Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@11:30:43 GMT

سهم ۸۸ درصدی صنایع کوچک از صنعت قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۶۲۹۵

سهم ۸۸ درصدی صنایع کوچک از صنعت قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین امروز –سه‌شنبه- به مناسبت ۲۱ مرداد روز ملی صنایع کوچک گفت: یکی از مزایای صنایع کوچک انعطاف‌پذیری بالا در حوزه تولید است که نمونه آن را در دوران کرونا شاهد هستیم. بر اساس آخرین آمار ۱۶ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین، خط تولید خود را به محصولات بهداشتی مقابله با کرونا تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریار کشاورز افزود: کرونا برای بعضی صنایع تهدید نه تنها تهدید نبود، بلکه فرصت بود و این واحدها توانستند با تغییر خط تولید خود، محصولات بهداشتی مورد نیاز جامعه برای مقابله با این بیماری را تولید کنند.

وی اظهار کرد: ۲۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل هم از ابتدای امسال تاکنون و همزمان با سال جهش تولید در شهرک‌های صنعتی استان قزوین احیا و دوباره راه‌اندازی شده است. این واحدها در زمینه تولید انواع محصولات بهداشتی و شیمیایی، فلزات و مواد غذایی به فعالیت می پردازند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: امسال دست کم احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین را هدفگذاری کرده‌ایم.

کشاورز تصریح کرد: صنایع کوچک از منظرهای مختلفی تعریف می‌شود که مهم‌ترین آنها میزان اشتغال، ارزش افزوده و سرمایه‌گذاری آنهاست که در کشور ما مهم‌ترین ویژگی اشتغال محسوب می‌شود و از یک تا ۱۰ نفر تعیین شده است. همچنین صنایع متوسط نیز با اشتغال از ۱۰ تا ۵۰ نفر شناخته می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته در تعاریف کشورهای توسعه‌یافته صنایع کوچک تا ۵۰ اشتغال و صنایع متوسط نیز تا ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی دولتی و خصوصی است.

کد خبر 539197 برچسب‌ها صنعت استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صنعت استان قزوین شهرک های صنعتی استان قزوین صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مرکزی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران، سرداران جنگ اقتصادی هستند و با به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید با تأمین احتیاج کشور به انواع کالاها، در میدان مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن مجاهدت می‌کنند.

درودگر در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در اطاق بازرگانی شهر صنعتی کاوه برگزار شد افزود: بعضی مشکلات صنایع این شهرستان در حوزه مالیاتی، تأمین اجتماعی و تأمین انرژی، در حوزه اختیارات مسئولان شهرستانی بود که دستورات لازم برای برطرف شدن آنها صادر شد و بعضی مشکلات نیز باید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد تمهیدات لازم در سطح استان برای برطرف شدن آنها اتخاذ شود.
او با اشاره به اینکه قسمتی از مشکلات حوزه تولید این شهرستان باید در سطح کلان مطرح و با اصلاح قوانین و مقررات برطرف شود، گفت: در این خصوص نیز مکاتباتی به منظور اصلاح و بازنگری در بعضی قوانین و مقررات و تسهیل در آنها صورت خواهد گرفت که بعد از طی تشریفات اداری و گردش کار پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد و متنوع صنعتی در بزرگترین شهر صنعتی کشور، موجب کاهش نرخ بیکاری در استان‌های همجوار شده است.
الیاسی افزود: تشکیل جلسات اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از صنایع دادگستری شهرستان ساوه با حمایت دستگاه قضایی استان فرصت طرح پرونده‌های واحد‌های تولیدی که در روند تولید آنها موانعی ایجاد شده را مهیا کرده و این نشست‌ها کمک شایانی به مانع زدایی در تولید خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران