیابی فعالیت‌ها را بر عهده دارد.

وی در ادامه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های معاونت امور زنان ارائه کرد و گفت: معاونت زنان بیشترین مشارکت را با وزارت ارشاد و بخش‌های فرهنگی داشته است. همچنین همکاری‌هایی در اموری که متولی آن هستیم با وزارت بهداشت، وزارت علوم و دیگر دستگاه‌ها داشته‌ایم.

خزعلی در ادامه برخی جزئیات و فعالیت‌ها را تشریح کرد و اظهار داشت: تهیه اطلس‌های آماری، حمایت از زنان سرپرست خانوار و آسیب‌هایی که متوجه زنان است و دیگر موارد از جمله اقدامات است. جذب یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای انجام فعالیت زنان نیز قابل بیان است.

وی افزود: ساختار معاونت در دولت دهم ۱۲۰ پست داشت و دارای قدرت بیشتری بود ولی در دولت قبل ضعیف شد و به ۳۹ پست رسید که در صدد اصلاح ساختار هستیم.

خزعلی گفت: برنامه‌هایی از جمله ایجاد ظرفیت‌های شغلی برای خانم‌های خانه‌دار، حمایت از کسب و کار خانواده‌محور با ارائه تسهیلات، تأسیس صندوق حمایت زنان سرپرست خانوار که دولت وام‌های آن را ضمانت می‌کند، تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات سفر، راه اندازی بازارچه‌های فروش کالای زنان خانه‌دار، حمایت از زنان زندانی و فرزندان آن‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

کد خبر 6100502

دیگر خبرها

  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • غرب می‌خواهد هویت زنانه را از بین ببرد
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان