Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:31:53 GMT

تدوین ۲ سناریو برای بازگشایی دانشگاه های استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۱۹۹

تدوین ۲ سناریو برای بازگشایی دانشگاه های استان تهران

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سهم عمده استان تهران از میزان دانشجویان کشور و شرایط خوابگاه های دانشجویی در تهران در شرایط کرونا گفت: بالاترین میزان دانشجویان شاغل به تحصیل در استان تهران و بخصوص کلانشهر تهران است و با توجه به تنوع مراکز آموزشی، تنوع فراگیر و از نظر جمعیت خوابگاهی دانشجویی استان و به ویژه شهر تهران دارای بالاترین سرانه تراکم دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شرایط تهران برای آموزش عالی و دانشجویان با سایر بخش های کشور متفاوت است. تمام استان ها دارای مراکز آموزش عالی متنوع هستند اما تراکم جمعیتی در تهران متفاوت است. برخلاف اکثر استان ها که بخش عمده ای از دانشجویان شاغل به تحصیل آنها را دانشجویان بومی تشکیل می دهند سهم دانشجویان بومی در استان تهران بسیار کمتر است و اکثر دانشجویان متعلق به سایر استان ها هستند. اگر هم در استان تهران ساکن باشند درصد قابل توجهی از آنها از سایر شهرها می آیند.

زالی یادآور شد: بسیاری از دانشجویانی که قرار است پاییز از سایر شهرها برای تحصیل به تهران بیایند متعلق به استان هایی هستند که در شرایط قرمز کرونا قرار دارند.

وی گفت: همچنین به غیر از بحث های زیرساخت آموزشی که یکی از دغدغه ها است یکی از مهمترین مسائل خوابگاههای دانشجویی در استان تهران است. اغلب دانشجویان شهرستانی امکان اسکان جداگانه ندارند و از امکانات خوابگاهی استفاده می کنند و علیرغم توسعه امکانات خوابگاهی در سال های اخیر یکی از چالش های جدی دانشگاه ها کمبود فضای خوابگاهی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: فضاهای خوابگاهی در تهران فضاهای متراکمی است و حداقل ۴ دانشجو در هر اتاق ساکن هستند و محیط های عمومی از جمله آشپزخانه و سرویس های بهداشتی به صورت مشترک استفاده می شود و به خاطر شرایطی که وجود دارد بیش از حد معمول دانشجو در فضاهای خوابگاهی ساکن است.

وی تاکید کرد: حضور متراکم دانشجویان به خصوص در فصل پاییز که به دلیل سردی هوا مجبور هستند در فضاهای مسقف حضور داشته باشند و تهویه نامطبوعی به آنها تحمیل می شود،  شرایط بسیار نگران کننده ای ایجاد می کند.

زالی اضافه کرد: ضمن اینکه برای همه دانشجویانی که در خوابگاه ها بسر می برند نیز امکان تست وجود ندارد چرا که روزی که فرد تست اش منفی باشد ممکن است فردا تست اش مثبت باشد. از طرف دیگر در دانشگاه های علوم پزشکی اختلاطی میان دانشجویانی که در بیمارستان ها حضور دارند و دانشجویان سایر رشته های علوم پزشکی در خوابگاه ها نیز بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: بنابراین برای ترم آینده تحصیل این نگرانی ها را نمی توان در کوتاه مدت برطرف کرد و در سطح استان تهران تغییر جدی در سطح زیرساخت ها امکان پذیر نیست. بنابراین دو سناریو برای این موضوع در نظر گرفته شده است که یک این است که فرصت داده شود که دانشجویان در شهرهای خودشان تحصیل خود را ادامه دهند. در واقع برای تهران سناریوهایی دیده شده است که تلفیقی از آموزش مجازی و ادامه آموزش در شهر محل تحصیل است که بار اضافی در تهران در شرایط کرونا ایجاد نشود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران تاکید کرد: در شرایطی که اکنون در آن قرار داریم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها پر مخاطره است. الگوی ترددی در شهر تهران بهم می خورد. پیشنهاد ما در تهران این است که سال تحصیلی با حفظ شرایطی که گفته شد و به صورت مجازی ادامه پیدا کند.

کد خبر 4995609

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا دانشگاه ها سال تحصیلی جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهر تهران آموزش مجازی ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دستیاری توزیع کارت ورود به جلسه استان تهران دانشگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی حمایت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران طی بیانیه ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی حمایت کردند.  

متن بیانیه به شرح ذیل است: 

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان
﴿آن‌ها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند. ﴾

جهان پس از واقعه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، هیچگاه به مانند دوران قبل از آن نخواهد بود. مردم مجاهد و رنج کشیده فلسطین در عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی را زیر پای خود له کردند و پس از آن با مقاومت جانانه خود آبروی نداشته اشغالگران قدس را به باد دادند و بار دیگر ثابت کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.

سال‌های سال سلطه رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل بر افکار و اذهان جهانیان به خصوص مردم ایالات متحده آمریکا، این امکان را به آن‌ها داده بود که ذات واقعی خود که چیزی جز خونریزی و خون خواری نیست پشت نقاب پنهان کنند و با استعمال کلید واژه هولوکاست در تلاش باشند تا خود را جای مظلوم جا بزنند. در حالیکه چشم حقیقت بین تاریخ در طول عمر کوتاه این رژیم، شاهد انواع جنایت از سوی آنان بوده است. از ترور و وحشت افکنی گرفته تا نسل کشی و تجاوز.

جهان دیگر جهان سابق نیست و خون پاک مردم قهرمان غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغی که غاصبان صهیونیست خواستند به مردم حقنه کنند با واکنش حقیقت جویان و آزادگان جهان مواجه شد، گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمیکند و ساحران دیگر نمیتوانند از ریسمان‌های خود در برابر موسی نبی که معجزه می‌کند استفاده کنند. به راستی، این موج درهم شکننده‌ی فرعونیان، پیامد همان ید بیضای پیر فرزانه‌ی ما در ۲۲ بهمن ۵۷ است که تشعشع نورش جهانی را از ظلمت و قهقرا نجات داد و نوید آمدن نسیمی از فتح و آزادسازی اندیشه‌ها در سراسر عالم را جهت قیامی همگانی علیه ریشه‌کنی ظلم و جور را می‌دهد.

رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی در فجایع اخیر بر جهانیان ثابت کرد که برابری انسان‌ها شعاری بیش نیست و یک رژیم حق دارد ملت مظلومی را شبانه روز بمباران کند و حمام خون به راه بیندازد، به بیمارستان‌ها که به عنوان پناهگاه استفاده میشوند تعرض کند و به مردم دست اندازی کند بدون اینکه مجازاتی بین المللی شامل حالش شود.

در این میان، اما دانشجویان و اساتید و مردم حقیقت جوی آمریکایی نشان دادند که تفکر آنان با اندیشه خونخوار و کودک کش سیاستمداران خبیثشان یکسان نیست و یار و یاور ستمدیدگان خواهند بود تا آنجایی که حتی دستگیری توسط ماموران امنیتی را به جان بخرند.

شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعار‌هایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

ما دانشجویان و اساتید در جمهوری اسلامی ایران، مراتب حمایت و همدردی خود را با شما انسان‌های پاک و غیور اعلام میداریم و این حرکت عظیم و پرشور را ارج می‌نهیم و از هیچ اقدامی که کمک کننده به این موج ضد ظلم باشد دریغ نخواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری