Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@04:28:11 GMT

مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۹۱۲

مذاکرات امروز وزرای خارجه روسیه و آلمان در مسکو

‍‍‍‍‍‍

وزرای امور خارجه روسیه و آلمان، امروز سه‌شنبه، در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره برخی مسائل دوجانبه و موضوعات مهم در دستور کار جهانی، از جمله مناقشه دونباس، برجام، اوضاع لیبی و سوریه، گفت‌وگو می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" و "هایکو ماس" وزرای خارجه روسیه و آلمان، امروز سه‌شنبه، در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مهم بین المللی گفت‌وگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین رایزنی کامل و چهره به چهره وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه و جمهوری فدرال آلمان بعد از شیوع بیماری همه گیر کوودی-19 در جهان است. البته از زمان اعمال اقدامات محدود کننده و قرنطینه، لاوروف و هایکو ماس تاکنون سه بار با یکدیگر مذاکرات تلفنی داشتند و در اواخر ماه آوریل نیز در کنفرانس ویدئویی روسای دستگاه‌های دیپلماسی کشورهای عو گروه چهارجانبه نرماندی، درباره حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین، شرکت کردند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه ، در طول رایزنی‌های امروز، وزرای امور خارجه دو کشور قصد دارند درباره طیف وسیعی از موضوعات در روابط دوجانبه روسیه و آلمان تبادل نظر کرده و همچنین موضوعات مهم در دستور کار بین المللی، از جمله حل و فصل مناقشه دونباس، روند اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران، بحران لیبی و وضعیت در سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

روز گذشته و در آستانه این نشست، "کریستوفر برگر" سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان یادآور شد که در دیدار ماس و لاوروف ممکن است اوضاع کنونی  در بلاروس نیز مطرح شود. همانطور که هایکو ماس روز دوشنبه اعلام کرد، اتحادیه اروپا، با توجه به وقایع  چند هفته اخیر و این  روزها در بلاروس، باید موضوع تجدید تحریم‌ها علیه رهبری بلاروس را که چند سال پیش به حالت تعلیق در آمده بود را بار دیگر بررسی کند.

علاوه بر این، امکان گسترش همکاری‌های روسیه و آلمان در زمینه مبارزه با  ویروس کرونا که یکی از مباحثات مهم در دستور کار جهانی است هم در دیدار وزرای خارجه دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و آلمان درباره کرونا و اوکراینمذاکرات تلفنی وزرای خارجه روسیه و آلمان درباره کرونا

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... مذاکرات لاوروف با سفرای اتحادیه اروپا درباره برجام و مسائل مهم بین‌المللی مذاکرات تلفنی لاوروف با همتای آلمانی درباره اوضاع انسانی در سوریه گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با همتایان خارجی درباره مبارزه با کرونا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مذاکرات لاوروف با سفرای اتحادیه اروپا درباره برجام و مسائل مهم بین‌المللی مذاکرات تلفنی لاوروف با همتای آلمانی درباره اوضاع انسانی در سوریه گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با همتایان خارجی درباره مبارزه با کرونا واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۴ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۵ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۶ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت ۷ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۸ تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد معاون وزیر نفت: آماده عرضه بلوکی یا ETF سهام پالایشگاه‌ها هستیم رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار روسیه اخبار آلمان اخبار روسیه وزرای خارجه روسیه و آلمان روسیه و آلمان تلفنی لاوروف مذاکرات تلفنی بین المللی امور خارجه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند

آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن در این مکالمه تلفنی بر پایبندی کامل آمریکا به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

بایدن همچنین بر ضرروت افزایش ورود کمک‌ها به غزه با هماهنگی نهاد‌های فعال در زمینه بشردوستانه تاکید کرده است.

کاخ سفید تاکید کرد که بایدن و نتانیاهو در مورد عملیات نظامی در رفح گفتگو کردند و بایدن بار دیگر بر موضع صریح خود در این زمینه تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده که بایدن و نتانیاهو در مورد افزایش کمک‌ها به غزه و آمادگی برای بازگشایی گذرگاه‌های شمالی از این هفته گفتگو کردند.

مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا از درگیری محور‌های گفت و گوی بایدن و نتانیاهو بوده است.

از سوی دیگر، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده‌های خود جدا و نگهداری شده‌اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم.

از سوی دیگر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه‌ها و نگرانی‌های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آن‌ها به ما اطمینان داده‌اند که تا وقتی درباره چشم انداز‌ها و نگرانی‌های خود گفتگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته‌ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو