Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@17:22:02 GMT

دردسرهای تمام نشدنی کرونا برای ملی‌پوشان ورزش‌های آبی

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۹۷۹

دردسرهای تمام نشدنی کرونا برای ملی‌پوشان ورزش‌های آبی

ویروس کرونا برای ملی‌پوشان ورزش‌های آبی دردسرهای متعددی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، همه‌گیری ویروس کرونا به تمامی ورزش‌ها آسیب‌های فراوانی وارد کرده است. در این میان ورزش‌های آبی با ضررهای زیادی مواجه شدند به گونه‌ای که می‌توان آسیب‌های این ویروس را خانمان برانداز دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریسک شنا در آب در ایام کرونا فشار زیادی به شناگران و ورزشکاران دیگر رشته‌های آبی وارد کرده تا جایی که برخی شناگران از عباراتی چون تمرین نکردن ما در آب ما را چاق کرده استفاده کرده‌اند که بدون تردید پاسخ قانع‌کننده‌ای نبود چون ورزشکاران موظف هستند مراقب تغذیه خود باشند.

البته تردیدی نیست که شناگری که یک هفته شنا نکند، فاصله‌اش با شرایط ایده‌آل در دیگر ورزش‌ها مانند فوتبال برابر با یک ماه تمرین نکردن است. در این میان فدراسیون  با این وجود فدراسیون شنا ترجیح داد تا بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کند و حاضر نشد جان ورزشکاران خود را به خطر بیندازد. 

یکی از ورزش‌های آبی که از شیوع ویروس کرونا آسیب شدیدی دید، واترپلو بود. با توجه به این که این ورزش درگیرانه و فیزیکی است و ورزشکاران در حین بازی، نفس به نفس هستند، اجازه تمرینات گروهی به ورزشکاران آن داده نشد و تمرینات واترپلوئیست‌ها به صورت کاملاً کنترل شده و تحت پروتکل‌های بهداشتی دنبال شد. با توجه به اینکه تیم ملی واترپلوی ایران تلاش می‌کند تا سهمیه المپیک توکیو را کسب کند، زمان برگزاری مسابقات مشخص نیست ولی با رایزنی‌هایی که مسئولان فدراسیون انجام داده‌اند، بدون تردید اگر مسابقات انتخابی برگزار شود، قطعاً ایران در آن مسابقات حضور خواهد داشت.

یکی از تصمیمات درست فدراسیون انتخاب الکساندر چیریچ به عنوان سرمربی تیم ملی واترپلو بود. این مربی یوگسلاو که تا سال 2022 با ایران قرارداد دارد، رابطه مناسبی با مدیران واترپلو داشته و می‌توان او را بدنه‌ای از فدراسیون دانست چرا که وی اصلاً مادی نیست و تمام همّ و غمّ او موفقیت تیم ملی است. او دوست دارد در کسوت سرمربی تیم ملی واترپلو بتواند صعود به المپیک را تجربه کند، اگرچه امکانات کافی در قیاس با رقبا در اختیارش قرار داده نشده ولی او این موضوع را درک کرده که فدراسیون هر چه در توان داشته برای موفقیت تیم ملی واترپلو انجام داده است.

نکته مهم در خصوص صعود تیم ملی واترپلو به بازی‌های المپیک توکیو این است که هنوز به صورت قطعی برگزاری المپیک به مرحله اجرایی نرسیده، اگرچه زمان شروع مسابقات و برنامه تمامی رقابت‌ها ارائه شده است. عدم قطعیت در برگزاری المپیک باعث شده تا تمرینات تیم ملی واترپلو در غیاب چیریچ دنبال شود اگرچه او به صورت وبینار تمرینات شاگردانش را دنبال می‌کند تا کیفیت هیچ‌کدام از واترپلوئیست‌ها افت نداشته باشد.

در خصوص واترپلو باید به این نکته هم اشاره کرد که تیم قهرمان رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس شد ولی تغییرات مدیریتی در این باشگاه باعث شد تا کلیه مطالبات اعضای تیم واترپلوی این باشگاه پرداخت نشود. مسئولان فدراسیون در حال رایزنی هستند تا بازیکنان تیم پرسپولیس به حق و حقوق خود برسند چرا که بسیاری از آن‌ها ملی‌پوش هستند و باید انگیزه لازم برای ادامه ورزش حرفه‌ای در آن‌ها وجود داشته باشد.

دیگر رشته ورزشی آبی که شانس حضور در المپیک را دارد، شیرجه است. اگرچه شانس ایران برای کسب سهمیه بالا نیست اما چندین ملی‌پوش با تمرینات انفرادی تلاش می‌کنند تا خود را در آمادگی لازم نگه دارند تا در صورت برگزاری رقابت‌های المپیک در مسابقات انتخابی آن شرکت کنند. این موضوع در خصوص چندین ملی‌پوش رشته شنا نیز صدق می‌کند و شناگران تیم ملی در تلاش هستند تا بتوانند با کسب حداکثر آمادگی مسافر المپیک شوند.

نکته قابل توجه در خصوص برگزاری رقابت‌های انتخابی رشته‌های مختلف آبی این است که اگر واکسن ویروس کرونا تا پایان سال 2020 کشف نشود، فرصت برگزاری مسابقات گزینشی المپیک وجود ندارد و تنها در صورت پیدا شدن واکسن این ویروس فرصت واکسینه کردن تمامی ورزشکاران وجود خواهد داشت و آن وقت برگزاری رقابت‌های المپیک اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا الکساندر چیریچ فدراسیون شنا شیرجه و واترپلو تیم ملی واترپلو ورزش های آبی ویروس کرونا رقابت ها ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری همایش‌های سراسری همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به برنامه‌های این فدراسیون به مناسبت دهه مبارک کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های همگانی در نظر دارد با همکاری معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان در دهه کرامت مقارن با میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) همایش‌های بزرگ پیاده‌روی خانوادگی را با مشارکت هیئت‌های ورزش‌های همگانی استان‌ها در سراسر کشور برگزار کند.

 وی افزود: نقش کانونی در برگزاری این همایش بر عهده خانواده‌ها به ویژه دختران گذاشته شده که با مشارکت در فعالیت بدنی و استمرار در آن، فقر حرکتی بانوان و دختران را به حداقل برسانند و پیش بینی می‌شود مشارکت دختران ایران در همایش‌های پیش‌رو میلیونی باشد. این همایش‌های پیاده‌روی با شعارهای《دختر قوی، زن قوی و ایران قوی》در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 خلیلی خاطرنشان کرد: همایش‌های پیاده‌روی به مناسبت دهه کرامت از روز ۲۱ اردیبهشت ماه از شهر مقدس قم آغاز خواهد شد و در ادامه در سراسر مراکز استانی و شهرستان‌های تابعه تا ۲۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت. همچنین قرار است این همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی از ۹ استان با پخش زنده تلویزیونی همراه باشد که این میزان پوشش تصویری از همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در یک روز از شبکه‌های تلویزیونی سراسری و استانی سیما در نوع خود بی‌نظیر است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در پایان اظهار کرد: به منظور آشنایی مردم با دیگر ورزش‌های همگانی ایستگاه‌های ورزشی متنوعی در طی مسیر در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها با کلیات ورزشهای همگانی آشنا و به صورت عملی تجربه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت