Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:01:04 GMT

مردم بدانند، بورس تیغ دولبه است؛ هم سود دارد هم ضرر

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۹۲۶

مردم بدانند، بورس تیغ دولبه است؛ هم سود دارد هم ضرر

‍‍‍‍‍‍

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار گفت: ریزش شاخص بورس نگران کننده نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "سیدمهدی سدیدی" ریزش 13 هزار واحدی شاخص بورس را نگران کننده ندانست و گفت: این ریزش به معنی ریزش سنگین بورس نخواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار افزود: دولت اهتمام جدی دارد بر واگذاری سهام دولتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس دیروز (دوشنبه) که در آغاز معاملات با بیش از 30 هزار میلیارد تومان معامله بیش از 19 هزار واحد رشد کرد، با تکذیب خبر عرضه دارادوم با رشد جدی عرضه‌ها مواجه شد و شاخص را تا منفی 6300 واحد کاهش داد. بر این اساس شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات دیروز با بیش از 6300 واحد افت به عدد 2 میلیون و 72 هزار و 147 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز کاهشی بیش از 7100 واحد را نشان می‌دهد و به عدد 526 هزار واحدی رسیده است. عرضه‌ها در بازار از آنجا رشد پیدا کرد که خبر‌های عرضه صندوق ETF دارادوم که متشکل از شرکت‌های پالایشی بود، تکذیب شد.

فلاحتیان معاون وزیر نفت نیز گفت: وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی ها در صندوق دارا دوم، آمادگی دارد.

بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه نیز گفت ممکن است آمادگی پذیرایی 50 میلیون نفر در بورس وجود نداشته باشد، گفت: در حال حاضر که 50 میلیون نفر کد بورس و سهامداری صادر شده باید با احتیاط بیشتری برنامه ریزی شود.

مهدی رباطی کارشناس بازار سرمایه به علل استقبال مردم از بازار سرمایه پرداخت و گفت: دلیل استقبال مردم نا امیدی از بازار های سرمایه گذاری دیگر مانند مسکن، طلا و ارز نسبت به بازار سرمایه است.

وی این انتخاب مردم را حاکمیتی اعلام کرد و افزود: بی اعتمادی مردم به نهادهای مدیریت دارایی و استقبال از ریسکِ ورودِ مستقیم به بازار از جمله دلایل اقبال بی سابقه مردم از بورس اوراق بهادار و بازار سرمایه است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه یک تیغ دو لبه است.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,84/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارا دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد ۲ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ ۳ سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد ۴ جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ۵ کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو + قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۶ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۷ کاهش ۲۴۰۰ تومانی قیمت دلار/ سکه هم نزولی شد ۸ خبر معاون وزیر اقتصاد به تسنیم؛ در صورت تصویب مجلس، سهام عدالت به جاماندگان ارائه می‌شود مهمترین اخبار اقتصادی هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد معاون وزیر نفت: آماده عرضه بلوکی یا ETF سهام پالایشگاه‌ها هستیم توضیحات جدید خصوصی‌سازی درباره توقف عرضه صندوق دارا دوم؛ «وزارت نفت تعلل کرد» مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد معاون وزیر نفت: آماده عرضه بلوکی یا ETF سهام پالایشگاه‌ها هستیم رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱ هزار و ۶۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحدی قرار گرفت و هفته نخست اردیبهشت را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۶۵۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۴۳ هزار و ۷۷۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی و شبندر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیش و بوعلی بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۱۱۶ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۳۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد آریا بیشترین تاثیر بر ریزش فرابورس ایران داشتند.

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟